{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

Nita
Nita
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 21

Gåtur med ældre hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for jeres kommentarer om mit dilemma. Min ene sheltie er nu 10 1/2 år. Han blev kastreret i juli pga testikelkræft og har siden da ændret adfærd. Det gav konflikter mellem hundene - den anden er nu snart 8, og det har hjulpet meget at Django nu får 1 stk smertestillende + Clomicalm dagligt.
Til sagen:
Django vil simpelthen hen ikke ud! Om morgenen må jeg lokke ham ud med godbidder, hans sætter sig ned og bliver totalt stenstøtte...om eftermiddagen går det bedre, men han går virkelig langsomt og om aftenen vil han slet ikke! I går var vi på 1/2 times tur kl 15, og han nægtede at tisse om aftenen. Jeg smed ham udenfor med det resultat at han satte sig på fliserne og logrede hver gang jeg bad ham tisse. Det er næsten som at have en hvalp " tisse, tisse, tis nu" osv.....og det hjælper bare ikke - så i går gik vi i seng uden han gjorde det, det kan jo ikke være særlig sundt, selv om han tilsyneladende godt kan holde sig....
Nå det blev langt - har I nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med ældre hund
  • #1   9. jan 2015 Det lyder altså ikke som om din hund har det særlig godt smiley Jeg ville tage et smut omkring dyrlægen for at få tjekket ham - sådan lidt hurtigt! Har han tisset siden igår aftes ? Hvis ikke ville jeg tænke blæresten eller andet der blokere urinrøret eller at vandladning er smertefuldt for ham. Og NEJ, det er ikke særlig sundt at holde sig så længe for hverken hunde eller mennesker. Det er faktisk noget man kan dø af.
    Hvis hunden ikke fysisk fejler noget så ville jeg kraftigt overveje om ikke det var tid til farvel.

• #2   9. jan 2015 Jeg ville tage ham en tur til dyrlægen.

• #3   9. jan 2015 Han er måske blevet dement, hans adfærd kunne tyde på det

• #5   9. jan 2015 Tvivler nu på det pga han fryser (hundepigen) en sheltie har en dejlig varm frakke på, kaldet pels smiley Som de andre har nævnt,ville jeg bestemt også besøge dyrlægen, for lyder bestemt som om, at han har det skidt. Håber på opdatering, når i har været afsted og god bedring med jeres gamle dreng

• Nita
    Nita Tilmeldt:
    jul 2012

#6   9. jan 2015 Jeg har da også tænkt at han måske ikke har det godt, men herhjemme fungerer han fint, og er fræk, som han plejer. Jeg har haft ham til dyrlæge fire-fem gange siden juli, og han skulle altså ikke fejle noget. Han har tisset nogle gange på morgenturen, og det er ikke ret længe siden hans urin blev undersøgt, da dyrlægen var inde på at det måske var ubehageligt for ham at tisse, men der er heller ikke noget.
    Jeg er også lidt inde på at han er ved at blive dement:-(, men synes det er for tidligt til farvel....

• #8   9. jan 2015 Hvis det fortsætter sådanne, ja så ville jeg som ejer, overveje om det er ham værdigt at have det sådanne, det aldrig nemt at sige farvel, om hunden er 3, 7 eller 14år, men det er vores ansvar at vores dyr ikke lider unødigt, husk på, selv den mest gigtplaget 14årige hund, bliver 8uger gammel, når den første sne kommer hehe ej hvad med at prøve at snakke med en anden dyrlæge, det vil aldrig skade, ikke at jeres dyrlæge ikk gør arbejdet godt nok, men bare for at høre deres menig, kunne jo være, de har set sådan adfærd før.. Håber det går i sig selv og du kan nyde din vovse mange år endnu, men hvis ik, så husk de gode tider og kys ham farvel,, men men men prøv først at kime samtlige dyrlæger ned og hør deres bud på, hvad der kan være galt smiley

• #9   9. jan 2015 Jeg ville også gå forbi dr,lægen igen Der kan være noget galt når han ikke tisser mere end han gør Og en hund kan nemt ha smerter, uden at vise det smiley

• #11   9. jan 2015 Nu er det jo ikke alderen i sig selv der er afgørende for hvornår det er tid til farvel. Jeg har selv sagt farvel til en gammel tøs, der var blevet senil. Hun var 13 år gammel. Fysisk fejlede hun ikke noget, men hovedet 'stod af'. Hos hende viste det sig ved at hun begyndte at blive ængstelig, ville ikke med på gåtur osv. Jeg synes ikke det var værdigt for min kære gamle tøs, så jeg sagde farvel og tak for mange gode år sammen.

