{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.961 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang gåture og mad til hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har den skønneste hvalp på 5 måneder! Men mine forældre tvivler hele tiden på mine beslutninger angående hendes maddoseringer og hvor lang tid jeg går ture med hende, og vil nu derfor høre ad hvad I mener.

Af foder får hun af mærket Sciene plan og hun ELSKER det. Der står jo på foderet hvor meget en hvalp skal have alt efter vægt og alder, bla bla. Jeg har så fundet ud af at det er rigtig meget at de vil have, at en hund af vægt/alder som min har, skal have enormt meget mad. Pt. giver jeg hende kun ca det halve af hvad der står på foderet. Men synes hun er i rigtig fin stand. Men mine forældre tvivler og spørge til om hun ikke burde få mere? Selvfølgelig holder jeg øje med at hun ikke taber sig, men synes det lyder lidt vanvittigt, hvis jeg skal give hende som hvad der står på foderet, hvis hun er i fin stand på det halve af det? Hvad siger I?

Derudover, så har jeg af en bekendt fået at vide at man med hvalpe skal bruge reglen når man går ture: 8 uger - 1 min, 9 uger - 2 min, 10 uger - 3, osv.

Jeg går ture med hende ca 15 minutter ad gangen, et par gange om ugen og hun nyder det og elsker det. Hun ville garanteret gerne gå flere timer smiley Men igen tvivler mine forældre og mener at jeg sagtens kan gå længere ture med hende. Jeg er dog bange for at belaste hende og eftersom at hun er en lille hund, at hun bliver overbygget af for meget motion. Hvad mener I her? Kan jeg godt gå længere?

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Mvh Sandra og Cassie (skal forresten lige få hende oprettet herinde)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang gåture og mad til hvalp
  • #1   3. nov 2016 Race?
    Med foderet mener jeg at du skal kigge ud fra hvad hun kommer til at veje som voksen og ikke hvilken vægt hun har nu.

• #2   3. nov 2016 Posens retningslinje ang. hvor meget hunden skal have, kan man tit ikke brugt til en dyt (producenten har jo en interesse i at hunden spiser så meget som muligt, så de kan få solgt en masse fodder smiley )
    Hvis hvalpen har tydelig talje og man tydeligt kan mærke ribbenene, så er den i fin foderstand.

• #4   3. nov 2016 Hun skulle da gerne ud og gå tur hver dag. En hvalp på 5 mdr. ville jeg gå længere end 15 minutter med. smiley

• #5   3. nov 2016 Siger man ikke det med minutterne er pr. tur?
    Altså 1 minut og 15 uger = 15 minutter pr tur?

Jeg synes det lyder fint med foderet du giver, det er de færreste der får den portion der står på sækken.

• #7   3. nov 2016 Tak for jeres svar - ja, så har jeg gået for lidt med hende. Men så er det godt at jeg har jer til at finde ud af det smiley

Hun er en blandingsrace af dansk svensk gårdhund og pekingser. Så hun er ikke så stor.

• #8   3. nov 2016 Hun skal ud og gå hver dag. Og så husk at en hvalp har ikke behov for motion. Den har behov for oplevelser. Og de 15-20 minutter er ikke om dagen. det er pr. gang...... Hun kan sagtens klare et par ture om dagen, hvis du går 15-20 minutter ad gangen. Og lader hende bruge ALT den tid hun kan til at snuse og lære alt det nye at kende...... OG lære hende at blive renlig.

• #9   3. nov 2016 Mette - Synes det lyder af meget hvis hun skal ud og gå flere gange om dagen. Jeg har hende trods alt med i stalden tit mellem 1-2 timer, hvor hun bruger rigtig meget krudt. Hun er heldigvis renlig smiley

• #10   3. nov 2016 Som udgangspunkt skal hunde jo gerne ud og gå/opleve 3 gange om dagen. 2 kan også gøre det, vil jeg mene. Er hun med i stalden, kan det tælle som den ene - hun skal også ud og snuse, opleve, og bruge sin hjerne smiley

• #11   3. nov 2016 Synes ikke du behøver gå med hende flere gange om dagen.
    Giv hende nogle forskellige oplevelser smiley

• #12   3. nov 2016 Jamen, du havde jo ikke skrevet at du havde hende med i stalden. Så det var ikke nemt at vide. Men derfor bør hun alligevel komme ud og gå tur mindst en gang om dagen......... Bare en tur på 20 minutter.....

