{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Pasning ved fødsel hva gør jeg {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg er gravid og skal føde sidst i oktober (ja ved der er noget tid til men vil være på forkant) vi har ikke rigtig nogle der ummidlbart kan passe hundende, mest fordi den unge har nogle issues, med andre hanhunde og kræver en der ved noget om hunde når han luftes.
Min mor plejer at være den der passer dem men hun kan ikk gå med dem, så de kommer blot i haven (jeg har fliser og hegn så hun passer dem oftest kun en eftermiddag hvis vi kommer sent hjem) .
Planen og håbet er at jeg kommer hjem samme dag som jeg har født men da man ikk kan forudsige hvornår han vil ud er tingene svære at planlægge.
Havde i clearet noget med en pension som man ikk kan være 100% på har plads da man ikk kender dagen, og hundende har aldrig været sådan et sted før, de er 8 og 2 år . ?
Eller prøve at finde en privat der kan lære dem at kende som man så ville kunne bruge i situationen?
Jeg skal os lære at falde til ro i at andre skal gå med ham end min kæreste og jeg.
Og er mulighederne helt skidt og det værste sku ske at vi måtte være på hospitalet i flere dage må min kæreste køre hjem fra job og lufte dem og komme på hospitalet efter, for han vil jo os gerne være lidt med med babyen.
Det var langt men os noget der nære mig lidt for min familie vil kun have dem gamle hjem fordi den unge har haft meget svært med andre hunde (vi har gået hos adfærdsbehandler og bat-kursus og han er blevet så meget bedre)
Mvh Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning ved fødsel hva gør jeg
  • #2   10. jun 2017 Jo det skal han selvfølgelig men det ville vi gerne gemme til vi kommer hjem, men ikke på bekostning af hundende , ja det er nemlig det der med at ku rykke ud midt om natten hvis det sku være der, men det kan svigerfar måske og så må han ha ordre på kun at lufte dem i haven, i må håbe på en nem morgenfødsel som gør jeg kan være hjemme igen til eftermiddag. smiley

• #3   10. jun 2017 Det dilemma har vi også herhjemme, jeg har termin midt i oktober og stresser allerede nu over hvad vi gør med hundene. Indtil videre har vi aftalt med en kammerat at han kommer hjem til os og bor når jeg går i fødsel, han bor 40 km væk men har heldigvis en super hjælpsom familie som gerne kører ned og henter ham når tid er. Han bliver dog nød til at lufte dem i vores lukket have da han på ingen måde kan gå med tre store hunde efter en knæoperation, men tænker at de overlever det, så længe der er en de kender hos dem, og de kan komme ud i haven og lege smiley

• #4   10. jun 2017 Må nok også blive sådan vi gør her, min have er desværre ikke så stor men de må overleve en dag eller 2, for problemet her er at næsten alle vi kender inklusiv familie har selv hunde eller arbejder langt fra hvor vi bor så vil ha svært ved bare at bo her, og det er lidt det samme med min mor, men så må kæresten tá orlov med det samme og være hos dem nogle timer inden min mor lander og køre frem og tilbage

• #6   10. jun 2017 Ja det er den første, jeg er meget dårlig til hospitaler og stresser lidt mens jeg er der og har derfor talt med jordemoder om at komme hjem lige så snart jeg er sikker på at kunne amme ham. Og jeg bliver der selvfølgelig hvis det hele ikk køre fra starten af

• #8   10. jun 2017 Hundene skal nok klare det, uanset hvordan det udarter sig. smiley

Hvis din mor har mulighed for at være ved dem og lukke dem ud i haven, evt. give dem lidt aktivering (fodersøg, noget at gnave i osv.), og din kæreste måske så har mulighed for at køre hjem og lufte dem engang imellem, så er jeg helt sikker på, at det altså nok skal gå. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #10   10. jun 2017 vi havde svigerfar til at stå standby, men eftersom at vi også har en søn der skulle passes, så skulle han tage rollo med sig.

jeg fik veer 23:30, rollo blev hentet 00:45, min moster kom 01:30 for at være ved vores søn (som 7-9-13 sov), og kl. 02:19 havde jeg født.

jeg skulle så være indlagt i mon. 1 døgn, da min søns blodsukker var for lav, og derfor skulle observeres.
    så da jeg kom hjem fra sygehuset havde jeg ikke sover i over 48 timer, så rollo blev kørt på pension, da jeg simpelthen ikke magtede at have ham vimsende rundt om mig og babyen.

det kan ikke planlægges, mem så længe at man har en man kan ringe til, så er det fint. hundene tager ikke skade af at blive lidtet i have et par dage.

