{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.636 visninger | Oprettet:

Pris Labrador hvalp {{forumTopicSubject}}

Har en bekendt der har en Lab tæve han har fået parret. hun er tjekket i hoved og r.. Har DKK tavle. Hanhunden har ligeledes DKK tavle og er meget brugt i avlen, er vist far til omkring 30 kuld. Min bekendt går på jagt med tæven, men hun er skudræd, og derfor skal han selv beholde en tævehvalp. Det er kun fordi han syntes tæven skal have et kuld hvalpe og for fornøjelsen, kuldet er lavet.
Han har tønkt sig at sælge dem for 6.500.- er det ikke for billigt, jeg mener han kan tage helt op til 10-000.- eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris Labrador hvalp
  • #1   3. feb 2010 Min kammerat solgte han tæver for 6000 og hannerne for 4000, også med tavle - det var brune labber, ved ikke om det har noet at sige...

• #2   3. feb 2010 Hov, hvalpene bliver også med DKK tavle

• #3   3. feb 2010 6500 er en pæn lav pris for en dkk lab. Så skal købere i hvert fald ikke føle sig snydt smiley

• #4   3. feb 2010 Ikke 10.000 kr. Men en 7-8-9.000 kr er normen med DKK tavle.

• #5   3. feb 2010 Og prisen bliver ikke større af at hannen er højt præmieret og meget brugt?

• #6   3. feb 2010 Ha ha, han gør det jo slet ikke for pengenes skyld,,, syntes bare det er dumt at sælge dem for 6500.-

• #7   3. feb 2010 Kaido er efter en multichampion tæve og en amerikansk han. Hun kostede 8000,-. Så en pris mellem 7.500 og 8.000 ville være fin. HVIS han kan få solgt dem.

• #8   3. feb 2010 Ja det er jo lige det, om der er købere nok smiley

• #9   3. feb 2010 Ville nu også sige omkring 8000-9000 kr. Det må være noget nær det samme som golden..

• #10   3. feb 2010 Hvis han får dækket sine omkostninger er det vel lige meget.

Når jeg sælger killinger sætte jeg jo heller ikke prisen op bare fordi jeg kan, jeg sætter nu heller ikke prisen op selv om jeg så mister penge på dem.

• #11   3. feb 2010 Man skal også passe på ikke at sætte prisen for lavt, men holde sig til priserne som de er p.t. inden for rasen

• #12   3. feb 2010 Er det DKK der styre det?

• #13   3. feb 2010 Nej, men man har jo sådan en pris som de ligger på lige nu og så holder man sig efter den nogen lunde,, min moster skulle have haft hvalpe, men uden hel. Hun ville have solgt dem billigere end andre, men fik afvide af de andre golden kenneler at man helt ikke satte prisen for lavt.

• #14   3. feb 2010 Jeg ville nu ikke lade andre NFO opdrætter bestemme hvad jeg tager for mine killinger. Men jeg har aldrig kunne sælge mine killinger billiger end andre opdrættere.

Men jeg har intet kendskab til alv med hunde, så det jeg spørger er fordi jeg ser det med mine katteopdrætter øjne : )

• #15   3. feb 2010 Ok, jeg har derimod ikke noget kendskab til katte opdræt : ) Jeg har heller ikke selv haft hvalpe.. men som jeg forrstod det var det for ikke at sælge til underpris i forhold til andre opdrættere. : )

• #16   3. feb 2010 Men i min verden må der være en grund til der er forskel i prisen, her tænker jeg pris på avls han, div undersøgelser før og under graviteten, dyrlæge af mode hund og alle hvalpe, stamtavler og andet papir arbejde man betaler for.

Prisen for mine katte er næsten den samme som andre opdrættere for det er grænsen for hvad man kan tillade sig at tage for sine dyr, men det betød også jeg mistede ca. 1500 kr. pr killing da de flyttede hjemmefra. Jeg kunne selvfølgelig have valgt nogle ting fra, men synes jeg heller ikke om.

