{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Sandra L
Sandra L
Tilmeldt:
1. jun 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Hund vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige Husky på 7 måneder vil ikke rigtig spise. Det startede med at hun ikke ville spise sin tørfoder, så prøvede vi at blande det lidt op med vådfoder som plejer at være et kæmpe hit hos hende.
Hun elsker normalt vådfoder, men nu vil hun heller ikke spise det, er meget nervøs for om hun fejler noget, vi har en tid hos dyrlægen her klokken 17, men vil lige høre om der var nogle er jer der havde en idé om hvad det kan skyldes? Desuden er hun også meget træt hele tiden, når vi har leget i 20 min. Eller gået en tur med hende, lægger hun sig bare til at sove igen. Nogen ideer til hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vil ikke spise
  • #2   24. aug 2018 Enig med Maj-Britt.

    Og så ER huskyer bare indimellem lidt sære omkring mad. Hvis du kigger tilbage, så vil du kunne se, at jeg har haft en tråd om det samme med min på tre.

    Og flere af de huskyer, jeg har haft gennem livet, har både været småtspisende (det har mere været reglen end undtagelsen) og har indimellem taget én til flere fastedage, uden der har været det mindste i vejen, udover at de lige mente, de havde lyst til det...

    Det er fint at få hende tjekket, for at være på den sikre side, men du kan evt. også prøve at spørge opdrætteren, eller andre med husky fra samme linjer, om de oplever eller har oplevet noget tilsvarende. For det er min opfattelse, at det er mere udpræget i nogle linjer end i andre smiley


  • #3   24. aug 2018 En husky som enehund har rigtigt ofte perioder med nedsat ædelyst. De mangler konkurrencen og får ikke brugt nok energi til at oparbejde stor appetit. Husk at de ikke er lavet til at være alene.
    Det er en klassisk alder at se problemet i første gang.

    Værre er det med energien. Hvis ikke det er løbetid, så få hunden undersøgt for hjerteorm i første omgang.


  • Sandra L
    Sandra L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   24. aug 2018 #4 var også min første tanke, men vores dyrlæge sagde at det var ret usandsynligt i den alder, smiley
    Nu får vi lige tjekket her klokken 17 for en sikkerheds skyld om der skulle være noget galt smiley


  • Sandra L
    Sandra L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   24. aug 2018 #2 tak for svar, det beroliger mig lidt det du skriver omkring Husky og madvaner smiley

  • #7   24. aug 2018 Opdrætter må også kunne hjælpe dig. Som regel kender man jo linjen og tilbøjelighederne i den.

  • #8   24. aug 2018 Tænker mht træthed måske burde man overveje hjertelungeorm? kan det gi nedsat ædelyst?

    Men selvfølgelig er det langt fra sikkert det overhovedet handler om sygdom!


  • #9   25. aug 2018 Fandt i ud af noget smiley

  • Sandra L
    Sandra L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #10   25. aug 2018 Blodprøverne viste ikke noget og der var ikke forhøjet infektionstal. Men vores dyrlæge vil gerne tage en prøve på henholdsvis hjerteorm samt lungeorm. Så det får vi svar på torsdag i næste uge smiley

  • #11   25. aug 2018 Tænkte nok man burde overveje hjerte lungeorm når der var træthed smiley Bliver spændende at se hvad prøverne siger.. på den ene side vil det være rart at finde årsagen men håber dælme ikk det har ødelagt noget hvis det er enten hjerte eller lungeorm! Held og lykke - meld gerne tilbage smiley

  • Sandra L
    Sandra L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #12   25. aug 2018 Mange tak! Skal nok give en melding når vi får svar smiley

  • Sandra L
    Sandra L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #13   30. aug 2018 Så har vi fået svar fra dyrlægen, og heldigvis viste prøverne på hjerteorm samt lungeorm ingenting. Cookie har både spist dit morgenmad og aftensmad i går og har også spist morgenmad i dag smiley så tror det hele er ved at være normalt igen smiley

  • #14   31. aug 2018 Tak for en dejlig positiv opdatering smiley

Kommentér på:
Hund vil ikke spise

Annonce