{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.596 visninger | Oprettet:

Jørgen L
Jørgen L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Pris på labrador {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt ny i at have hund. Familien er blevet enige om at godt kunne tænke os at udvide med endnu et medlem menig en hund.

Jeg er blevet tilbudt en 3 år gammel labrador (sort), han som er kastreret. Han har stamtavle (fra dansk jagtforbund eller noget i den retning) - så ja en jagthund.

Han er virkelig velafrettet og man kan gøre al med den hund ude dem gør mine til at det vil den ikke. Har selv prøvet at kigge tænder, øre, poter osv uden problemer.

Mit spørgsmål angår prisen der er sat til 11000kr. Er det for meget.

Mvh
Jørgen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på labrador
  • #1   22. jun 2016 Synes det lyder af meget for en lab.

• #2   22. jun 2016 Skal i bruge dens jagtegenskaber?

• #3   22. jun 2016 Det er Dansk Jagthunde Registrering (DJR) og det lyder umiddelbart af rigtig mange penge for en "brugt" hund. Hvis ikke du skal bruge ham til den form for jagt han er trænet til, så synes jeg at det er for mange penge. Skal du bruge hans egenskaber, så lyder det stadig som i den høje ende for en DJR hund, men tænk på hvor meget du alligevel sparer i træning end hvis den havde været hvalp

• Jørgen L
    Jørgen L Tilmeldt:
    jun 2016

#4   22. jun 2016 Hej

Jeg er ikke jagt mennesker men kan godt lide naturen. Det er en ren hygge/familiehund. Bor på en stor egendoms så der er plads nok.

• #5   22. jun 2016 Så synes jeg at det er for mange penge. Alt det der skulle være udslagsgivende for prisen, vil du alligevel ikke benytte dig af

• #6   22. jun 2016 Vores schæfer var fortrænet til IPO og kostede derfor 10.000 kroner som unghund.. Lidt overkill, da vi ikke skal bruge IPO-egenskaber, men HUN passede til os, så derfor valgte vi at prisen var irrelevant smiley

• #7   22. jun 2016 Hvis han er en færdig trænet jagthund med diverse beståede prøver, så er prisen helt ok, men så er spørgsmålet om han skal bruges til jagt, hvis ik, ja så det ikke den hund i skal købe smiley

• Jørgen L
    Jørgen L Tilmeldt:
    jun 2016

#8   22. jun 2016 Tak for input. Et andet spørgsmål kan så være hvad en rimelig pris vil være.

• #9   22. jun 2016 For en tre år gammel kastreret klappehund, ville jeg personligt ikke give mere end 3500,-.

• #10   22. jun 2016 Helt klart under 3500 for en voksen lab med tavle og som er sund og rask

• #11   22. jun 2016 En 3 årig kastrat, så må man gå ud fra prisen afspejler en masse træning og gode brugsegenskaber. Skal i ikke bruge disse, kan man jo mener i betaler for noget i egentlig ikke skal bruge.. Var du nu jæger var prisen jo også for dette arbejdsværktøj en god jagthund er..
    Jeg havde forventet en pris på en brugt, sund og rask, veltrænet lab. Til familiebrug til ca. Det halve..

Hvis i stadig er interesseret i hunden, så spørg hvorfor den sælges, og hvorfor de har sat pågældende pris..

• #13   23. jun 2016 Enig med de andre.
    En labradorhvalp ligger i forvejen helt "nede" på de 6-8000 kr, så en voksen hund burde ikke koste mere end det. Nu er den her hund trænet til jagt, og synes det er lidt overkill, hvis man ikke vil bruge den i jagt, at bruge 11.000 på den. Prisen er jo sat sådan, fordi den allerede er trænet til jagt.

• #14   23. jun 2016 Hvis det er en trænet jagthund, som har bestået diverse prøver. Så er prisen helt rimelig.
    Men skal du reelt ikke bruge de evner, så er prisen alt for høj.

• #15   23. jun 2016 En hund der er brugt til jagt bliver skør af at blive en "gå hjemme" hund. Som ny hundeejer ricikere i at stå med en ALT for aktiv hund der bliver aggressiv

• #16   23. jun 2016 Der er hvalpe her med stamtavle til 7.500 kr

http://www.hundegalleri.dk/labrador-retriever-bella/id-122646

• #17   23. jun 2016 Jeg ved ikke om prisen er rimelig for en trænet jagthund.
    MEN jeg synes det er forkert at købe en aktiv jagthund hvis ikke du selv skal bruge den til jagt.
    Med mindre det er fordi hunden er skadet, gammel eller andet.

• #22   23. jun 2016 Jeg tror at det tiltrækker Jørgen at hunden ikke er hvalp og er grundtrænet. Problemet er blot at den er trænet til noget du ikke dyrker, men måske du kan begynde på det. At være hundefører på jagt er noget af det mest givende mellem hund og fører, og du behøver jo ikke selv at tage jagttegn. Jeg har det, men har kun skudt en and i flere år, for det er langt federe at arbejde sammen med hunden uden gevær

• #24   23. jun 2016 Det jeg falder mest over, er nok sætningen "man kan gøre al med den hund ude dem gør mine til at det vil den ikke. Har selv prøvet at kigge tænder, øre, poter osv uden problemer".

Selvom en tryg lab kan være meget godmodig og nem at håndtere, så må jeg indrømme, at jeg personligt foretrækker en hund, der ved, at det er ok, at sige til og fra - specielt hvis den skal ud i en familie med børn, da den ellers igen og igen kan opleve, at den grænser bliver overskredet..

Men... det kan sagtens være mig, der ser spøgelser....

• #26   23. jun 2016 Prisen bekymre mig. 11000 for en super trænet jagthund på 3 år er i mine øjne for lidt. De hunde jeg kender der er solgt på denne måde kostet mellem 15000 og 25000. Samtidig ville en mand der har trænet en lab til seriøs jagt, i mine øjne aldrig sælge hunden som en klappehund til en familie.
    11000 for en hund trænet i jagt, men hvor der er nogle issues der gør at den ikke kan bruges til det den er trænet til, er ALT for meget.

Jeg tænker derfor at prisen ikke er rigtig no mattet what og jeg ville have mine forbehold over at overtage sådan en hund. Det lugter af at der er noget i baggagen som sælger ikke fortæller, men at han stadig gerne vil have nogle penge i kassen for det arbejde der er lagt i hunden.

Kommentér på:
Pris på labrador

Annonce