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #12   9. jan 2015 Hvor længe har problemet stået på med at han ikke vil ud? Kan nytår/fyrværkeri have skræmt ham ude? Du skriver, at han er fin inde, så man skulle tro at der var sket noget ude, som han ikke kan li.
    Pas på med at lokke - mange hunde synes at det hele bliver endnu mere skummelt hvis man prøver at lokke.
    Nyere smertestillende medicin er ikke så hårdt for kroppen.
    Hvilken slags smertestillende medicin får han? Min gamle hund fik på et tidspunkt noget, som gjorde at han blev fraværende og "zombie-agtig", så vi måtte skifte til noget andet.

• #13   9. jan 2015 hvornår har den sidst været til dyrlægen?
    Den har måske smerter, kræft kan brede sig.
    Min gamle hund blev dement, og at din hund stener, er en af de adfærdsændringer hunde og mennesker kan få, ifb. demens.

• #14   9. jan 2015 vi troede naivt også det skulle gå i aldersrækkefølge men måtte sige farvel til Vicky i tirsdag og har stadig Trunte (collie fra2002) og Rødtop (pomeranian)fra 2000de har det begge godt men ligeså snart de ikke har det mere så siger vi farvel i fredags begyndte Vicky at skrige når hun gjorde større bevægelser, mandag blev hun røngenfotograferet tirsdag kom dommen: forstørret hjerte og Lever væske i bughulen....10 år og ni måneder et rigtig dejligt liv havde hun og vi sammen......
    Har din hund gennemgående et godt liv ville jeg vente og se tiden an....
    stor hilsen til dig fra en der græder endnu, for det er SÅ svær en beslutning at tage. ja at agere gud...... smiley

• Nita
    Nita Tilmeldt:
    jul 2012

#15   9. jan 2015 Åh, hvor trist:-((
    Og nej, det er ikke nytåret, det har været i længere tid. Tror det er 4-5 uger siden, han var hos dyrlægen sidst, men nu har jeg bestilt tid hos den osteopat hundene har været hos flere gange tidligere. Han er jo også dyrlæge og kan i hvert fald finde led/muskel problemer,med den behandling han giver. Det var også ham, der opdagede testikelkræften i sommer. Tusind tak for alle jeres forslag - det er rart at have nogen at diskutere med!

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #16   9. jan 2015 Hmm... Jeg kan ikke lade være med at lure på, om det er sket noget udenfor... Det er påfaldende, at hunden ikke vil ud morgen og aften - hvor det er mørkt (?) - men at det går bedre om eftermiddagen, hvor det er lyst (?)
    Har du nogen fornemmelse af, hvordan hans syn er? Hvis han ikke ser så godt i mørke kan det måske være en forklaring...

• #17   9. jan 2015 Håber du opdatere tråden her, når i har besøgt dyrlægen, er jo nysgerrig efter hvad han siger smiley

• #18   9. jan 2015 Hvis det er demens, kan du prøve med demenspiller. Jeg fik 3 år ekstra med min gamle hund, da hun blev dement og fik piller for det

• Nita
    Nita Tilmeldt:
    jul 2012

#19   9. jan 2015 Ja, Karin - jeg har også tænkt på hans syn...
    Og Maj-Britt - hvordan viste hendes demens sig?

• #21   9. jan 2015 Det viste sig ved, at hun bl.a kunne gå ud til køkkenet, og så pludselig stoppe op. Hun kunne ikke huske hvad hun skulle. Hun blev bange for cykler og biler, noget hun aldrig havde været. Hun blev meget stille, ville ikke gå tur, glemte at tisse når vi var nede. Da hun så fik demenspiller blev hunstille og roligt sig selv igen. Der gik noget 4 til 6 uger før der var en virkning, men så holdt det som sagt i 3 år. og det var ikke demens hun døde af

• #22   23. jan 2015 Har du ikke været afsted til doktor dyr endnu ?

• Nita
    Nita Tilmeldt:
    jul 2012

#23   27. jan 2015 Jo, det har vi da - undskyld, jeg glemte at skrive!
    Han fejler med al sandsynlig ikke rigtig noget, så der er ingen forklaring overhovedet. Han er blevet rettet af osteopat i skulder og hofte og reagerede fint på behandlingen - det gjorde han ikke før testikelkræften blev opdaget, der var,ligesom en modstand i kroppen, som slet ikke er der nu. Behandling har dog ikke ændret noget mht gåture, det har hjulpet lidt at give ham dækken på, men ellers er det som det plejer.
    Vi ser tiden an, jeg er spændt på om det ændrer sig, når det bliver lysere om morgenen.

Kommentér på:
Gåtur med ældre hund

Annonce