15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hvordan kommer man videre? {{forumTopicSubject}}
Hvordan kommer man videre?
- Vi mistede Hemingway igår efter den mest meningsløse ulykke man kan forestille sig.
Èn ting er at miste en voksen hund, som har levet livet, og haft et langt og godt liv, eller en syg hund, som man vælger at slutte livet for, på grund af smerter, og den manglende mulighed for et langt og godt liv.
- men at miste en sund og rask hvalp på grund af en ulykke overgår mine vildest mareridt.
Vi er begge så handlingslammede, og ingen af os har lyst til noget som helst.
Ingen af os sov godt i nat, og alle mine drømme omhandlede kun én ting - Hemingway.
Vi har begge grædt. Grædt sammen, og grædt hver for sig, for sorgen er så voldsom. Og vi har talt om ham. Talt om hvor tomt her er, og hvor meget han mangler i alle situationer.
Hvordan kommer man bedst videre? Ikke i den forstand at jeg vil glemme ham, overhovedet - men at vi når til et punkt, hvor det er tåleligt at være her, og hvor vi kan mindes ham på en positiv måde, uden hele tiden at begynde at græde.
Hvad gør i når i skal hanke op i jer selv?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Græd, snak, tænk på ham - . Synes ikke I skal "hanke op i jer selv" - I skal tillade jer selv at være kede af det, og mindes.
Og selvom man ikke tror det, så bliver det stille og roligt bedre for hver dag, der går. Ikke at man nogensinde glemmer dem, eller holder op med at sørge over dem - men med tiden bliver det til at bære.
Mange tanker her fra!!
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Men vi tog ud til hendes yndlings steder, sejlede i kano som hun NØD og snakkede om hende igen og igen- jeg lavede en Mappe med hendes billeder og skrev små ord og sætninger ved hvert billede - det hjalp mig rigtig meget !!
(Igen. er SÅ ked af det på jeres vejne)
Tror nu ikke det er noget i kommer over snart... det er en forfærdelig tragedie der er sket og der skal også være plads til jeres sorg og ulykkelighed.
Det er godt at i kan være sammen om det, det er hørt før at folk har skubbet hinanden væk :S
Gode tanker fra mig !
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Han brød ud af køkkenet, hvor han normalt opholder sig når han er alene, fik revet en pose ned fra vindueskarmen i stuen, og blev kvalt i den.
- Han lå død da vi kom hjem.
Karina - vi giver også hinanden fuldt ud lov til at være kede af det, og trøster hinanden hele tiden. Det er bare hårdt.. Ingen af os kom afsted i morges /-:
feb 2009
Men vi er så handlingslammede, og kan slet ikke forestille mig hvordan jeg skulle kunne komme igennem en hel dag hjemmefra uden at bryde sammen.
Herhjemme er det let at sørge, men jeg kan jo ikke blive hjemme til den værste sorg er ovre /-':
I næste weekend er der julefrokost med min side af familien, og det bliver også noget af det hårdeste, for de kendte alle sammen Hemingway, og jeg ved, at jeg bliver ked af det, når emnet falder på ham..
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Tror desværre kun tid kan hele den slags sår.. Lidt efter lidt.
Man skal føle, før man kan komme opad igen... Tillad følelserne, og kom ud med dem, og støt jer op af hinanden.
Det er altid frygteligt at miste, og man kan aldrig forberede sig på så voldsom en smerte.
Varme tanker og trøsteknus herfra.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Aner ikke hvilken råd jeg kan give jer da jeg kun kan forstille mig hvor svært det er.
Men som i gør,så giv hinanden plads til at være kede og græde,og trøst og være der for hinanden.
Mindes den dejlige tid i fik med ham, og forstil jer at han er på de evige græs marker hvor ham løber rundt med en masse andre hundevapser og hygger sig mens han holder øje med jer
Varme tanker fra Nessa og Lena
feb 2009
Du har ret. Det er aller værst, når man intet laver, for så falder tankerne automatisk på ham hele tiden. Jeg har det faktisk bedst når jeg holder mig i gang..