• #11   10. jun 2017 I er bare fantastiske alle sammen, det gør det hele meget nemmere at i har lettet min samvittighed. Nu tror jeg på det nok skal gå , og så må kæresten køre lidt frem og tilbage så de os kan få en tur indimellem i det hele og så klare sig med haven, og så må jeg lære min mor at aktivere dem godt hjemme. Tusind tak alle sammen

• #13   10. jun 2017 Det har fyldt så meget det her med de hunde som jo ikke skulle lide under det, så er det bare skønt at høre fra andre hundeejere at det hele nok skal gå. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#14   10. jun 2017 altså mine dyr var ikke i mine tanker en eneste gang under veerne eller fødselen. heller ikke bagefter smiley

• #16   10. jun 2017 Nej heldigvis smiley og det er jo ikke for altid det er jo bare nogle dage agtigt, og inden da er jeg jo hjemme ved dem hele tiden, jeg går meget tidligt på barsel pga jeg lige holder 6 ugers ferie og 8 ugers barsel inden termin så de kommer jo ikke til at være meget alene op til

• #17   10. jun 2017 Hundene kan sagtens klare sig med haven i et par dage.
    God fornøjelse med det hele smiley

• #18   10. jun 2017 Kan du ikke dele dem op? Så din mor kan passe den der værst og så placer den andet andet sted?? Jeg var indlagt i fem dag pga bettemanden ikke ville spise smiley
    Mine var ved min veninde og jeg havde hendes da hun skulle føde.
    Men ellers en pension i evt 2 dage og så må din mor hjælpe din kæreste med at passe dem smiley er sikker det nok skal løse sig. Men ved hvordan du har det, jeg spurgte nok min veninde om hun var 100 på hun kunne tage dem, for tænk hvis ikke kunne (selv om vi har det største netværk og du skulle nok blive passet smiley )

• #19   10. jun 2017 Jeg ville være ked af at sku dele dem op, når de er vant til at være sammen, og det er lige op til en stor omvæltning, jeg må høre min mor om gun kan være her efter job og så må kæresten køre hjem og sove om natten, og først komme op ad formiddagen, jeg satser som sagt på at komme hjem igen samme dag hvis alt går som det skal.

• #21   10. jun 2017 Dem der tager hunden skal være parat til at kunne tage dem lidt længere HVIS du skulle få en svær fødsel (Fx akut kejsersnit, så er det ikke sjovt at skulle ud og gå tur)

• #22   10. jun 2017 Men så er der min kæreste, for dem jeg har til at passe kan ikke lufte dem.

• #23   11. jun 2017 Hundene kan sagtens klare sig med kun at komme ud i haven, selv hvis det kommer til at dreje sig om dage smiley også hvis du måske kun har "et frimærke" af en have smiley
    Bare rolig, det skal nok gå smiley at du stresser dig selv op er ikke sundt, hverken for dig selv, babien eller hundene smiley smiley
    Du må ikke ha dårlig samvittighed omkring hundene, husk det, de skal jo ikke leve sådan resten af livet. smiley smiley

• #24   11. jun 2017 Din kæreste skal ikke køre frem og tilbage, ham skal være hos dig og baby, indtil i tager hjem.

Hundene kan sagtens klare sig med haven i de par dage.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#25   11. jun 2017 ens kæreste behøver altså ikke side klods op og ned af en flere timer efter at man har født.

han kan sagtens tage hjem og gå med hundende - uden problem.

• #26   11. jun 2017 Min kæreste var hjemme ved min bror det meste af sygehus tiden efter jeg havde født..

Han kan ikke udstå sygehus og der var ingen grund til han sad der og så muggen ud

• #27   11. jun 2017 Behøver? Nej sikkert ikke. BØR han? Ja det mener jeg i den grad han bør.

At han ikke bryder sig om hospitaler bør i den grad tilsidestilles når det er ens eget barn det drejer sig om. smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#28   11. jun 2017 pernille: arg, der er jeg ikke enig.
    hvis det fjerner en masse bekymriger i forhold til hundende, så er det sgu for dumt at manden abolut skal sidde og røv kede sig ved siden af en.

• #29   11. jun 2017 Pernille - barnet bruger slet ikke far der, hun har ikke lidt nogen last smiley

• #30   11. jun 2017 Og helt ærligt så var jeg glad for alene tid med baby.. Kun mig og hende.. Den tid var guld værd

• #32   11. jun 2017 ja under fødsel skal han være der og være en støtte, hvis han må smiley

Min kæreste skulle bsre holde sig LANGT væk når jeg havde veer smiley Han kunne stå pænt og kigge på smiley

• #33   11. jun 2017 Jeg er lodret uenig. smiley

• #35   11. jun 2017 Hvis vi ikke kommer hjem samme dag vil min kæreste køre hjem om natten, vi har os et ansvar derhjemme i og med vi har dyr, og han vil jo kunne komme og være hos os om dagen, og nej selvfølgelig køre han ingen steder under fødslen men i tiden efter hvis ikke vi kan tá hjem samme dag. smiley

