{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Uheldig gåtur {{forumTopicSubject}}

I dag ville vi nyde en god tur i hundeskoven, sådan en mandag formiddag har man som regel skoven for sig selv, så det så vi begge frem til. Turen blev dog kortet meget af. Vi kom forbi et sted med bænke og Bassen hoppede op på den ene, gled og fik benet fast mellem brædderne og kroppen hængende ud over kanten (han ved godt man ikke må hoppe op på bænke og plejer ikke at gøre det). Han hang helt slap til jeg kom de 3 (meget hurtige) skridt hen og fik løsnet ham. Jeg havde en frygtelig knude i maven. Han virkede dog helt normal da jeg så havde ham på armen, men da jeg satte ham ned så var han på 3 ben. Bar ham tilbage til bilen, mens jeg prøvede at holde mig fattet. Satte ham ned en gang imellem for at se om han ville støtte på benet (og fordi at 8 kg hurtigt bliver rigtigt tungt) og heldigvis så begyndte han at støtte en smule. Kørte straks hen til dyrlægen som heldigvis havde tid til at se på ham med det samme. Dyrlægen var meget omhyggelig med at undersøge hele kroppen, ikke kun bagbenet, for at være sikker på der ikke var andet også. Heldigvis så føltes det ikke som om der var nogen alvorlig skade, kun en slem forstrækning (som kan være slem nok), så fik besked på at holde ham i ro og give smertestillende i en uge. Dog skal vi allerede snakke med dyrlægen onsdag, for så skal det være bedre ellers vil de have ham i røngten, og så kan vi også finde ud af om han skal holdes i ro i længere tid.
Vi var ude på en tissetur her for lidt siden og han går næsten normalt, dog kan han ikke stå på venstre bagben og tisse (hvilket er hans foretrukne) og han vil ikke gå mere en 5 min før han vil bæres, hvilket er meget usædvanligt da han normalt gene går i timer.
Håber at han kommer sig hurtigt og at dyrlægen har ret at det kun er en forstrækning. Har heldigvis en hundefys på sidelinien som kan hjælpe når den akutte skade er ovre.

Modtager gerne ideer til aktivering uden han belaster benet, da han, selv om han er rolig i dag, sikkert bliver svær at holde i ro når han får det lidt bedre.

Ja, jeg havde lige brug for at komme ud med det, er stadig ret rystet (og lykkelig over at det ikke var værre)

Billedet: Katten kan godt mærke Bassen ikke er på toppen, så han vil ligge helt tæt og passe på ham. De 2 passer godt på hinanden

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig gåtur
  • #3   27. feb 2017 Ja, det var super uheldigt. Og ja, det er sund træning at hoppe op op ting og balancere og det bruger vi meget, men lige bænke (eller andet med huller i) er jeg lidt forsigtig med da jeg har set en hund sidde fast og brække benet på den konto (det var da jeg var omkring 10 år og det gjorde meget indtryk på mig). Så derfor er bænke ikke tilladt uden jeg giver lov, og han plejer som sagt aldrig at gøre det af sig selv indtil i dag

Tak for de gode råd til træning med ham, så har vi da noget at lave og hygge os med smiley

• #5   6. mar 2017 Opdatering på Bassen
    Han har det meget bedre end dyrlægen havde forventet, men vi var også hurtige med at behandle skaden og i gang med massage og øvelser til at stabilisere og styrke. Han halter ikke mere, men kan dog tabe et skridt en gang imellem og så bliver han hurtigt træt i benet. Så stadig kun korte ture i roligt tempo. Han bliver dog lidt frustreret trods forsøg på at gøre han træt med mentaltræning, det er ikke det samme når kroppen ikke rigtigt er med. Og gør jeg ham for træt mentalt så farer han rundt som en hovedløs kylling og glemmer at passe på sine bevægelser, så der er kommet lidt mere træning til kroppen med end dyrlægen oprindeligt mente var klogt for at få lidt træthed i kroppen. Dyrlægen mener dog stadig at han skal holdes nogenlunde i ro et stykke tid endnu og så træne op over et par mdr for en sikkerheds skyld, så ingen agility foreløbigt
    Så vi er super glade for at have sluppet relativt let over det smiley

Kommentér på:
Uheldig gåtur

Annonce