{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.632 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Emner: 8 Svar: 26

Gåtur med hund i løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Jeg har lige brug for at lette lidt på ventilen.

Jeg er simpelhen ved at være så frustreret over en ejer med en hanhund for tiden.
Min hunhund er i løbetid, nu på anden uge. Jeg mødte så igår en ældre herre med hans hund som går fri, jeg siger tydeligt jeg har en hund i løbetid. Hans hund når at slikke min hund bagi, og hoppe på hende imens jeg ihærdigt forsøger at få hende fri fra hans hund. Han beklager og tager den i snor og går væk. Så idag er jeg ude og gå, kan jeg se manden med hunden fri igen. Den løber hen til et andet ægtepar der kommer gående med deres hund i snor, de er heller ikke glade for den løse hund. Jeg så mit snit til hurtig at løbe forbi med min hund, men nej min skaber sig så hun får hanhundens opmærksomhed. Den kommer løbende, igen slikker den min og springer på den. Mens jeg igen står og hiver og trækker for at min væk, så kommer manden hen når det jo hende som er i løbetid, - ja det er det og vil de så godt fjerne deres hund.
Det er dælme mangel på respekt, beklager mit brok. Men har bare sådan brug for at komme af med det.
Jeg er ikke selv fejl fri som hundeejer, men prøver ihærdigt at tage hensyn. jeg er også ligeglad om folk har deres i snor, men de skal have styr på den som minimum.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, ud over at bede manden om at sætte snor på, jeg kan jo ikke straffe min fordi hun er i løbetid
(Forståes som i at jeg ikke kan springe gåturen over)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med hund i løbetid
  • #3   28. jul 2017 Hvis et mennesker vælger at have sin hund fri, og du ikke bevæger dig et sted, hvor hunde må forventes at opleves uden snor (en hundeskov foreksemepel), så ville jeg også gøre som Canmax.

Der er ikke så meget andet at gøre som jeg ser det.

Hvis jeg slap min hanhund fri overfor en hunhund i løbetid, så ville det helt sikkert være det eneste der kunne stoppe ham.

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#4   28. jul 2017 Tak for råd, så må jeg mande mig lidt mere op. Det er første gang jeg prøver dette med andre hanhunde og Daisy er i løb. De to første løbetider hun havde var mens jeg boede på landet, og der mødte vi ikke andre hunde på gåturen. Så jeg syntes virkelig det er grænse overskridende, og normalt kan jeg godt sige fra. Det er nok fordi jeg ved her kan der komme små hvalpe ud af resultatet, hvilket jeg overhovedet på ingen måder ønsker.

• #5   28. jul 2017 Kom i tanke om denne her. Den ville være meget passende til din tæve smiley

profilbillede
  • #8   28. jul 2017 Har prøvet det modsatte, nolle er kastrat og kan ikke holde ud at der kommer hunde tæt på. Så lige pludselig kommer der en hund helt tæt på,ejeren råbte bare. Bare rolig hun er i løbetid og gør ikke noget og gik videre. Nolle var helt oppe og ringe og trille var lige så gal. Han havde ingen styr på hans tæve som løb fra hund til hund

• #9   28. jul 2017 Det virker næsten til at man skal være ninja, med alle farver bælte i karate, medbringe paraply på alle ture og gå på et 'styr din vrede over ' dengørikkenoget' typen af hundeejer kursus, for at kunne lufte sin hund i fred.
    Jeg smider lige dette billede herind igen smiley

profilbillede
  • #10   28. jul 2017 Det bliver ofte nævnt herinde...og det er virkelig det der virker bedst og uden diskussion...

"PAS på, han har ræveskab!!!"

Evt. et...nå du må hellere gå til dyrlægen nu, for det skal behandles fra start...det er desværre lidt dyrt, men jeg har jo haft snor på min hund og indikeret de ikke skulle hilse...

• #12   28. jul 2017 Ved brug af det gode råd i #10
    Få endelig ordet smitsomt ind i den sætning! Smitsom ræveskab smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

#17   28. jul 2017 Her er mange ruter og jeg valgte en anden i dag, og et andet tidspunkt på dagen end igår. Men alligevel stødte jeg på ham, så i morgen går jeg en tredje vej.
    Om jeg ligefrem bare står og kigger på det sker, nej det gør jeg ikke, jeg prøvede at trække min væk, før hanhunden opdagede os, og derefter puffede jeg til ham, jeg stoler sku ikke på andres hunde så jeg stikker ikke mine hænder ned til dem, først da han hoppede op skubbede jeg til den og det er så her ejeren tager hans hund. Men tro ikke jeg bare står med hænderne i lommerne, jeg forsøgte at gå mellem dem så jeg kunne stille mig bagved mins rumpe. Men det er ikke nemt.

