{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Labrador, pris og linjer {{forumTopicSubject}}

Vi har en cavalier herhjemme, 2 år gammel, så forhåbentlig holder han minimum 8 år endnu. Vi kom dog til at snakke om, om vi skulle vælge en anden race næste gang vi skal have hund og snakken faldt på en labrador retriever.

Hvad ligger prisen på, på sådan en med DKK tavle? Hvordan med sygdomme? Skal man være opmærksom på andet end HD/AD og allergi? Og er der nogle opdrættere der avler i lidt mindre linjer? Måske dem folk fejlagtigt betegner som Formel 1?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Labrador, pris og linjer
  • #1   1. mar 2019 Prisen kommer meget an på farve og linjer. De brune er tit de dyreste. Man skal være MEGET obs. på HD og AD, da en relativt stor del af labber lider ad dette. Jagtlinjerne er tit lidt mindre end udstillingslinjerne, og tæverne er lidt mindre end hannerne smiley

• #3   1. mar 2019 Jeg tror den skulle være enten sort eller gul og nok en tæve, der ville skulle steriliseres.

Det ville uden tvivl blive hos en DKK-opdrætter der tester for de ting der skal og gerne de ting der ikke nødvendigvis SKAL testes for.

• #5   1. mar 2019 Jagtlinjer skal være have endnu mere motion og aktivering end udstillingslinjer, kan jeg forestille mig? Ingen af os går på jagt.
    Min mand elsker at gå lange ture og vi kan godt lide at aktivere med puslespil og legetøj og list mental træning også. Det vil ikke ( efter nuværende arbejde) være vildt meget alene hjemme-tid, da vi arbejder i forskudte vagter, både dag og aften, så der er næsten altid en hjemme, undtagen de dage hvor vi har samme vagter.

• #6   1. mar 2019 Kennel Hearthitter, det lyder billigt! Vi gav 12000 for Jensen..

• #9   1. mar 2019 Kennel, ja, det er selvfølgelig rigtigt. Tror de var 4 eller 5 i kuldet med Jensen. Og deres forældre+++ er tjekket for alt, inkl MR scannet for SM i Tyskland.

• #10   1. mar 2019 Sofia, ja okay.. der skal ihvertfald læses grundigt op på det, hvis valget falder på sådan en om forhåbentligt mange år. smiley

• #11   1. mar 2019 Labben er en ret aktiv hund. Min lab er ni år og af udstillinglinjer, men hun har stadig brug for to gode ture hver dag + plus noget mental aktivering så som tricks, fodersøg eller nosework. Hun er dog kommet over det stadium hvor hun kravler på væggene, hvis hun ikke for nok underholdning. Vores gamle han var slem på det punkt. Han skulle altid underholdes smiley

• #13   1. mar 2019 Prisen er ca 8.000-10.000 og ofte er jagtlinjerne billigere end udstillingslinjerne.
    Jeg har en pænt aktiv labrador af jagtlinjer og jeg er overrasket over HVOR meget energi han har. Jeg har haft hunde af forskellig type tidligere, men han er min første labrador.
    Hvis de alle har samme aktivitetsniveau som Freddy, så undrer det mig, at så mange anbefaler dem som familiehunde, for tror min var smidt ud af mange travle småbørnsfamiler smiley
    Jeg træner meget med mine hunde (hver dag), de har masser af plads at løbe på + kommer på ture hver dag og min lab ville have svært ved at klare sig med mindre.

profilbillede
  • #15   1. mar 2019 Det er med god grund verdens mest misforståede race. En brugshund, der er blevet hensat til at være sofahund smiley

• #16   2. mar 2019 Min papfar avler F1'ere, et kuld hvert andet år, af jagtlinier. Han sælger hvalpene til 8.500 kr med tavle, og så kan man en søndag om måneder det følgende år træne med ham og de andre hvalpe, så de kan bestå markprøven (eller bare almindelig lydighed hvis man ikke er jæger). Ham havde én tæve med HD men hende avlede han ikke på, så det burde bestemt være muligt for jer at finde en også smiley

profilbillede
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #17   2. mar 2019 Noget jeg har læst er at jagt linjerne slukker bedre end udstilling typerne gør.
    Så det er med at have med i overvejelserne.

Ang aktivering. Så er jeg skuffet over hvor lidt min kan holde til.
    Men 3 ture om dagen med 2 timers aktivering, det for han da min.

• #19   2. mar 2019 Jeg har en labrador af udstillingslinjer (men hun holdes altså slank alligevel smiley - dog pt. lidt buttet pga. løbetid..)

Hun er meget rolig og der er generelt ikke meget "go" i hende. Det eneste tidspunkt hun er helt oppe at køre, er når hun er ude på væddeløbsbanen.

Hvalpene i det kuld kostede 8000 ,-

Jeg vil helt sikkert også være OBS på de sygdomme som Kennel Hearthitter nævner.

Her er Enya på snart 3 år og pt. 24 kg (1,5 kg for tyk)

profilbillede
  • #20   2. mar 2019 Hvis jeg skulle have Labrador, så ville jeg kigge hos DJR.
    Stamtavler fra DJR kan overføres til DKK.

• Helene og labberne
    Helene og labberne Online Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 14
    #21   2. mar 2019 Ang. pris så er det ikke ualmindeligt, at de koster 12.000 - i hvert fald ved udstillingsmodellerne; jeg kender ikke til priserne ved jagtlinjer. Min den ene kostede 8.000 hos førstegangsopdrætter uden kennelmærke, og den anden kostede 12.000 hos mangeårig opdrætter med højtpræmierede hunde, så der er en vis forskel i priserne smiley

• #23   2. mar 2019 Jeg vil også give en god anbefaling til DJR. Opdrætter ville meget gerne hjælpe med at flytte til DKK men jeg fandt aldrig nogen grund til at gøre det.

Mit indtryk var da jeg ledte efter hvalp at flere avlere havde testet og bedre styr på sygdommene. Jeg følte at flere arbejdede med deres hunde og ikke bare trænede dem til at ligge stille i kurven hjemme i stuen.

Retriever er en god loyal hund, meget trænbare, og elsker at lære nye ting.

Ziva kostede 10.000 og en han 9.000. Hun er avlet til jagt.

• #24   2. mar 2019 Jeg har to opdrættere i bekendtskabskredsen, de tager 8000 kr for hvalpene.

• #26   2. mar 2019 Hvorfor vælge en med djr-stamtavle, når der er tale om en labrador?

Jeg kunne forstå det tidligere, hvor DKK-hunde udelukkende var udstillingslinjer, men i dag stambogsføres næsten alle både FT og udstillingslinjer i DKK.
    DKK har deres hundeweb med HD-index og masser af oplysninger på forældre, søskende mm.
    Jeg kender ikke meget til djr, men min næste lab bliver uden tvivl også en DKK hund af jagtlinjer.

• #28   2. mar 2019 Så er han vel også trænet? Så koster de deroppe, der bliver lagt mange timer i sådan en hund. Hvad var det nu for en tråd herinde, om prisen på en fuld trænet hyrdehund?

• #30   3. mar 2019 25.000 lyder meget billigt. Det dækker jo ikke engang omkostninger til mad og dyrlæge. Så er der stadig udstyr, træning og investeringer i tid. Jeg bestilte gerne en hvalp nu jeg kunne overtage om 2 år for 25.000. så er Ziva også 4 og de værste teenage narrestreger er overstået

Kommentér på:
Labrador, pris og linjer

Annonce