• #36   11. jun 2017 I at han (faderen til barnet) bare kan smutte hjem når man (konen/kæresten) lige har født. I min verden hører det med til pakken at farmand også er med på hospitalet. smiley

• #37   11. jun 2017 Det gør det nok også Pernille, men når vi også har et ansvar hjemme bliver vi nødt til at tænke på dyrene hjemme. Og derudover har min kæreste næsten levet sin barndom på et hospital så han har rigtig svært ved at være der, og vil uanset hvad tage hjem og sove smiley

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#38   11. jun 2017 trine: i skal gøre hvad der føltes rigtigt for jer. en mand er hverken en dårlig far eller ligeglad fordi at han tager hjem fra sygehuset og sover.
    (eller hvis han ikke var med til fødselen for den sags skyld). smiley

• #39   11. jun 2017 Han er med men har en livline med hvis han sku blive dårlig (han er meget dårlig til hospitaler) og har os sagt til ham at det gør ham ikk til en dårlig far. smiley

• #40   11. jun 2017 Jeg vil helst ikke have lagt ord i munden, og jeg har på intet tidspunkt sagt at han blir eller er en dårlig far af ikke at være der! I min optik hører begge forældre hjemme hvor baby er, især i den første tid hvor begge skal lære det lille ny menneske at kende. Men selvfølgelig kan der være omstændigheder der gør at det er bedre at den ene ikke er der af en eller flere årsager.

men når han nu har det sådan, har i så undersøgt muligheden for hjemmefødsel?

• #41   11. jun 2017 Pernille - vi var der i flere dage pga mit akutkejsersnit.. Når manden hader sygehuse som pesten, så meget at han trækker sit dårlige humør med, så vil jeg hellere han bliver væk smiley

• #42   11. jun 2017 #41 Og det kan jeg sagtens forstå, men i min optik, er det noget han må pakke væk i den situation. smiley Der er vel ingen der synes at hospitaler er det fedeste sted i verden.

• #43   11. jun 2017 Jeg ville gerne føde hjemme hvis jeg boede et andet sted men det er ikk en mulighed som vi bor lige nu.

• #44   11. jun 2017 Trine- Hvor ærgerligt, det ville da eller have været oplagt hvis du alligevel satser på at komme hjem hurtigst muligt. smiley

• #45   11. jun 2017 Præcis men har ønsket at komme hjem på dagen hvis den lille er tip top

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#46   11. jun 2017 pernille: Hvorfor skal man sidde og pine sig selv, når man som mand alligevel ikke kan gøre noget med et nyfødt?

desuden ser flere og flere jordemødre også at der INGEN dyr er ved hjemmefødsler, da det skaber for mange problemer.

• #47   11. jun 2017 AT-- Ikke kan gøre noget? Der skal da ellers skiftes jævnt mange bleer de første par dage såvidt jeg husker. smiley Jeg blir helt trist hvis du virkelig mener at far er så ubrugelig den første tid.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#48   11. jun 2017 Pernille: de første par dage? - Det er de færreste der bliver på sygehuset et par dage. og den første dag, er bleskiftet begrænset.

Ja, bliv du ked af det. men det er sgu være med kvinder der mener at mænd bare skal stå og se på, på et sygt sygehus, mens kvinden ligger og prøver at få amning til at fungere, og måske hellere vil slappe af end snakke.

Det er syg at der altid skal stilles så store forventinger og regler for mænd - havde det været omvendt havde der forlængst været råbt LIGESTILLING...

• #49   11. jun 2017 Selvfølgelig skal manden ikke køre frem og tilbage under selve fødslen, det siger da sig selv.
    Men før og efter er der da ingen problemer i at han køre hjem og lufter hunde eller at han køre hjem og sover om natten.
    Nu skal man måske heller ikke gøre tingene værre end de egentlig er.
    Måske manden faktisk også synes det kunne være rart lige at komme ud i den friske luft og lige samle tankerne efter sådan en omgang.

• #50   11. jun 2017 Pernille - Hans er altså ikke bare alm. "Jeg bryder mig ikke om" Det er en form for fobi..