• #17   3. feb 2010 sådan noget som samtavle er jo samme pris og priserne på di andre ting er jo bare forskelligt, men nogen gange kan det jo være man for underskud på et kuld. Hvis man tager feks blodprøver for at se om tæven er klar synes jeg ikke det har noget med prisen på hvalpen at gøre.. : )

• #18   3. feb 2010 Er forældrene markprøvede/udstillede e.l.?

Hvis de "kun" har de relevante helbredstests synes jeg da ikke 6500-7000 er helt hen i skoven.

Jeg ville aldrig give 8-10.000 for en hvalp efter forældre der ikek har vist noget -her tænker jeg self endten i forhold til udstillinger eller i forhold til brugsegenskaber (markprøver)

• #19   3. feb 2010 Som sagt ved jeg ikke rigtig noget inde for hunde opdræt.

• #20   3. feb 2010 Nu er det jo iøvrigt forbudt at aftale priser opdrættere imellem, og det står altså enhver frit for at tage hvad de vil for deres kuld...

• #21   3. feb 2010 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !

Så er jeg da ikke helt fra den.

• #22   3. feb 2010 Prisen på en hvalp følger vel niveauet for racen og en Labrador efter velmeriterede forældre kan erhverves for 8000,00 kr.
    Det er ikke umiddelbart en kvalitet, hvis nogen leder efter en fremtidig avlshund, at den har i hundredevis af halvsøskende, medmindre disse har gjort sig ualmindeligt godt bemærket på de forskellige brugsprøver.

• #23   4. feb 2010 Linnea -det handler jo ikke om hundens pris men om at opdrætter skal være kritisk med hvem han/hun sælger til...

Og om hunden koster 6500 eller 7500 er vel næppe afgørende for om den får et godt hjem

• #24   4. feb 2010 Tja, jeg synes 6500 lyder som en meget fornuftig pris.

Som jeg læser det, så er tæven checket med hensyn til det sundhedsmæssige, hvilket jo er superfint, men ikke præmieret på udstilling eller markprøve. Det vil i mine øjne sige at hun er fin og i orden, men måske også rimelig gennemsnitlig.

At hanhunden er far til 30 kuld hvalpe er i mine øjne ikke et plus. Eneste plus kunne være at han så forhåbentlig også har en hel masse hvalpe som er røntgenundersøgt, sådan at man kan se på hans afkomsstatestik om han har avlet en lav frekvens af arvelige sygdomme.

I mine øjne virker en så brugt hanhund lidt som om man har valgt ham fordi "når andre gør det, så er han nok god", i stedet for at forsøge at finde en unik kombination.

Så kuldet kan være rigtig fint, men noget helt specielt lyder det ikke til at være, så jeg ville bestemt tro at 6500 vil være en OK pris.

Men det kommer jo også meget an på hvor meget de som opdrættere gør for kuldet mht socielaisering og hvad der følger med hvalpene (vaccination, foder, træningsudstyr, medlemskab af retrieverklubben osv.) for det er jo også noget mange opdrættere giver med.

• #25   4. feb 2010 Min Cooper kostede 6.500,- hvis han havde været uden fejl. Det er med DKK stamtavle, tæven har været på udstillinger, markprøve og elitespor, faren har været på markprøver, og blev tidligt Norsk Jagtchampion, Begge har de gode linier bag sig, og er testet for alt HD, AA, EIC, CNM, PRA og øjenlyst.

Jeg synes også at 6.500 er en ok pris, for dem du beskriver, og synes ikke han skal tage mere. Vi faldt over rigtig mange labber til omkring 6.000 - 7.000 med DKK tavle.

• #26   4. feb 2010 Hov glemte lieg at sige, at i prisen på de 6.500 var også 15 kg hvalpefoder fra Olivers, samt medlemskab til DRK

Kommentér på:
Pris Labrador hvalp

Annonce