• #14   3. nov 2016 Tak for alle jeres svar - jeg vil ikke sætte hende op i foder, men forlænge vores gåture og "gå-dage" smiley

• #15   3. nov 2016 Jeg er enig med de andre.
    En hvalp/ung hund har ikke behov for motion i sig selv, de har brug for oplevelser. Ud og møde nye ting, forbi et plejehjem hvor der kommer ældre med rollator, forbi en børnehave der larmer, et smut på gågaden hvor der er mange forskellige mennesker i alle størrelser, et sted hvor der kommer mange cykler, mange biler, osv. osv. osv.

• #17   3. nov 2016 En hund skal da ud at gå hver dag og gerne flere gange pr dag.

• #20   3. nov 2016 JEG ville aldrig tage en labhvalp med ud på lange ture. Jeg ville tage ud et sted, hvor den kunne få lov at rende løs og få oplevelser. Men folk der går ture med deres hvalpe og går så langt at de skal bære hvalpen hjem har, efter MIN mening, ikke læst deres hvalp godt nok og ikke forstået at finde grænsen. Dette er en lille hund, ikke en langbenet border.

• #22   3. nov 2016 Det handler jo heller ikke om at man skal gå alle steder hen, at kører bil til en park, i svømmehallen, eller på besøg på et plejehjem eller hvad ved jeg, hvad man tænker er relevant, er jo det jeg tænker smiley
    En hvalp skal jo ikke vade stolpe op og stolpe ned bare for at "gå tur".

• #23   3. nov 2016 Det lyder til at din hvalp oplever(har oplevet) alt for lidt, pas på at det ikke giver bagslag, fordi det er gået udover miljøtræningen som er det vigtigste i den alder.

Når hvalpen allerede er 5 måneder kan du sagtens gå længere ture med den, på op til en time. Bare du ikke går to timer i streg. Derudover skal den ud og gå tre gange om dagen, hvis den er med i stalden kan den nøjes med to, måske en.

Med hensyn til mad, så skal en hvalp bare have rigtig meget mad, fordi den vokser(også mere end når den er fuldvoksen). Pas på du ikke giver for lidt mad og dermed får en hvalp som sover mere, fordi den ikke får nok energi.

• #24   3. nov 2016 #21:

Nej, men det skal nok udpensles, så......... Jeg fik en lang vejledning med fra "min" opdrætter, da jeg fik Kaido........ Der var flere ting, jeg var uenig i og da jeg spurgte ind til det, viste det sig at opdrætter og jeg var 100% enige. Men som hun sagde, så solgte hun også til førstegangshundeejere og her er man nødt til at være specifik. Jeg kan bedre tage lidt lettere på tingene, for jeg kan læse mine hunde meget hurtigt.

• #25   3. nov 2016 Selvfølgelig skal man også læse sin hund, og huske på hvad race det er man har. En bordercollie, kræver jo ikke det samme som en mops fx.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #31   3. nov 2016 Alt det der med minutter i forhold til alder er noget pjat. Hunde er forskellige. Man bruger sin sunde fornuft. Om en tur er 5 eller 15 minutter er fuldstændig ligegyldigt. I stille og roligt tempo, kan de fleste hvalpe på den alder klarer det.

Gå flere små ture og tænk ikke på tiden. Det er oplevelserne der er det vigtigste. Det samme med foder. Er hunden som den skal være og trives. Så er der ikke noget at bekymre sig om.

• #33   3. nov 2016 Prøv nu at læse hvad jeg skriver: Jeg skriver IKKE at hunden ikke må komme med på oplevelser. Jeg skriver at hunden ikke skal GÅ TUR i lang tid. Jeg skriver NETOP at de har mere brug for oplevelser end for lange gåture.

• #34   3. nov 2016 Jeg står af her!!!!!