• #51   11. jun 2017 Og så vil jeg lige sige at hundene fint klare et par dage i haven smiley
    Stil en gang skinketern klar i køleskabet og når hundene er luftet, så spred pakken ud i haven. Det giver dejligt trætte hunde.
    Min søster var på fødegangen kl. 20 søndag aften og var hjemme igen tirsdag middag. De få dage klare hundene sagtens med kun ture i haven smiley

• #52   11. jun 2017 Jeg er så glad for at i letter min samvittighed over for hundende. Og mht kæresten min tror jeg os han vil sætte pris på at få lov at gå en tur med drengene og lige samle sig når han når sengetid efter sådan en dag smiley og sove i sin egen seng

• #53   11. jun 2017 Han skal nok få masser af tid med sin søn fremadrettet. smiley

• #54   11. jun 2017 Min datter forguder hans far smiley Den tid på sygehuset betød ikke en dyt for hende.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#55   11. jun 2017 trine: ja, mon ikke. sønnen har man jo ikke kun de første 3 dage smiley

Du skal i hvertfald på ingen måde have dårlig samvittighed overfor hundene smiley

• #56   11. jun 2017 Og det skal han sku have lov til smiley
    Min svoger blev på fødegangen hele tiden, med det resultat at han gik i gulvet og faldt i søvn på sofaen så snart de kom hjem. Han havde ikke kunne sove på fødegangen. Min søster nænnede ikke at vække ham da han faldt i søvn da de kom hjem. Her havde det måske været smart at han var kørt hjem og havde fået sovet og så var frisk til når min søster og Malia kom hjem.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

#57   11. jun 2017 Min kæreste tog hjem 1,5 timer efter at jeg havde født.
    vi havde en søn der hjemme som skulle passes - eller dvs. vi frygtede hans reaktion på at min moster var der, så han tog hjem og overtog (og håbede på en god nattesøvn, sønnen var dog vågen da han kom hjem) smiley

• #58   11. jun 2017 Vi tog hjem til min bror (Jeg fødte på Haderslev Sygehus, og det meste af min familie bor i Haderslev, mens vi bor i Fredericia) og der fik jeg tid til at tage mig af mine smerter, mens far (og min familie) tog sig af datteren..

Min bror blev dog nervøs for mig, fordi jeg begyndte at være mere træt i løbet af natten.. Så næste dag tog vi på sygehuset igen, og derefter hjem til os selv (Jeg havde mange problemer med mit kejsersnit sår) hvor han tog det pasning han kunne..

• #59   11. jun 2017 Min kæreste sov kun der første nat og så kom ham i løbe af dagen der efter. Vi kunne ikke bo Sammen da bettemanden lå på neo. Og ka je nød han kom veludhvilet og gave mig energi

• #60   11. jun 2017 Hvis mor har det bedst med, at far er i nærheden, så skal han selvfølgelig det. Har mor det fint med, at far smutter hjem nogle timer, så skal far da bare gøre det, hvis han har lyst til det. Der er ingen grund til at sidde og opstille retningslinjer for hvad man skal eller bør i sådan en situation. Der må forældrene selv mærke efter og vurdere, hvad der er rigtigt for dem.

Har mor og far det bedst med, at far kører hjem og lufter hundene, så synes jeg ikke, at der er nogen grund til at give dem dårlig samvittighed, ved at sige at det bør de ikke, og at det følger med. Fødsler og følelserne knyttet dertil er så individuelle, at der ikke kan generaliseres. smiley

• #61   11. jun 2017 Enig CTS, der er ikke noget der er rigtigt eller forkert og jeg ser intet galt i at far køre hjem og lufter hunde hvis han selv og mor er OK med at han er væk i nogle timer.

• #62   11. jun 2017 Mon ikke det i virkeligheden også er bedst for baby, at mor og far ikke sidder og er urolige for hundene, alene fordi nogen har sagt, at de bør være der begge to. Det tror jeg ikke, at baby får noget godt ud af. Hvis det kan lette bekymringerne, at far lige kører hjem, så er det nok også det bedste for baby. Det er jo ikke fordi mor sidder helt alene tilbage på sygehuset. Der er personale omkring hende til at hjælpe. smiley

• #63   11. jun 2017 Enig og der er heller ikke nogen herinde der kan eller skal vurdere hvad de mener er det rigtige eller hvad de mener ikke er det.
    Man skal alle gøre som man føler for og hvad man har det bedst med.

• #65   11. jun 2017 Vores tanke er os st vi vil være fulde af dårlig samvittighed overfor hundende og stresse over det, og hvis det km klares med at han lige køre hjem nogle timer tror jeg os det er bedre

• #66   11. jun 2017 Da min mor fødte sit fjerde og sidste barn for 14 år siden, der fik de trukket den så længe at de ankom var det 18.50 og hun fødte 19.07. Min far kørte hjem igen og hentede min lillebror som ellers var afleveret til pasning med overnatning som han ikke var helt vild med og så sov min far og bror derhjemme sammen. Ingen big deal ved det.

• #67   11. jun 2017 Ts, hvis det er det I har det bedst med, så er det sådan I gør det smiley

• #68   13. jun 2017 #48 Vær sød ikke at lægge ord i min mund endnu engang. smiley Hav en god dag.

Kommentér på:
Pasning ved fødsel hva gør jeg

Annonce