Opførsel i forbindelse med konkurrencer .. Opførsel i forbindelse med konkurrencer ..
Er det OK at man bliver så skuffet over at hunden ikke har gjort som man håbede, at man forlader banen, uden at melde fra hos dommeren og lige få sin "kommentar" ?
Skal det påtales / skal det udløse en eller anden form for "straf" ?
Eller skal det forbigås med et "nå ja, men h*n er ked af det og man skal ikke sparke til en der ligger ned" ..
Hvad mener I ?
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Det er ikke tilsidst jeg mener.
Det er efter ens egen tur på banen - når det ikke er gået OK og man bare marcherer ud uden at få kommentarer til sin præstation.
feb 2017
Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
Det usportlig opførsel.
jan 2006
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
Sådan en opførsel burde udløse karantæne i et stykke tid.
Selv om h*n er ked af det, så kan vedkommende lige gå hen til dommeren og sige at vedkommende ikke magter at være på banen mere og høre kommentaren, og om det er i orden at vedkommende går.
Det er i orden at man er skuffet, men hvis ikke man kan tåle en fiasko, så burde man i mine øjne slet ikke deltage i konkurrencer.
Jeg har den bedste hund når jeg går ind på banen, og uanset, hvordan det går, så har jeg også den bedste hund når jeg forlader banen.
feb 2017
Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
Hvor har du oplevet det Martine, for jeg synes umiddelbart ikke det noget jeg har oplevet?
jan 2006
Det er ligegyldigt ...
jan 2006
Seriøst ????
Hvad skete der så ?
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Jeg ville ikke rynke på panden men tænke der er en der har brug for at være alene lidt.
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.245
Jeg ser aldrig den slags spändende ting når jeg er ude og kigge. Det lyder pinligt underholdende på samme måde som klovn...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Så kan man gå ud og sparke til et dæk bagefter.
Straf... hmmm. Det er svært. Jeg synes man fortjener en note i resultathæftet og måske en straf ved gentagelser. Hvad det skulle være ved jeg ikke.
Det samme med andre usportslige former for adfærd.
jan 2006
Jeg synes ikke at det skal udløse nogen former for "straf" - en påtale og et "det skal du så ikke gøre igen" tænker jeg må være nok for de fleste
apr 2018
apr 2018
aug 2006
Usportslig optræden er i øvrigt langt fra kun på banen. Hvor ville det være skønt hvis den slags blev udskammet.
aug 2006
En deltager kom ud til sin bil efter præmieoverrækkelsen og fandt en ituslået ampul med ukendt væske i, liggende på en gummihandske i den bil, hun kom til konkurrencen i.
Det er så vildt at sport kan få folk til at gøre sådan noget.
Den slags bør straffes!
apr 2018
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.369
Jeg har stået i den "modsatte" situation.. Hvor dommeren helt tydeligt var forbløffet over hvor glad jeg var og hvor meget jeg faktisk roste min hund og fik gennemført, på trods af to helt kiksede øvelser lige i start af en Rally-bane.. Hvad hun jo så IKKE ved er, at jeg kæmper helt vildt med sindssyge nerver, så at gå en bane til en konkurrence hvor både hunden og jeg er totalt i balance og vi bare har det fedt - dét tæller langt mere et pointtal på et stykke papir
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.667
Jeg har eddermame lavet dårlige resultater nogle gange, og har en enkelt gang sagt til dommeren at de ikke behøver læse kommentarerne op, da jeg godt vidste hvad der stod. Ikke desto mindre gav jeg hånd, sagde tak og ønskede dem en god dag.
Sidste år oplevede jeg en sporlægger der havde kvajet sig, og blev ved med at insistere på at jeg var gået over spidsen. Jeg satte hunden på benet ud fra spidsen virkelig mange gange, men hun påstod hårdnakket at der ikke var et spor. Til sidst mistede hun tålmodigheden med de imbecile mennesker, gik en bue uden om os, tog sporet, gik 10 meter ned, fandt spidsen og gjorde sporet færdigt. Sporlægger var rystende nervøs for at få en skideballe! Jeg skamroste min hund, smilede til dommere og sporlægger og sagde tak - og at det da var heldigt at min hund var ligeglad med at vi forsøgte at forvirre hende. Men det faktum at sporlægger forventede en skideballe, siger desværre en hel masse om kulturen i konkurrencer
Jeg har også engang været vidne til nogle mennesker fra en klub som stod på sidelinjen og højlydt rakkede en hundefører på banen ned. Pågældende havde kort forinden skiftet klub, og de tidligere “kammerater” var mødt op med det ene formål at svine vedkommende
Jeg har i øvrigt fuld forståelse for at man er træt af sit resultat, men ens egen ærgelse må altid vige for respekten for dommere og hjælpere.
apr 2018
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Når man går mange forskellige prøver, ser man mange forskellige exits. Jeg har set alt fra gale mænd til grædende kvinder. Det er et da træls når tingene ikke går som ventet, men come on, det er jo ikke livet der slutter
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Da jeg spillede basket ball, oplevede jeg flere gange folk, som blev så sure over resultatet, at de gik direkte i omklædningsrummet efter kampen, uden at sige tak for kampen til hverken modstandere eller dommer. Det blev påtalt, for det gør man bare ikke.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.486
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.943
En dommer, der mente, det gik så dårligt for os, at vedkommende forlod banen og begyndte at stå og snakke med nogle ved sidelinjen. Da vi var færdig (og egentlig ikke helt utilfreds med hvad vi havde præsteret forholdene taget i betragtning) kom jeg til at stå længe og spejde efter ham, inden han fik færdiggjort sin samtale og kom over og informerede mig om, at han havde disket os for længe siden.
Super! Godt du lige gjorde opmærksom på det...
Samme dommer er heldigvis faktisk ikke længere dommer, da han åbenbart til en eller anden konkurrence blev overordentlig pigesur over nogle kommentarer til hans måde at dømme. (Jeg kender desværre ikke forløbet nærmere end det)
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 379
Hun blev diskvalificeret for usportlig optræden og sendt hjem. Hendes startbog blev inddraget af konkurrenceledelsen og sendt til klubben. Hvad er så skete hjemme i klubben ved jeg ikke - blot at vedkommende ikke længere stille for den klub.
Opførsel i forbindelse med konkurrencer ..