407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Nyt foder.... Nyt foder....

Vil bare lige dele vores glæde med alle jer andre - Baloo er begyndt på sin nye foder, og har fået det i fem dage - og han elsker det... Det hedder dxp, og er samme princip som BARF.... Vi kan allerede se forskellen på ham - så det er bare super skønt... smiley

Førhen fik han tørfoder fra dyrelægen, lam og ris, men han har aldrig haft en særlig stor interesse i tørfoder - så det er skønt og have en hund der glæder sig til at spise nu.... smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt foder....
  • #1   15. apr 2005 det lyder spændende - hvor har i det fra - er der en hjemmeside eller noget man kan læse mere om det?

jeg synes barf lyder godt men alle dyrlæger jeg har snakket med siger at det er for farligt at give rå kylling da hunde nemt kan få salmonella og dø af det...

• #2   15. apr 2005 Rikke: Det bliver spændende og se om Mo så vil spise sit nye foder... smiley

Nicola: De har en hjemmeside, men der står ikke så meget om foderet endnu: www.dogexperts.com
    Vi var også nervøse for salmonella og camphylobacter, men dyrlægen kunne ikke se nogen grund til ikke at prøve det, og hende vi køber foderet af, sagde at der kun har været meget få tilfælde hvor en hund har fået salmonella. Og i princippet hvis en hund fanger en fugl i det virkelige liv, spiser den den jo også med bakterier og hele baduljen....
    Forskellen på dette og BARF er at der er kulhydrater i dxp. Og så er det smadder billigt - ihvert fald i forhold til det tørfoder baloo har fået indtil nu...

• #3   15. apr 2005 man kan jo købe det færdigt sådan så man køber det hele en gang om ugen når deres butik har åbent - de ligger jo oppe ved dig i gilleleje - det er ik så langt fra dig vel?

Men jeg tør ik riskere det med nelly - hun er så uheldig så det ville være så typisk at hun ik kunne tåle det - samtidigt har jeg ik den store tillid til dem da de siger at støvmide allergi og atopi ikke findes - det er noget dyrlægerne har opfundet for at tjene penge - er det ik bare langt ude??

• #4   15. apr 2005 Rikke: Det her købes frossent, tøes op, og gives så bare til hunden - nemmere bliver det ikke...

• #5   15. apr 2005 Nicola: Jo det lyder da også mystisk at det ikke skulle findes - selvfølgelig gør det da det... Men jeg vil sige at FODERallergi findes ikke, det er nogle af tilsætningsstofferne hundene ikke kan tåle...

• #6   15. apr 2005 jeg har snakket med 3 forskellige dyrlæger og de siger alle det samme uafhængigt af hinanden - på Barf siger de at ulve og hunde maver er ens - det passer heller ikke - de er lige så ens som vi er med aber så det holder bare ik det de siger!

• #7   15. apr 2005 Det passer heller ikke - det er lager mider de ikke kan tåle som findes ved mel og ris produkter - det er ikke ris eller mel eller pasta de ik kan tåle - men resterne af de lager mider, deres afførring eller spyt de ikke kan tåle...

• #8   15. apr 2005 nej det er ej - svine lever er fx totalt forbudt til allergi hunde men det giver de dem også og kalder det allergi sikkert!

• #9   15. apr 2005 Nicola: Under alle omstændigheder, er vi glade for at have en glad hund, og vi ved at der er rigtig mange der fodre med det, og har kun hørt om to hunde som ikke fik det bedre af det... Så vi fortsætter ihvert fald indtil det modsatte er bevist... smiley

Rikke: Man kan faktisk også godt købe alle ingredienserne selv og så selv lave det - men det er jo molboarbejde.... smiley

• #10   15. apr 2005 Nicola: Okay det vidste jeg ikke - det med svinelever... Baloo har fået en pose "ko"-hjerter med som snacks... og dem er han også helt vild med... Der hvor vi har købt det, har selv hunde... Den ene har en doug de bordeux og hun lever i bedste velgående...

• #11   15. apr 2005 Peter og Anne ;skønt at høre at I har fundet noget som gør jeres dejlige hund lækkersulten ;0)

Rikke : Hvis du skal skifte foder, så prøv evt. Format, som er dansk produceret , Format er et rigtig godt product som "dufter" dejligt af fisk - jeg har ikke mødt en hund som ikke spiser løs af foderet, desuden giver det rigtig flot pels ;0)
    www.formatdanmark.dk/
    marlene & Samson

• #12   15. apr 2005 jeg fik ik rigtig så meget ud af hjemmesiden - hvor i landet er det??

• #13   15. apr 2005 Nicola: Den hjemmeside jeg skrev eller marlene?

• #14   15. apr 2005 den du skrev - om foderet?? vi bor i glostrup - kan ik huske hvor i bor

• #15   15. apr 2005 hmm... nåh... det er i hals - i nordjylland...

• #16   15. apr 2005 okay så det er ik lige noget man kan få i stor kbh??

• #17   15. apr 2005 Anne: hvordan har I fået kendskab til det foder og hvad koster det??? Har selv kigget på BARF men synes godt nok det lyder lidt dyrt....Tessa er hammerende kræsen med tørfoder....

Kommentér på:
Nyt foder....

Annonce