1.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Opførsel i forbindelse med konkurrencer .. Opførsel i forbindelse med konkurrencer ..

Er det OK at man bliver så skuffet over at hunden ikke har gjort som man håbede, at man forlader banen, uden at melde fra hos dommeren og lige få sin "kommentar" ?

Skal det påtales / skal det udløse en eller anden form for "straf" ?
Eller skal det forbigås med et "nå ja, men h*n er ked af det og man skal ikke sparke til en der ligger ned" ..

Hvad mener I ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opførsel i forbindelse med konkurrencer ..
  • #2   28. maj 2018 Emma -

Det er ikke tilsidst jeg mener.
    Det er efter ens egen tur på banen - når det ikke er gået OK og man bare marcherer ud uden at få kommentarer til sin præstation.

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
    #3   28. maj 2018 Jeg mener man bør blive indberettet.
    Det usportlig opførsel.

• #7   28. maj 2018 Jeg synes det er respektløst overfor dommer og arrangør - jeg har edderdylme også være irriteret ind imellem men man bliver altid lige stående og lytter til kommentarerne.

• #8   28. maj 2018 Jeg mener at det er virkelig dårlig stil.
    Sådan en opførsel burde udløse karantæne i et stykke tid.

Selv om h*n er ked af det, så kan vedkommende lige gå hen til dommeren og sige at vedkommende ikke magter at være på banen mere og høre kommentaren, og om det er i orden at vedkommende går.

Det er i orden at man er skuffet, men hvis ikke man kan tåle en fiasko, så burde man i mine øjne slet ikke deltage i konkurrencer.

Jeg har den bedste hund når jeg går ind på banen, og uanset, hvordan det går, så har jeg også den bedste hund når jeg forlader banen.

• Magnus  J
    Magnus J Tilmeldt:
    feb 2017

Følgere: 20 Emner: 3 Svar: 145
    #11   28. maj 2018 #7
    Hvor har du oplevet det Martine, for jeg synes umiddelbart ikke det noget jeg har oplevet? smiley Ingen navne, bare arrangement.

• #12   28. maj 2018 #11

Det er ligegyldigt ...

• #15   28. maj 2018 #9

Seriøst ????

Hvad skete der så ?

• #16   28. maj 2018 Selvfølgelig er det dårlig stil og opførsel. Men ind i mellem agerer man dumt i sådanne situationer og jeg kan godt forstå hvis man er ked af det, at man så bare gerne vil hjem ad og være sig selv.
    Jeg ville ikke rynke på panden men tænke der er en der har brug for at være alene lidt.

• #18   28. maj 2018 Dårlig stil... Helt enig.

Jeg ser aldrig den slags spändende ting når jeg er ude og kigge. Det lyder pinligt underholdende på samme måde som klovn...

• #19   28. maj 2018 Man har bare at stille sig hen til dommeren, tage hatten i hånden, smile og udvise respekt.
    Så kan man gå ud og sparke til et dæk bagefter.

Straf... hmmm. Det er svært. Jeg synes man fortjener en note i resultathæftet og måske en straf ved gentagelser. Hvad det skulle være ved jeg ikke.

Det samme med andre usportslige former for adfærd.

• #21   28. maj 2018 #19

Jeg synes ikke at det skal udløse nogen former for "straf" - en påtale og et "det skal du så ikke gøre igen" tænker jeg må være nok for de fleste smiley

• #22   28. maj 2018 Jeg krummer også täer når jeg ser klovn... Men jeg ser det alligevel... Hahaha

• #24   28. maj 2018 Og det er nok ikke junior handlerne... Hahaha

• #26   28. maj 2018 En gang, nej. To gange, ok... men er det et mønster - hvilket nok er sjældent - så synes jeg det er rimeligt nok at understrege at det ikke er noget man ønsker at se.

Usportslig optræden er i øvrigt langt fra kun på banen. Hvor ville det være skønt hvis den slags blev udskammet.

• #27   28. maj 2018 I denne weekend har der været etterkonkurrence i Horsens.
    En deltager kom ud til sin bil efter præmieoverrækkelsen og fandt en ituslået ampul med ukendt væske i, liggende på en gummihandske i den bil, hun kom til konkurrencen i.

Det er så vildt at sport kan få folk til at gøre sådan noget.
    Den slags bør straffes!

• #30   28. maj 2018 Hvor vildt ch.... Rystende

• #31   28. maj 2018 Det er usportslig opførsel, og burde blive påtalt.. Selvfølgelig kan man blive ked af det(skuffet, nok mest) men så kan man da lige melde ud at " det var ski ikke en god tur, jeg skal lige have luft" - eller noget i den retning..

Jeg har stået i den "modsatte" situation.. Hvor dommeren helt tydeligt var forbløffet over hvor glad jeg var og hvor meget jeg faktisk roste min hund og fik gennemført, på trods af to helt kiksede øvelser lige i start af en Rally-bane.. Hvad hun jo så IKKE ved er, at jeg kæmper helt vildt med sindssyge nerver, så at gå en bane til en konkurrence hvor både hunden og jeg er totalt i balance og vi bare har det fedt - dét tæller langt mere et pointtal på et stykke papir smiley

• #32   28. maj 2018 At gå uden at få sine kommentarer og takke dommeren for sin indsats, er total mangel på respekt og bør påtales!

