øv gåtur... :( {{forumTopicSubject}}
vi har lige været ude og gå med chika og det er jo i sig selv fint nok... der kommer så nogle andre med et par hunde hvor chika har leget med den ene af dem før... en ældre golden tæve... jeg går så hen til dem og spørger om chika må lege med sammen med deres hunde og det må hun da selvfølgelig... der er heller ingen problemer... indtil den ældre golden hopper op på chika i hovedenden... chika har aldrig brudt sig om at andre har hoppet op på hende men har kun knurret lidt for lige som at sige "det vil jeg ikke have".. hun har dårlige hofter og det er jo en stor belastning på benene med en ekstra hund oven på....
men i dag gik det galt jeg ved ikke om den anden svarede igen eller hvad der skete men lige pludselig var der knurren og biden efter hinanden og jeg fik dem så skilt ad og den ældre golden piver.... jeg kigger begge hunde efter men der er heldigvis ikke sket noget med nogen af dem... jeg står bare tilbage med dårlig samvittighed for jeg havde lige stået og fortalt at der aldrig havde været sådanne problemer med chika og at de har leget sammen før uden problemer..
mine tanker går så hen imod om hun måske ikke kan sammen med fremmede hunde mere og det ville jeg være utrolig ked af... kan det bare være et enkeltstående tilfælde eller er det bare slut nu? kan det være den andens skyld eller var det mon delt skyld eller chikas skyld?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 291 Svar: 1.556
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Prixie lavede samme nr for 1½år siden, inden da kunne hun med alle så da en spørger om hundenen må hilse og lege sir jeg ja, og det endte på samme måde og hun har ikke kunne med andre tæver siden, når hun er i snor, uden snor fjerner hun sig bare fra andre hunde. Hvor Beauty som er omegaen i huset stadig leger som en hvalp med alle tæver som hanner. Mine piger er fra 28 april 2004.
okt 2006
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 963
Først advarer han, og hvis de er ligeglad med det, bider han fra sig.
Dét finder han sig ikke i, men det sker desværre tit, fordi han er kastreret og han dufter mere af tæve end af hanhund.
Jeg tror sagtens hun kan med andre, for Joey har været sådan i laaaang tid, og han kan godt lege med andre.
Hvis en anden hund bare lægger an til at springe på ham, knurrer Joey, for han gider det ikke.
Bare knap så godt med yngre hanner, men jeg tror det er fordi han tror at alle vil dominansparre ham.
okt 2006
anita - burde det ikke stoppe den "voksen udvikling" at hun er blevet sterilliseret eller er det fuldstændigt lige meget?
dec 2007
Men jo det Siges jo at de steriliserede er mere medgørlige, jeg mener bare selv at det kun virker hvis det er gjort lige omkring/efter kønsmodningen, eller har de tillært sig den opførsel, men bare min erfaring, det kan sagtens værer anderledes jo..*Ss*
okt 2006
dec 2007
okt 2006
øv gåtur... :(