Hvordan kommer man videre efter tab? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Den sidste mdr har for os været den værste jeg nogle sinde har oplevet! puha
Darwin blev aflivet d.24 aug 2017 pga kræft.
Fredag d.18 aug havde han fået taget fuld blodprøve profil fordi vi skulle skire os at der ikke var noget med ham, han havde lidt med ryggen og gik til kiopraktor med den, så for at være sikker på at der ikke var andet. Og blodprøverne var fine! Onsdag aften d.23 blev han rigtig vag og fik 40.8 i feber, jeg valgte derfor at køre han til dyrelægen. Da vi ankommer er hans temperatur steget til 41,5, han er meget vag, bløder lidt ud af næsen og vi opdager så at alle hans nymfer er hævet op og på størrelse med en knytnæve. Det er sket på en time!
Der bliver taget blodprøver igen og er nu en helt anden snak - lægen var ikke i tvivl, han måtte havde kræft. Men vi vælger alligevel at prøve at give ham noget og hun tog nogle prøver for at være sikker. Næste morgen torsdag d. 24 aug viste prøverne hvad vi har bange for, kræft. Vi bestemte os for at skulle være 200% sikker så jeg kørte til Ålborg med det samme, og de sagde det sammen, nu blødte han dog en del fra næsen og nu også tandkødet og øjnene var helt blodsprængte. Så torsdag d.24 aug kl.14 ved Sindal dyrelægen fik han fred, pisse hårdt og uretfærdigt! Han blev 5 år < 3 suk
I lørdags d. 23 sep sagde vi farvel til vores lille pomerainen Maggi, efter en ufattelig uheldig ulykke. Min kæreste skulle hente en vandskære i vores rundbuehal, 300 meter fra vores hus. Så han tog atv'en, kørte lige så stille op ad med Kiki og Maggi foran sig, vandskæren glider ned og han kigger tilbage, i det kan kigger tilbage render Maggi ind foran atv'en og bliver kørt over. Hun kunne ikke bevæge sig, så hurtigt videre til Frederikshavns dyrehospital, hvor der blev konstateret at hun havde brækket bænkknet og ryggen, og hendes chancer var 3-4%, og det var før han overhovede tænkte på indre skader. Hun blev 6,5 år < 3
Det hele føles sku så uretfærdigt! Vi var lige begyndt at kunne snakke om Darwin uden at være totalt ulykkelige, og nu starter det hele igen. Men føler ikke man har ret til at være glad , alt minder en om at de mangler og ja det hele er sku så trist. Der udover at min kæreste selvfølgelig også fuldstendig utrøstelig, han kan ikke tænke på andet end at det er ham der har slået Maggi ihjel og den tanke kan jeg slet ikke få ud af hans hovede. Det var jo en ulykke, af alle mennesker elskede han den hund, så selvfølgelig var det ikke meningen!
På en mdr er vi gået fra 3 dejlige raske unge hunde til 1 dejlig rask hund. Det er så stille og trist, ved slet ikke hvordan det noglesinde skal blive godt igen
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 172
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
Men ting tager tid og du skal give den, det tid den har brug for. Og sig fra hvis der personer du ikke ønsker skal snakke om jeres hunde.
Men en dag kommer du til at tænkte tilbage på dem og grine over de små ting
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 208 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
Puha stakkels basser og jer det er da forfærdeligt
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Jeg tænker på Alvin hver dag. Jeg er meget øm omkring hans urne, og det er faktisk kun mig og kæresten der må røre den.
Jeg får stadig en stor klump i halsen, når jeg snakker om ham. Og det er snart 4 år siden han døde.
Kæmpe kram herfra, det er hårdt og uretfærdigt
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
De vil aldrig blive glemt-men puttet ind i mit hjerte som det dyrebareste minde
Jeg mistede min første hund i 2016 og igen en hund for 6 uger siden
Så kæmpe stort kram
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.808
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
Så giv det tid, og giv jer selv lov til at være kede af det. Der er ikke et tidspunkt hvor det er rigtigt eller forkert at være kommet igennem den værste sorg. Det er forskelligt fra person til person.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Kun tiden kan læge jeres sår. Hvor meget tid I behøver, kan ingen svare på. Håber at I finder en måde at komme videre med livet, og kan glæde jer over den gode tid I fik med de 2
RIP Darwin og Maggi
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Som flere andre skriver, så går det ikke rigtigt over, men man lærer at leve med det.
Og min erfaring er, at det, der gør det lidt nemmere at holde ud, ALTID er andre hunde. Dels dem man stadig har derhjemme, og dels de nye hunde/hvalpe, der kommer ind i ens liv efterfølgende.
Der er engang én, der har sagt noget i stil med at "De tårer man græder, over en hund man mister, hjælper bedst på smerten, hvis de lander i pelsen på en anden hund".
feb 2014
Der er flere af jer der skriver det med at acceptere at de ikke er her længere kan være svært, og det må jeg give jer ret i! Jeg prøver tit at sige til mig selv at de er væk, men der kommer bare en utrolig træls fornemmelse i maven også går benægtelsen igang, kan ikke holde tanken ud!
Jeg glæder mig til at vi begynder at kunne ''leve med det'', så bliver det hele meget nemmere! < 3
Kiki har det svært, nok af flere grunde, selvfølgelig fordi hun har mistet hendes 2 venner på kort tid og fordi hendes mennesker ikke er glade som de plejer, jeg prøver at lave en masse forskelligt med hende og det er godt for hende men bestemt også mig!
Vi var igår kort inde og vende en hund mere fordi vi begge åbnetbart kort havde tænkt tanken, men ved ikke om vi er klar? Spørgsmålet er om man bliver klar så snart en lille ny kommer?
Darwin var min kærestes træningsmakker og han skal have en schæfer igen, men min kæreste er rejsemontør, så er kun hjemme fra torsdag aften til søndag nat, så en schæfer mere er ikke i tankerne nu. Men vi har i et par år snakket om en bull terrier, så det er nok den vej vi skal kigge, når det er < 3
Men ja det hele føles bare så uretfærdigt og meningsløst
aug 2016
Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
Jeg tænker stadigvæk tit på ham. Men nu griner jeg af hans tossede indspark, og alle de gode time vi havde når vi fulgte hans snude rundt i skovbunden
Jeg håber at din kæreste kommer over på den anden side. Jeg følte mig selv enormt skyldig, og at det var mig der havde slået Felix ihjel, fordi jeg i en meget ung alder blev tvunget til at tage beslutningen om at han skulle videre. Og det er næsten ikke til at sørge på den gode måde, når man har stemplet sig selv som skyldig.
Masser af kærlighed herfra. Jeg håber Darwin og Maggie falder på plads indeni i jer, så kærligheden endnu engang har et sted at bo. Så gør det ikke så ondt mere.
feb 2014
Jeg har i aften tænkt mig at vise tråden til min kæreste, tror det vil være godt for ham også! Som du siger Albusandme, så er det ikke let og sørge når man er så fyldt med skyld
Hvordan kommer man videre efter tab?