{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med at have hunden fri?
  • #1   14. apr 2017 Som jeg har læst det er der ikke noget nyt i det , blot at de nu vil håndhæve de regler der allerede er der , noget hårdere

• #2   14. apr 2017 Jeg har hørt om det, men som jeg har forstået det, er der tale om steder hvor der i forvejen er snorpåbud smiley

• #3   14. apr 2017 Så altså som Sabrina siger, håndhæver de bare reglerne der allerede er smiley

• #4   14. apr 2017 Det er intet nyt!!
    Loven har altid været sådan. I alle offentlige skove, hundeskove undtaget, har hunden altid skulle føres i snor.

• #5   14. apr 2017 Det gælder i alle naturområder , hvor der ikke er skiltet med andet. Den regel har været der i mange år. Og rimeligt efter min mening ( selv om jeg sikkert blir slagtet herinde) Jeg elsker selv at gå uden snor med min hund , men aldrig i naturområder. Jeg har nok set for meget vildt , der er skadet eller dræbt af hunde. Der er jo stadig mange steder hvor man kan gå fri med sin hund.

• #6   14. apr 2017 Og det kan sikkert også betale sig at overholde loven ang hundetegn, tænker at de nok også lige tjekker det, hvis de alligevel har fat i ejer og hund..

• #7   14. apr 2017 Nå for den, jeg har egentlig troet, at hunden bare skulle være under kontrol smiley

• #9   14. apr 2017 Vi har altid haft snor på i områder med meget vildt, så det kommer ikke til at ændre noget for os, når vi engang får en ny hund. Vi har faktisk altid kun haft to bestemte områder, hvor vi har lukket hunden løs, for da har vi haft overblik over, hvem der var i nærheden. smiley

• #10   14. apr 2017 Jeg er da heller ikke sikker på, at der for generelt forbud i alle kommunale naturområder, men der er snore påbud i statens skove med mindre det er skiltet med at det er hundeskov, og det er jo i statens skove, at Naturstyrelsens medarbejdere skal stramme op og være hurtigere til at uddele bøder

• #11   14. apr 2017 #7 - Det er vidst kun i byen, sådan noget gælder. Så vidt jeg husker, må du gå uden snor i byen, såfremt hunden er under kontrol.. (og i hundeskove selvfølgelig)

• #13   14. apr 2017 Milla - Ja, det ved jeg smiley men i loven står der også, at i områder uden for bymæssig bebyggelse, skal man blot sørge for, at hunden ikke strejfer rundt. smiley

Hvor finder man den lov der siger, at hunden skal føres i snor i naturen? Eller er det bare på naturstyrelsens hjemmeside, oder was?

• #14   14. apr 2017 Den 'natur' tilhører jo nogen... enten private eller staten... jeg forstår ikke helt hvad det er du synes er så nyt i det her?

• #16   14. apr 2017 Hundeloven er jo allerede omtalt, og angående naturarealer, så finder man såmænd den lovgivning i naturbeskyttelsesloven (kapitel 4: offentlighedens adgang til naturen).
    Hunde skal IKKE bare være under kontrol men i snor -uanset hvor godt de er trænet. Dette gælder også på stranden i sommerhalvåret.

Så intet nyt i loven, man har åbenbart blot tænkt sig at begynde at håndhæve den.

• #17   14. apr 2017 Næ, MegaPixel, men det behøver du heldigvis heller ikke forstå, hvis du ikke kan smiley

• #18   14. apr 2017 Men det står jo faktisk ved indgangen til statsskovene/statens naturarealer, at hunde skal føres i snor. Ved strandene her hvor jeg bor, står det også (i sommerhalvåret), men ved ikke om det gælder andre strande. Så det kan vel ikke komme som en overraskelse, at det ikke er nok, at hunden er under kontrol.

• #19   14. apr 2017 Michelle - Jeg går ikke sådanne steder, så det er nok derfor det "kommer som en overraskelse" smiley

• #23   14. apr 2017 Kommunerne kan bestemme om hunde må være på badestrande

• #24   14. apr 2017 Trine -det fik faktisk ganske meget mediedækning for måske to år siden e.l. da en række strande blev lukket land for hunde (i vandet i hvert fald). Så den slags forbud findes skam en del steder smiley

Angående løse hunde på stranden, så giver det vel meget god mening, at de skal holdes i snor på velbesøgte badestrande, særligt taget i betragtning, hvor mange der har lidt svært ved det der "fuldt herredømme". Men det generer nu ikke mig, når nogen slipper kræet en sommerdag på en øde strand -den slags steder findes jo også. Og modsat skov o.l. er der jo ikke det store vildt og tilmed virkelig godt overblik, hvis der skulle komme nogen.

Kommentér på:
Slut med at have hunden fri?

Annonce