# 11 Om det fremmer min forståelse for hanhunde ejere at jeg selv køber en hanhund, tror jeg ikke. For om jeg har en han eller hun hund, så kommer hunden i snor så snart jeg kan se en fremmede hund, menneske, katte osv.
    det oplever jeg næsten hver dag andre ikke gør, og det forstår jeg ikke.
    Man har i hvert fald ikke sin egen hund kær, man ved ikke om hunden i snor er venlig eller agressiv.
    (Og min hunde går heller ikke løs på stierne, så jeg vil aldrig komme til at stå i den situation. Jo hvis den kommer fri af linen ved uheld, og det kan ske for alle)

#15 det er på ingen måde heller ikke i orden man ikke har styr på sin tæve i løb, min er ikke ude i min lille indhegnet have alene disse dage. Går jeg ind, kommer hun med om det så er bare for at hente noget at drikke er hun ikke alene. Vi har jo også et ansvar.

#16 det er bare rigtig øv, og uheldet kan selvfølgelig være ude. Og ingen er fejlfrie

#14 ja han undskyldte da også både igår og Idag smiley
    Så Idag han vidste godt hun var i løbetid smiley

• #18   28. jul 2017 Synes ikke om forslaget om at sparke hundene smiley
    For det meste er hanhundene så tændte, at de slet ikke vil reagere på det spark alligevel. Nogle svage/ bløde hunde vil måske tage fysisk/ mental skade af det. Desuden vil mange hunde reagere aggressivt ved sådan en behandling. Så det vil jeg ikke anbefale at gøre.

Det kan godt klares på andre måder.

F.eks.
    Bloker din tæves mås, ved at placere den mellem dine ben, så hanhunden ikke kan hoppe op. Få derefter fat i halsbåndet på hunden, og så hundens ejer....

• #20   29. jul 2017 Jeg har ofte stået med store løse hanhunde som har været meget interesseret i mine tæver. Det har aldrig været et specielt skræmmende scenarie.. smiley
    Kaos minimeres jo når du tager hanhunden i halsbåndet.

Jeg tror at hvis tæven er så blød at den vil "tage skade" af at blive placeret mellem benene, imens du holder hanhunden i dens halsbånd, så vil den nok også "tage skade" af at se dig sparke, råbe og skrige efter andre hunde..
    Måske forstår jeg ikke hvad du mener?
    Ved det ikke.. Har ikke haft så blød en hund, men kan da ikke forestille mig at det scenarie med råb og sparken skulle være mindre skræmmende for den?

Ved godt at den slags kan være meget irriterende, men jeg prøver at huske på at det er ejerens skyld og ikke hundens... Ville have det rigtig dårligt med at sparke til en hund.. Ville sparke ejeren frem for hunden til hver en tid smiley

• #22   29. jul 2017 #21
    Tja, nu forudsætter jeg selvfølgelig også at det er en STOR hanhund - og tro mig, hvis jeg skulle placere min hund mellem benene, holde balancen og samtidig sørge for at hun er okay, samtidig med at en stor hanhund som kun har én ting i tankerne og som fuldstændig ignorerer mine advarsler skal holdes væk i halsbåndet, SÅ ville det da blive et cirkus uden lige...

Som sagt så minimerer man jo kaos ved at gribe fat i halsbåndet, og få afleveret ham til sin ejer.
    De gange jeg har oplevet at det blev til sådan et cirkus, har det været fordi hanhunden ikke har haft halsbånd på, og har været ude og strejfe uden ejer.
    Oplevede også, da Mina var i løbetid sidst, at en løs hanhund (ca.40kg) uden ejer fik hovedet fri fra halsbåndet som jeg havde fat i. Det resulterede i en regulær brydekamp som varede i 20-30 min. Kan love dig for at jeg var sur og utilfreds da han endelig var blevet bukseret hjem til sine ejere. Men klarede det uden at sparke hverken hund eller ejer smiley
    Mina var heller ikke specielt interesseret i at jeg beskyttede hendes "uskyldighed", så det gjorde ikke situationen nemmere at håndtere. Skal nærmest kæmpe lige så meget med hende hvis hanhundene er for lækre. Hun er SÅ styg! smiley

Jeg vil meget gerne forklare mere i detaljer hvordan du kan gøre i de situationer, hvis det altså er det som du er udsat for, så du kan slippe for at føle dig nødsaget til at sparke.