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #35   3. nov 2016 En hund i den alder. 15 minutter et par gange om ugen. Ikke noget jeg vil kalde lange ture. En hund kan altså også gå uden at skulle opleve en helt masse hver gang. En halv time i roligt tempo i skoven tager den ikke skade af. Det er vil også en oplevelse.

• #38   3. nov 2016 At komme ud at gå/opleve noget 15 min én gang om dagen to dage i ugen er ALT for lidt, for hvilken som helst hvalp og hund. Længere er den ikke.

• #40   4. nov 2016 Jeg synes nu egentlig den med minutterne er meget god som tommelfingerregel.
    Især for uerfarene hundejere, hvor de måske bare traver 1 time op og ned af kvarteret flere gange dagligt fordi så er den så dejlig træt.

Jeg tænker også på at man ikke skal overbelaste hundens led og knogler mv.
    Og den tager jo ikke skade af at løbe rundt og lege og hygge sig, og gå nogle ture i kvarteret. Det er ikke det jeg mener.
    Jeg mener at nogen jo tager deres hvalpe med til markeder fx, og slæbes så rundt op og ned af alle gangene imellem boderne, eller hvor jeg boede da jeg var yngre, var der nogen der havde fået en mindre blandingshund, den havde ret små ben (ved ikke om det var noget gravhund inde over) men den gik de meget meget lange ture med fra dag 1, og den lille hund gik ikke selv når de kom retur, den hæv de med sig i snoren!

• #41   4. nov 2016 Tror at der er nogle der misforstår noget af det i jeg skriver i mit opslag, og det er nok fordi at jeg ikke har været specifik nok. Jeg har gået med hende ca hver anden dag i 15 min. hvor vi har gået tur i skoven og her i byen hvor vi bor. Så på en uge har hun nok været ude at gå ca 3-4 gange, af hvor det er de 'lange' ture. Nogle gange er hun også bare med op til købmanden, som tager 1 min at gå. Hun er tit med ude og køre, hvor hun derfor også kommer ud mange fremmede steder hen og går. Som sagt så er hun tit med mig nede i stalden mellem 1-2 timer, hvor hun får lov at rende løst sammen med gårdens hund og de hygger sig og leger. Der er rigtig mange dyr nede på gården, som hun også skal lære at omgås med. Vi træner herhjemme, på basic ting og leger rigtig meget. Det er hende der selv siger fra når hun ikke vil lege mere, men har brug for at hvile sig. Derudover så træner vi også nede i stalden, samtidig med at jeg render rundt. Jeg kalder på hende engang i mellem og får øvet en masse af "kom her". Så er vi også på ridebanen, hvor vi får sjov prøver lidt agility, eller hvad man skal kalde det. Altså spring over og under ting, gå slalom mellem kejler og sådan smiley

Jeg har ikke noget arbejde for tiden, så jeg bruger RIGTIG meget tid på hende. Det der med gåture er bare fordi at jeg har været så bange for at belaste hendes ben, knogler og led. Især også fordi at jeg ved at små hunde kan blive muskelmæssigt overbygget, det er min søsters hund nemlig. Og jeg ville blive enormt ked af det hvis min hund kom til at se sådan ud. Det skal på ingen måde forståes sådan så at jeg kun har gået med hende 2 gange om ugen, eller sådan. Det har været væsentligt mere end det, men bare ikke så lang tid ad gangen. Jeg ved at hun er en aktiv hund, og gøre også mit for at hun får brugt hendes energi til noget positivt, så hun lærer og oplever en masse smiley

Forresten så efter rimelig meget bøvl, så starter vi på hvalpetræning her til november. Og vi glæder os smiley

• #42   4. nov 2016 Hvis du er bange for hendes led og knogler, så ville jeg ikke umiddelbart lege agility med hende. Det må man først starte på når hunden er mindst et år (i hvert fald med spring, det andet er fint - tuneller, slalom osv)

Men 15 minutter hver anden dag, er jo stadig for lidt.. Såfremt at det egentlig bare betyder at hunden f.eks. KUN er med i stalden den dag, eller at der slet ikke sker noget.

