{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Emma P
Emma P
Tilmeldt:
16. jan 2018
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3

Hund vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Vi har en schæferhvalp på 5 mdr. Han er normalt utrolig madglad og legesyg, men har de sidste dage gået og kastet op (gult væske) og ville ikke spise, vi tog til dyrlæge idag og fik af vide han havde lidt feber og så skidt ud men ellers ikke noget, han fik noget mod kvalme (pasta kaldte hun det) og skånekost vi kommer hjem og han vil intet spise og ved ikke hvordan jeg skal få det mod kvalme i ham når han intet vil have, han sover bare og spytter bare maden ud igen? Nogle der har prøvet noget som dette eller har gode råd, eller måske bare kan få mine mange bekymringer ud af hovedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund vil ikke spise
  • #1   16. jan 2018 Drikker han?

  • Emma P
    Emma P Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #2   16. jan 2018 Ja lidt når jeg får ham til det

  • Emma P
    Emma P Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #5   16. jan 2018 Han vil gerne gå en lille tur men er træt da han ingen mad har fået, men han følger mig hvor jeg går er nysgerrig på hvad jeg spiser, og ville gerne snakke med alle ved dyrlægen

  • #6   16. jan 2018 Jeg ville tage til dyrlægen igen i morgen.

  • #7   16. jan 2018 Sagde dyrlægen ikke hvad det kunne være? opkast og kvalme er jo kun et symptom

  • #10   16. jan 2018 Du skal virkelig være obs på at få nok vand i ham, så han ikke dehydrere. Prøv at tag hans temperatur i rumpen? Så kan i selv holde øje med han ikke bliver dårligere her til aften.
    Og så må i afsted igen i morgen med ham.


  • Emma P
    Emma P Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #11   16. jan 2018 Tusind tak for alle de søde svar, han vil gerne spise det jeg spiser og drikke vand fra mit glas men ikke fra hans vandskål, vi ser natten over også tager vi til dyrlæge igen hvis det ikke bliver bedre. Dyrlægen sagde det nok var noget maveinfektion (hunde influenza)

  • #12   16. jan 2018 Det første der skal ske er at han skal have det kvalmestillende. Det er piller, ikke? Start med at tag en pille, åbn hundens mund, læg pillen bagerst på tungen og hold hans mund lukket blidt, imens du peger hans snude opad og aer ham lidt på struben.

    Pastaen trykker du bare ind i munden på ham, ikke helt ned i halsen, men et stykke bagud i munden så han ikke kan spytte det ud.

    Og så kommer det med maden. Som Rotterne foreslår, er kogt kylling genialt. Du kan også rive den kogte kylling meget fint (så det nærmest er smulder) og blande det med noget af kogevandet. Jeg plejer også at blande nogle udkogte ris i - det er godt for maven.

    Se hvordan det udvikler sig i løbet af i morgen. Hvis han stadig er dårlig og ikke har lyst til at spise, ville jeg smutte omkring dyrlægen igen. Hvis han spiser fint, men stadig er syg, så fortsæt med kyllingen, eller kør omkring dyrlægen og køb noget tørfoder til dårlig mave (Hills i/d, Royal Canin gastroinsestal eller lign.).

    God bedring med ham smiley



  • #13   16. jan 2018 Jeg kan se at du bor i Østjylland. Jeg er i Århus V i morgen (Bautavej), og ellers er jeg i Mørke på Djursland. Jeg har lidt forskelligt foder til dårlige maver, både vådt og tørt. Du kan godt få en slat af det, hvis du vil prøve.

  • #14   16. jan 2018 prøv med noget alm skånekost.
    det er skåne tørfoder og dåsemad man får ved dyrlægen synes jeg aldrig mine hunde gider æde smiley

    kog noget kylling, og ris (de skal være meget udkogte) evt lidt a38.
    det kan være det bedre glider ned.
    man bliver ret hurtig træt og udmattet hvis man ingen mad får ind.


Kommentér på:
Hund vil ikke spise

Annonce