NORMALT så reagerer ejere altså ret hurtigt når de ser at jeg tager fat i deres hundes halsbånd. Det er vist lidt grænseoverskridende, eller uventet, og de skynder sig hen for at overtage. Hvis ikke de gjorde det af sig selv, så ville jeg sige " Tager du lige snor på din hund! Min er i løbetid og kan få hvalpe.".

hvis man som hanhundeejer er så hensynsløs at man ikke holder sin hund væk fra nogen der ikke ønsker dens selskab, så har man altså selv bedt om det

Enig! Så har EJEREN selv bedt om det.. En verbal røvfuld til vedkommende ville måske være passende her smiley

(og hvis en hanhund ignorerer et brøl fra mig og måske også sin ejers kalden, så er den nok ikke helt blød)

Det har du nok ret i, men den kan stadig godt være svag og tage skade af sparket, eller blive aggressiv.. Det er ikke fedt at stå med en løs hund som gerne vil bide dig i benet. Slet ikke hvis den er stor. I værste tilfælde vil du også komme i karambolage med en meget sur ejer efterfølgende.

Så jeg vil altså stadig fraråde dig at gøre det, og fraråde at du anbefaler andre at gøre det.
    Vil meget gerne hjælpe dig med at klare det på alternative måder. Jeg har regelmæssigt besøg af alt fra Rottweilere til Vizsla, Labber og flat coated retrievers. Bor i et sommerhus område hvor folk er dårlige til at hegne ind, så den slags sker flere gange dagligt i løbetiden.

• #28   29. jul 2017 Jeg griber ikke bare fat i en hunds halsbånd sådan uden lige.. I det her tilfælde er hanhunden jo meget fokuseret på helt andre ting end at bide i mig. Hvis han brummer, så er hans fokus nok skiftet til mig og væk fra min tæve. Slipper halsbåndet hvis hanhunden brummer eller giver mig andre signaler i den retning..

Vil også hellere tage et markerende bid i hånden end at starte en slåskamp med den ved at begynde at sparke..

• #30   29. jul 2017 Mina's Far - gætter på tilbuddet var til mig, så tak, det mener jeg faktisk Men også nej tak - jeg personligt føler egentlig at jeg har ret godt styr på de situationer, godt hjulpet på vej af at folk her i byen efterhånden kender mig og ved hvad jeg står for når det gælder hunde...

Det var ikke for at tale ned, eller være irriterende belærende osv. Jeg kan som sagt godt forstå frustrationerne i de situationer.

Dernæst, så ser jeg det faktisk som MIN fornemste opgave at passe på MIN hund:

Det gør jeg også smiley

Jeg har én gang været nødt til ikke blot en men to gange at måtte sparke en schæfer for at undgå at den fik fat i min hund (det var så godt nok ikke ifm løbetid, men alligevel...) og min hunds oplevelse var klart at jeg passede på den, og at hun kunne stole på mig... For MIN hund skal nemlig, hvis det står til mig, aldrig nogensinde ende i en grim situation fordi andre var uansvarlige eller jeg ikke kunne tage kontrol over hvad der skete...

Det er jo en helt anden situation. Her er jeg ret enig med dig smiley Det skulle dog være ret galt før jeg ville sparke osv., men det kan jeg forstå at det har været.

Og tro mig, jeg synes heller ikke det var særlig fedt at gøre, hold da op hvor jeg havde det skidt med mig selv bagefter -

Det tænkte jeg nok. Vi er vel hunde elskere herinde smiley Det er bla derfor jeg skriver mine indlæg i tråden her.

Og endelig - hvis jeg ikke har kommunikeret det tydeligt nok - så er det selvfølgelig sidste udvej, man skal selvfølgelig ikke sparke enhver hund der kommer i nærheden, men hvis man ikke har andre muligheder og ejer ikke er "samarbejdsvillig" så er det jo sådan det må være

Kan godt forstå at man kan blive presset ud hvor den slags måske kan blive aktuelt, men vil slå et slag for at folk gør alt for ikke at det når derud..
    Jeg tror ikke at du bare sparker hunde til højre og venstre smiley
    Synes bare jeg har læst flere tråde gennem tiden med et lign emne, og svaret har ofte været "spark hunden". Ville gerne skrive at der ofte var andre muligheder.

• #32   29. jul 2017 #29
    Av Isabelle smiley Der har jeg også været et par gange før. Det værste er næsten sprøjten for mig. Den slags bliver jeg helt svimmel af..

Heldigvis er hanhundene i kvarteret SÅ glade for Mina, når hun er i løbetid, at deres tænder er travlt optaget med at klapre og/ eller nippe Mina i ørene. De er 100% fokuseret på at charme sig hurtigt ind, og det der er værre, og 0% fokuseret på mig som tager fat i deres halsbånd smiley

Kommentér på:
Gåtur med hund i løbetid

Annonce