Frygter bare at komme til at tænke på ham hjemme fra, i bussen eller et andet sted, og så bare bryde sammen. Det er jo ikke alle mennesker som har forståelse for, hvor meget en hund kan betyde for en, og hvor tom man er når man mister et kæledyr. Ikke alle forstår, at det bliver som et medlem af familien
feb 2009
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
jul 2008
Men som de andre siger - Giv jer selv tid, og Lov - Det er okaii at græde og okaii at sørge - VI forstå jer selvom det måske ikke er alle der gør !
Håber sådan i kan finde et lille lyspunkt i hverdagen selvom det er svært !
feb 2009
Han har taget sig af alle regninger, været på apoteket med en recept for mig, købt ind til koldt bord og købt en kæmpe pose slik med hjem.
Nu stæser han rundt ude i køkkenet, koger æg og jeg ved ikke hvad..
Og lige før kom han ind, gav mig et kæmpe gram og et kys og sagde ''jeg elsker dig - lov mig, at du ikke også bare forsvinder fra mig''
jul 2008
Er glad for at høre han tager situationen sådan !
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
hvor er det godt i er to til at sørge. Din kæreste lyder som en dejlig mand
feb 2009
- Tænker også tit på hvor glad jeg er for, at vi tog hjem sammen igår, og at jeg ikke bare tog hjem før ham...
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 517
hund på.
Før Malou havde jeg et x, der havde adfærds.prob., troede jeg, men en
røntgenfotograf. viste at den var hel gal med begge hofter. Så efter 11
uger sammen måtte jeg tage hjem uden hund - helt uforberedt på dette.
Som du selv skriver, alderdom og sygdom kan man bedre forholde sig
til end det pludselige og uforklarlige farvel.
Du kan ikke forhindre sorgens fugl i at flyve over dit hoved-
men du kan hindre den i at bygge rede.
Velmenende venner sørgede så for, at jeg fik Malou inden der var gået
2 døgn. Havde ellers sagt absolut nej til anden hund. Men tror nu nok, at det var meget godt at SKULLE koncentrere sig om noget andet (en anden). Knus og tanker
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Vi føler meget med jer.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Godt at i har hinanden, og super at din kæreste nurser dig i denne til...
Trøste kram herfra.....
aug 2006
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 966
Føler så meget med jer, det er så pisse uretfærdigt :((
Kæmpe trøstekram fra mig...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Kæmpe knus herfra
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 336
Vi føler virkelig med jer:( skrækkelig oplevelse. Det er der ingen der burde opleve.
Det er godt dig og din kæreste har hinanden til at komme igennem denne her tid.
Kæmpe knus og kram herfra
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 89
Og så tænke på den gode tid I har haft sammen. Et liv måles ikke i kvantitet men i kvalitet. I vil nok aldrig glemme denne ulykke, det tror jeg ikke nogen, som har mistet, gør.
Men I kommer igennem og vil lære at leve med den, og måsker er der en lille hund, som allerede nu venter på jer.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Jeg græd og lavede billeder af ham og faktisk skrev jeg breve til ham, ja lyder skørt I know, men det var det, der hjalp mig videre....
Ved at I også med tiden vil kunne glæde jer over minderne uden at bryde sammen, men tid, det tager det altså...
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 991
Det er lidt over et år siden, at vi mistede vores øjesten og der går da ikke en dag forbi, hvor han ikke er mine tanker - jeg savner ham hver dag og kan stadig få en klump i halsen når jeg tænker nærmere over det - husker dét, som var det i går...
Men det bliver lettere med tiden og livet skal jo gå videre. Det bliver lettere når man får det hele på afstand, og selvom savnet altid vil være der, så bliver det nemmere at leve med.
Det er meget forskelligt hvordan vi som mennesker bearbejder tab, for mit vedkommende fandt jeg stor trøst i at se på billeder og videoklip af ham, og mindes alle de gode stunder vi havde med ham - hans små særheder osv. Og så havde vi også Milo, som vi fandt stor trøst i, selvom det også var hjertensskærende, at se ham sørge de første par uger bagefter.
Varme tanker herfra - det bliver lettere, selvom det ikke synes sådan lige nu
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
Hvordan kommer man videre?