Jeg har eddermame lavet dårlige resultater nogle gange, og har en enkelt gang sagt til dommeren at de ikke behøver læse kommentarerne op, da jeg godt vidste hvad der stod. Ikke desto mindre gav jeg hånd, sagde tak og ønskede dem en god dag.

Sidste år oplevede jeg en sporlægger der havde kvajet sig, og blev ved med at insistere på at jeg var gået over spidsen. Jeg satte hunden på benet ud fra spidsen virkelig mange gange, men hun påstod hårdnakket at der ikke var et spor. Til sidst mistede hun tålmodigheden med de imbecile mennesker, gik en bue uden om os, tog sporet, gik 10 meter ned, fandt spidsen og gjorde sporet færdigt. Sporlægger var rystende nervøs for at få en skideballe! Jeg skamroste min hund, smilede til dommere og sporlægger og sagde tak - og at det da var heldigt at min hund var ligeglad med at vi forsøgte at forvirre hende. Men det faktum at sporlægger forventede en skideballe, siger desværre en hel masse om kulturen i konkurrencer smiley

Jeg har også engang været vidne til nogle mennesker fra en klub som stod på sidelinjen og højlydt rakkede en hundefører på banen ned. Pågældende havde kort forinden skiftet klub, og de tidligere “kammerater” var mødt op med det ene formål at svine vedkommende smiley Det blev en ret lang historie, og røg helt til hovedbestyrelsen. Det var SÅ pinligt for de tidligere klubkammerater!

Jeg har i øvrigt fuld forståelse for at man er træt af sit resultat, men ens egen ærgelse må altid vige for respekten for dommere og hjælpere.

• #33   28. maj 2018 Da vi udstillede var der nogle sager om forgiftning af katte.... Den slags ryster mig

• #35   28. maj 2018 Det mindste man kan gøre er da at vinke til dommeren og sige at man lader sig selv udgå. Det andet er for mærkeligt.

Når man går mange forskellige prøver, ser man mange forskellige exits. Jeg har set alt fra gale mænd til grædende kvinder. Det er et da træls når tingene ikke går som ventet, men come on, det er jo ikke livet der slutter smiley

• #38   28. maj 2018 Jeg synes, at det er en uskik at opføre sig på den måde. Jeg forstår godt, at man kan være skuffet, vred eller ked af det, men så må man bide det i sig.

Da jeg spillede basket ball, oplevede jeg flere gange folk, som blev så sure over resultatet, at de gik direkte i omklædningsrummet efter kampen, uden at sige tak for kampen til hverken modstandere eller dommer. Det blev påtalt, for det gør man bare ikke.

• #39   28. maj 2018 Jeg har godt nok også fået min del af dårlige resultater. Ikke en eneste gang har jeg forladt banen uden at få mine kommentarer af dommeren og ønske denne fortsat god dag. Der er KUN EN man kan takke for et dårligt resultat - og det er hverken hunden, dommeren, tilskuerne, vejret eller de mennesker der har knoklet for at stable en konkurrence på benene osv osv osv osv smiley Bevares jeg har også været til konkurrencer hvor en eller flere deltaljer, øvelser what-ever bare ikke var særlig smart sat op, sporlægger der ikke havde styr på hvor sporet var osv. Det har altid været et udslag af manglende rutine på området og det kan man ikke tilllade sig at blive sur over.

• #41   28. maj 2018 Hehe, ja, jeg har så prøvet det omvendte:
    En dommer, der mente, det gik så dårligt for os, at vedkommende forlod banen og begyndte at stå og snakke med nogle ved sidelinjen. Da vi var færdig (og egentlig ikke helt utilfreds med hvad vi havde præsteret forholdene taget i betragtning) kom jeg til at stå længe og spejde efter ham, inden han fik færdiggjort sin samtale og kom over og informerede mig om, at han havde disket os for længe siden.
    Super! Godt du lige gjorde opmærksom på det... smiley Eller...

Samme dommer er heldigvis faktisk ikke længere dommer, da han åbenbart til en eller anden konkurrence blev overordentlig pigesur over nogle kommentarer til hans måde at dømme. (Jeg kender desværre ikke forløbet nærmere end det)

• #42   28. maj 2018 Var til apporterings prøve i går, dejlig stemning også hvis hundene ikke lige gjorde som forventet, alle trøstede eller klappede og var glade da vi alle havde bestået, vi ventede så på det sidste hold udvidede og samledes til fælles spisning bagefter, der var vist kun en enkelt der kørte før tid, noget med en fødselsdag. Selvfølgelig var der ærgrelse hos de hundeførere der ikke bestod den udvidede, men så var der opmuntring og trøste bajer, og et: det klarer I næste gang. Jeg nyder at gå til prøve i den klub, der bliver drillet, grinet og alle er opsat på at få en god dag, og der er respekt for dommernes vurderinger.

• #44   29. maj 2018 Jeg har oplevet til rally, at en hundefører blev så arrig, at vedkommende gik direkte fra næstsidste skilt og ud i bilen med hunden. Dommeren stod bare og kiggede "hvad f.... skete der lige her??"
    Hun blev diskvalificeret for usportlig optræden og sendt hjem. Hendes startbog blev inddraget af konkurrenceledelsen og sendt til klubben. Hvad er så skete hjemme i klubben ved jeg ikke - blot at vedkommende ikke længere stille for den klub.

Kommentér på:
Opførsel i forbindelse med konkurrencer ..

Annonce