{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

øv gåtur... :( {{forumTopicSubject}}

vi har lige været ude og gå med chika og det er jo i sig selv fint nok... der kommer så nogle andre med et par hunde hvor chika har leget med den ene af dem før... en ældre golden tæve... jeg går så hen til dem og spørger om chika må lege med sammen med deres hunde og det må hun da selvfølgelig... der er heller ingen problemer... indtil den ældre golden hopper op på chika i hovedenden... chika har aldrig brudt sig om at andre har hoppet op på hende men har kun knurret lidt for lige som at sige "det vil jeg ikke have".. hun har dårlige hofter og det er jo en stor belastning på benene med en ekstra hund oven på....

men i dag gik det galt jeg ved ikke om den anden svarede igen eller hvad der skete men lige pludselig var der knurren og biden efter hinanden og jeg fik dem så skilt ad og den ældre golden piver.... jeg kigger begge hunde efter men der er heldigvis ikke sket noget med nogen af dem... jeg står bare tilbage med dårlig samvittighed for jeg havde lige stået og fortalt at der aldrig havde været sådanne problemer med chika og at de har leget sammen før uden problemer..

mine tanker går så hen imod om hun måske ikke kan sammen med fremmede hunde mere og det ville jeg være utrolig ked af... smiley kan det bare være et enkeltstående tilfælde eller er det bare slut nu? kan det være den andens skyld eller var det mon delt skyld eller chikas skyld?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv gåtur... :(
  • #1   21. jul 2008 Det at den anden tæve hopper op på Chika er en dominerende adfærd, og det er det, hun siger fra over for. Det kan selvfølgelig være at hun har lidt smerter oveni, men tror simpelthen, at det er dominansen hun ikke vil finde sig i. Det er ikke sikkert at der bliver mere, altså så hun sagtens kan lege med andre sidenhen, så længe de ikke vil dominere hende. Der er ikke noget galt med hende, sådan er det med hunde af samme køn, eller kan være det. Vil helt klart være obs på optakten næste gang, og evt gribe ind noget før.....

• #3   22. jul 2008 tidligere når hun har knurret har det været af hanhunde der ikke har forstået at hun ikke var interesseret i det de ville... optakten kom ud af ingenting... først havde chika løbet rundt med den anden der var en stor hvalp på 6-7mdr hvor den gamle ikke kunne følge med og så var de stoppet og stod og snuste til hinanden da den så springer op... og først siger chika ikke rigtigt det store men så knurre hun én gang og så gik det løs eller hvad man skal sige... bagefter var der heller ikke noget... jeg blev bare rimelig chokeret for har aldrig oplevet sådan en voldsom adfærd fra chika før.. hun plejer at ligge sig hvis det er....

• #4   22. jul 2008 det er nok fordi at idet hun har knurret, så har den gamle tæve følt sig provokeret(fordi det jo netop var hende, der ville dominere), og så er de kommet op at slås. Det er ikke en unormal adfærd for tæver, men selvfølgelig noget man skal være opmærksom på.

• #6   22. jul 2008 Kan se hun er fra 2005, det tyder på at hun er blevet voksen.
    Prixie lavede samme nr for 1½år siden, inden da kunne hun med alle så da en spørger om hundenen må hilse og lege sir jeg ja, og det endte på samme måde og hun har ikke kunne med andre tæver siden, når hun er i snor, uden snor fjerner hun sig bare fra andre hunde. Hvor Beauty som er omegaen i huset stadig leger som en hvalp med alle tæver som hanner. Mine piger er fra 28 april 2004.

• #7   22. jul 2008 lykke du har nok ret.. og jeg er sq også glad for at der ikke skete mere... man bliver bare så forskrækket når sådan noget sker ud af ingenting og de endda har leget sammen et par gange før uden problemer...

• #8   22. jul 2008 Joey bliver virkelig gal hvis en anden dominansparrer ham.
    Først advarer han, og hvis de er ligeglad med det, bider han fra sig.
    Dét finder han sig ikke i, men det sker desværre tit, fordi han er kastreret og han dufter mere af tæve end af hanhund.

Jeg tror sagtens hun kan med andre, for Joey har været sådan i laaaang tid, og han kan godt lege med andre.

Hvis en anden hund bare lægger an til at springe på ham, knurrer Joey, for han gider det ikke.

Bare knap så godt med yngre hanner, men jeg tror det er fordi han tror at alle vil dominansparre ham.

• #9   22. jul 2008 det er bare rigtig rigtig øv hvis det skal til at være sådan... mine forældre har en ældre tæve også og chika er godt nok vokset op med hende til hun var ½år men alligevel... og min kæreste moster og onkel har en schæfer tæve på 1år som er helt vildt glad for chika fordi hun hellere går og ignorer i stedet for det der skete i dag... jeg håber godt nok ikke der kommer problemer med de to også...

anita - burde det ikke stoppe den "voksen udvikling" at hun er blevet sterilliseret eller er det fuldstændigt lige meget?

• #10   22. jul 2008 Godt spørgsmål, for det er så forskelligt fra hund til hund, jeg har bare oplevet at steriliserede hunde har probs, med andre fordi de andre hunde ikke rigtigt kan finde ud af om det er en han eller hun.
    Men jo det Siges jo at de steriliserede er mere medgørlige, jeg mener bare selv at det kun virker hvis det er gjort lige omkring/efter kønsmodningen, eller har de tillært sig den opførsel, men bare min erfaring, det kan sagtens værer anderledes jo..*Ss*

• #11   22. jul 2008 jeg ved det nemlig ikke... det var her i marts hun blev sterilliseret... så kønsmoden har hun i hvert fald været.. smiley

• #12   22. jul 2008 Ja jeg kan godt se problemet, nu har jeg bare altid haft hanhunde, jeg har kun haft 2 tæver før dem jeg har nu, og det er så lang tid siden at jeg kun kan huske at de kun selv søgte hannernes opmærksomhed når de var højløbske, ellers veg de ikke fra min side.. Så jeg har ikke ret meget viden om tæver, og jeg har heller ikke selv haft en steriliseret/kastereret hund, så jeg taler kun ud fra dem jeg har haft i pleje eller passet i ganske kort tid, og derfor ikke har turde ha sammen med fremmede hunde. :o(

• #13   22. jul 2008 ja... det er også den første steriliserede tæve i mit liv men livmoderbetændelse gjorde det lidt nødvendigt... men vi må jo bare prøve os frem lige så stille og se hvad der sker... det vigtigste i aften var nu også at der ikke var hun der kom noget til... selv om chika nu lige var ved at klare det selv.. hun blev lidt for ivrig efter at hente en bold her inde og glemte at stoppe før hun nåede en reol...

Kommentér på:
øv gåtur... :(

Annonce