{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Abortsprøjte {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kender bivirkninger og/eller andet jeg lige skal være obs på ?

Tiderne hos dyrlægen er bestilt i samråd med dyrlægen, så vi skal afsted på torsdag og fredag.
Jeg vil bare gerne være forberedt når jeg nu på torsdag stå med en hund der har fået første sprøjte, desværre var der travlt så dyrlægen havde ikke meget tid i telefonen idag.

Hunden skal absolut ikke have hvalpe, hun er 4½år gammel og har ikke haft hvalpe før, samtidig med hun har navlebrok og løst knæled ( kan ikke stave til det fine ord)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abortsprøjte
  • #1   2. jan 2017 Der er ingen bivirkninger ved den nye abortsprøjte.
    Næste løbetid kan fremskyndes en smule, men det er så også det.
    Hvis du har hanhund i huset, ville jeg overveje en sterilisation i stedet smiley

• #2   2. jan 2017 Malene

Dejligt at høre smiley

Jeg har kun en tæve i huset, hun smuttede desværre ud af halsbåndet under løbetiden smiley
    Da jeg fandt hende 15-20 min senere hang hun desværre sammen med en hanhund smiley

• #3   2. jan 2017 Min søsters tæve fik ingen bivirkninger ved det, da den skulle have en, fordi en hanhund var løbet ind i deres have.
    Den havde lige en bule i nakken hvor injektionen var givet indtil det blev fordelt i kroppen, fordi det er en rimelig stor mængde.

• #4   2. jan 2017 Heller ikke nogen fysiske bivirkninger her, lidt ru pels måske, men desværre en hund der nu er meget utryg ved dyrlæge grundet injektionen da selve væsken er ret tyk i det og derfor ikke kan gives så hurtigt.. smiley
    Og 3 af dem i streg samt efterfølgende blodprøver..
    Jo for pokker hun fik da et kæmpe sår i nakken.. Tænker hun har haft krattet i området ved injektionsstedet..

• #5   2. jan 2017 Vær lige obs på om hunden tager på og sådan.
    Eventuelt få den scannet lidt senere.
    Har efterhånden hørt om et par stykker hvor abort-sprøjten ikke virkede, og hunden alligevel fik hvalpe.(har selv en hund der er resultatet af en abort-sprøjte der bare ikke havde virket)
    Mener faktisk også der er en tråd herinde med en hvis hund meget overraskende fik hvalpe. (overraskende fordi der var givet abort-sprøjte)

• #6   3. jan 2017 Dorte H: En abort sprøjte skal gives to gange med 24 timers mellemrum for at virke, måske det ikke er blevet gjort i de tilfælde du beskriver?

• #7   3. jan 2017 Nu fik min abortsprøjten grundet livmoderbetændelse, to dage i streg og så igen en 3. sprøjte en uge efter..

• #8   3. jan 2017 Nogen laver fejlen og giver sprøjten lige efter parringen. Man skal vente til efter ca. to uger. Da virker den i sådan cirka alle tilfælde.

• #9   3. jan 2017 Hvis de er givet "forkert", så er der da nogen dyrlæger der skal have et kursus i den slags..

Begge de tilfælde jeg kender til, har ejerne af hunhundene kontaktet dyrlægen og forklaret hvornår parring er sket, og så har de fået en tid et par uger efter til første sprøjte og så har hundene fået en til sprøjte til senere (ved ikke hvor lang tid der gik mellem sprøjterne)...

Og den jeg ejer siger ejer at de fik 2 sprøjter med et døgns mellemrum...

Og hvis man googler virkningen står der nu også at den kun er 99% sikker..

• #10   5. jan 2017 Update

Så er vi kommet fra dyrlægen
    Fik at vide at bivirkningerne er :
    øget risiko for livmoder betændelse
    ændring af næste løbetid ( kan forventes at komme i løbetid igen inden for de næste 1-3 mdr)

plus hun forventligt vil være træt og øm de næste par dage.
    Derud over anbefalede dyrlægen at vi kommer til skanning 10-12 dage efter sidste sprøjte ( får hun i morgen) da der kan være øget risiko for at evt betændelse bliver indkapslet i hunden.

Derud over fik jeg at vide at det var meget vigtigt at være præcis med mellemrummet imellem de 2 sprøjter , han sagde at 24 timer +- ½ time var absolut min/max de måtte gå i mellem dem.
    Han har ikke hørt om hunde der forsat har været gravide efterfølgende hvis tiden har været overholdt, men at det kunne ske hvis feks den første blev givet formiddag og den anden eftermiddag.

Træt må hun siges at være , hun er gået omkuld nu kun 15 min efter vi trådt ind af døren

• #11   5. jan 2017 Din dyrlæge virker til at være yderst grundig

Kommentér på:
Abortsprøjte

Annonce