{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Abortsprøjte {{forumTopicSubject}}

Hej alle i.
Har brug for lidt hjælp...
Vores tæve Fie på 8 mdr. er i løbetid, på 12 dagen.
I går da vi var kommet hjem var der en hanhund INDE i hundegården hos Fie- som er lavet af vildhegn. Han havde ødelagt hegnet! Jeg var TOSSET!!!! Jeg ringede til ejeren af hanhunden (som er en der bor ca 1 km fra os- vi bor på landet) og sagde hans hund var hos os. (det er anden gang han er hos os, men første gang han er kommet i nærheden af vores hund). Sagde også til ejeren at der ville blive noget erstatning for både hegn og abortsprøjte....
Og så til spørgsmålet: Jeg ringede til dyrlægen her til morgen for at få en spøjte, men han fortalte der var kommet noget nyt hvor man ikke giver spøjte med det samme. Vores tæve skal ind til dyrlægen og 1 mdr., hvor det tages en blodprøve for at se om hun er drægtig og have en abortsprøjte, hvis hun er. Jeg har ikke hørt om den nye måde før. Har i det? Skal jeg vente den mdr og så tage til dyrlæge med hende.
Håber i kan forstå hvad jeg mener.
Er rigtig tosset over det!!!
Kan sgu ikke passe man ikke kan tage på job imens hunden er hundegård og der så sker sådan noget!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abortsprøjte
  • #1   3. okt 2008 nøøøøj jeg havde været TOSSET!!!!Ved ikke med abortsprøjter da alle mine tæver har været sterreliseret..

• #2   3. okt 2008 det er rigtigt at der er kommet et sprøjte hvor man "kan" vente med at give den til man ved om tæven er drægtig.

Jeg ville dog ikke vente. Ved at vente og hvis hun er drægtig, sætter du hunden i "fødsel" og det er mere synd for hunden, end at give den nu, også selvom man ikke ved om hun er drægtig.

Jeg har prøvet begge dele, og den tæve som fik den sent, havde det mildt sagt ikke særligt godt i ca. en uge. Den der fik det i starten havde ingen påvirkninger overhovedet.

• #3   3. okt 2008 Jeg har både hørt gode og dårlige ting om abortsprøjte, men jeg skal ikke sidde og gøre mig klog på noget ...

• #4   3. okt 2008 Jeg ville sgu da ikke vente. Han må da ikke være rigtig klog. Så er hun jo halvt igennem graviliteten og det må da være hårdt for hunden og alt det som kommer efterfølgende.
    Der er da en del der skriver om fortrydelsens pillen til hunde. Måske skulle du undersøge det og finde en ny læge.
    Held og lykke

• #5   3. okt 2008 Det er rigtigt at den nye sprøjte kan gives helt ind til 45. dagen, og at man altså derfor kan vælge at vente til man er sikker på om tæven overhovedet er blevet drægtig før man giver den. På den måde kan man jo undgå at give tæven unødvendigt medicin.

Jeg ville dog insistere på at give sprøjten nu alligevel. Det er jo efterhånde set mange gange at tæver er scannet ikke drægtig og alligevel fik hvalpe, eller at blodprøven viser inge drægtighed, og alligevel kom der hvalpe.
    -og med s ung en tæve var det bare ikke en chance jeg ville tage

• #8   3. okt 2008 Øj jeg havde også været rasende!

Grunden til din dyrlæge råder sådan er fordi han helst ikke vil behandle uden grund, men var det min tæve der med så stor sansynelighed er drægtig, så fik hun sprøjten (altså abortsprøjten) med det samme! Og ville dyrlægen ikke være med til det - så fandt jeg en ny!
    For det første er blodprøven ikke 100% sikker - den kan give en falsk negativ resultat = du tror der ingen hvalpe er og vupti du står med hvalpe alligevel. Man kan også scanne - men heller ikke denne metode er 100% sikkert. Begge dele er set her inde, men tæveejere der tror deres hunde ikke er drgtige - og pludselig står de med hvalpe... Plus det er ekstra udgifter, som i mine øjne er unødvendige...
    Der ud over så er det selvsagt klart at jo længere man venter, og mere udviklede hvalpene måtte være, dersom hun er drægtig - jo mere vil en abort påvirke hende!
    Jeg havde ikke været i tvivl - få den sprøjte ved først kommende mulighed!

