Hun vil ikke rykkes... {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg har fået en fantastisk ruhåret gravhund men men, jeg havde jo regnet med at hun skulle med på udstilling engang imellem bare for hyggens skyld egentlig, for jeg har ikke kæmpe ambitioner, da jeg hellere vil noget der er jagt relateret.
Men fordi jeg gerne vil have hende præmieret et par gange for at "få papir" på hendes udseende, vil jeg gerne have hende afsted, men jeg har simpelthe så dårlig samvittighed, for hun hader at blive rykket..
Hun har aldrig sagt noget til det når det er blevet gjort (de 2 gange det er blevet gjort) men så den anden aften ville jeg med en blød børste rede hende, bare for hyggens skyld for vores andre hunde elsker det. Men hun løb væk fra mig, og ville ikke snakke med mig i laaaang tid, og er simpelthen angst for børsten..
Men helt ærlig, jeg synes hun ser farlig ud, på grund af alt det hår, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at rykke hende, bare for syns skyld..
Så kan jeg gøre noget for at få hende til at kunne lide det, for som sagt vil hun ikke engang børstes uden der bliver rykket..
eller skal jeg bare lade hende gro til, og droppe mine planer for udstillinger og bare bruge hende til jagt, men der skal hun vel også se ordentlig ud hvis hun skal til prøve ???
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Hvis det er sådan noget der er problemet, kan jeg godt forstå hun ikke synes det er rart.
Hvis det bare er fordi hun sådan generelt ikke bryder sig om at blive børstet, trimmet osv, er det jo noget der kan trænes, ved at lære hende at børste-tid = belønning.
Så det er bare frem med børste og godbidder/legetøj, og i begyndelsen skal der belønnes hyppigt. Med tiden skulle hun gerne kunne vente med belønning til når hun er færdig med at blive ordnet
jan 2007
jan 2007
nov 2009
Følger: 9 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 152
(link fjernet)
krumme: Man kan ikke klippe hende,
hendes hår er jo ikke langt på den måde.. Har nu heller aldrig hørt om en klippet gravhund
Michelle: Hendes hår virker faktisk til at sidde meget løst, altså det er virkelig ikke sådan man skal have ved, det kan gøres med fingerene.
Jeg ved godt at det også kan betyde sygdom for nogen hunderacer hvis man ikke rykker dem, men jeg tror altså ikke det er så nødvendigt for gravhundene, kender nemlig en del der ikke bliver rykket..
Sunshine: Ja, det var mig selv der var ved at rykke hende sidst, og jeg har overvejet om det bare er fordi hun skaber sig, når det er mig for så slipper hun nok.. For der var ingenting da hun stod bundet ved frisøren.. (jeg har ikke mulighed for at binde hende når jeg rykker)
Det skal lige siges at jeg har prøvet at træne med hende, bare med at blive børstet (her ved jeg at det ihvertfald ikke gør ondt) men hun virker nærmest angst for børsten, hun vil på ingen måde stå, sidde, ligge når jeg forsøger, og hun spiser helst heller ikke godbidder selvom det er hendes ynglings..
og hun ignorere mig nærmest i timevis efter.. det har taget dage før jeg måtte køre min hånd over hendes ryg igen, uden hun fjøj op...
Hun vil ikke rykkes...