• #9   3. okt 2008 Pinky -du var en af dem jeg tænkte på. Men der var osse for nyligt en chi der blev scannet ikke drægtig. Og da så tiden for fødslen nærmede sig (og arbortsprøjte var alt for sent), ja der var der sørme hvalpe alligevel.
    Ejer var self dybt ulykkelig, og for hunden er det jo heller ikke godt, når der er tale om en tæve der ikke engang er et år endnu.

• #11   3. okt 2008 Åhhh, mange tak for jeres hjælp.
    Jeg viste ikke hvad jeg skulle gøre, for det lød underligt da han sagde jeg bare skal vente... "Tør sveden af panden og vent" sagde han... JA okay det er da også vild nemt. Klovn!
    Han sagde det var den bedste måde for hunden og hun slet ikke ville kunne mærke det, og igen lød det forkert i mine øre.
    Jeg ringer til en anden dyrlæge.
    Hvad med de bivirkninger den giver? Livmoderbetændelse?
    Hun skal IKKE have hvalpe nu. Det vil sgu være synd for hende.
    Åhhh, et helved man kommer i pga sådan en torsk der ikke kan holde sin hund hjemme

• #12   3. okt 2008 Fie pige -den nye abortsprøjte man bruger nu, har ikke så mange bivirkninger som den gamle. Den skulle eftersigende være næsten uden problemer

• #13   3. okt 2008 Du kan læse om produktet her inde; http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-19778/Alizin+Vet.,+injektionsv%C3%A6ske,+opl%C3%B8sning.doc

de skriver om bivirkninger at hos hunde der behandles før 20. dagen, er der kun nævnt smerte, rødmen og hævelse ved stikket.
    Der er lidt flere bivirkninger der kan optræde hvis der behandles efter 20. dagen, men synes jeg, stadig ikke at sammenligne med hvad en hund kan komme ud i i forbindelse med drægtighed og fødsel smiley

Og jeg kan da fortælle om en hund (min egen Jana) der som 8 måneders blev behandlet med den gamle sprøjte - som er noget mere krads end den nye! Og hun har intet fejlet i hende 11 år lange liv på den beggrund smiley

Selvfølgelig er risikoen der - men hvis man ikke vil have hvalpene, så har man jo truffet sit valg...

• #14   3. okt 2008 mange mange tak for jeres hjælp. Det var dejligt.
    Jeg har snakket med enanden dyrlæge og fået en tid til mandag og tirsdag. Så hun får 2 sprøjter.
    Håber det hele kommer til at gå godt!
    Tak for jeres hjælp

• #16   3. okt 2008 Fie: Jeg synes det er ærgerligt, at du ikke har ringet til din gamle dyrlæge og sagt, at du gerne vil have sprøjten nu, før du gik til anden dyrlæge. Der er både for og imod at behandle tidligt (før man kan verificere drægtighed) og din dyrlæge har ikke begået nogen fejl.

Jeg ville som dyrlæge være meget ked af at have en utilfreds klient, som jeg hørte om ad bagveje i stedet for at han/hun var kommet til mig, så vi kunne snakke det igennem. Hvis du nu var gået tilbage til din dyrlæge og havde sagt, at du havde snakket med nogle hundemennesker med erfaring med midlet, og at du gerne vil have sprøjten nu, er jeg næsten sikker på, at din dyrlæge havde givet den sprøjte.

Og nej, drægtighedsscanning og blodprøvetagning er ikke 100% sikre metoder, men det er abortsprøjten heller ikke, så husk at tæven skal scannes når hun er ca. 4 uger efter eventuel parring.

• #17   3. okt 2008 At man skal være forsigtig hvis man er gravid, når man giver stoffet ved jeg, men jeg har ikke hørt om, at man ikke må røre hunden, men det ved din nye dyrlæge sikkert, så spørg ham/hende.

Kommentér på:
Abortsprøjte

Annonce