Som en anden skriver er det jo ikke 15 minutter pr. dag, men derimod 15 minutter pr. gå tur. Og der tæller det selvfølgelig også når I køre ud og går andre steder - f.eks. i en gågade eller lignende. smiley

Gården tæller mindre og mindre, fordi det bliver mere og mere normalt for hende, at omgås der. smiley

Bare husk på, at alt det, du gerne vil have hun skal kunne når hun er voksen, det skal du introducere nu.

• #43   4. nov 2016 Milla - Vi springer heller ikke så meget og slet ikke særlig højt smiley De dage hvor vi så ikke har gået tur, så har hun været med mig nede i stalden. Jeg kan godt se at jeg har gået for lidt med hende og det vil jeg da helt klart også ændre på. Men synes lige jeg ville uddybe så der ingen misforståelser var.

• #44   4. nov 2016 Hvad er det for nogle spring du mener hun springer?

• #45   4. nov 2016 Det er nogle cavaletties vi har stående nede i stalden. Hvis man ligger dem helt ned så er de jo ikke høje. Rejser man dem op på mellemhøjde, så kravler hun under dem smiley

• #46   4. nov 2016 Så det er heste bomme ??

Hun må slet ikke springe i "Mellem højde", hun må slet ikke springe noget du beder hende om, og der er skræk historier omkring hestespring og hunde, en her inde døde ved brug af hestespring.

En 15 uger gammel hvalp kan du godt træne baby agility med, men det er ikke inkl spring, men løb igennem, nogle støtter mv.

• #47   4. nov 2016 Jeg skrev heller ikke at hun sprang mellemhøjde, hun kravler under dem. smiley
    Hvis vi møder grene der ligger på jorden når vi går i skoven, springer hun selv over dem. Det er næsten det samme smiley

• #48   4. nov 2016 Rejser man dem op på mellemhøjde, så kravler hun under dem

Så du har jo rejst dem for hende, sådan læser jeg det ihvertfald.
    Ja hun tager heller ikke skade af at springe over en gren eller en stub i skoven, men man bør ikke træne noget med højde på så ung en hund.

• #49   4. nov 2016 Ja som i ment at træne hende til at kravle under ting. Der er ikke andet i stalden end kejler og spring, og hun kan Jo ikke kravle under kejler smiley
    Så måtte jo rejse et spring, så der var noget at kravle under.

• #50   4. nov 2016 Jeg har aldrig hængt mig i det med de minutter mht turene. Vi har gået hvad der har føltes som passende ture. Jeg har racer hvor det ville være helt hul i hovedet kun at tilbyde ture på 15 minutter til hvalpe på 15 uger smiley Og mht fodermængde så er det vigtigere at kigge på hunden end på foderposen smiley
    TS: hvad pokker mener du med dette " Især også fordi at jeg ved at små hunde kan blive muskelmæssigt overbygget" ??????
    Med hensyn til 'agility'en' så drop alt det med hesteforhindringerne. Hvis du gerne vil dyrke agility med din hund så vent til hun er gammel nok og find så et sted at gå til agility, hvor du lærer hvad agility er og hvordan man træner det. Fx vil det med at lære hende at løbe under ting være SÅ meget ris til egen rumpe, hvis du senere skulle få lyst til rigtig agility smiley Derudover så er det hændt at hunde er kommet til skade fordi deres ejere har leget agility med dem på hesteforhindringer; en springbom i hestestørrelse er dælme tung at få ned over sig hvis man er en lille hund. Indtil hun bliver gammel nok til agility så find et sted at træne noget lydighed; det får du brug for på ag-banen og du lærer samtidig din hund godt at kende og lære noget mere om hvad en hund er for en størrelse.

• #51   4. nov 2016 Så du træner hun skal kravle under, en hestebom?
    Ja det er i mine øjne ikke ret klogt valg, hvis man ser på at bommen kan falde ned over hunden, og hvis du har planer/tanker omkring agility er det ikke helt så smart heller smiley så må du hellere lære den at kravle på gulvet, uden noget "over sig"

• #52   4. nov 2016 Min søster har en chihuahua, som er en forvokset chihuahua muskelmæssigt. Han har fået for meget motion som hvalp, så han er blevet overbygget. Han er ikke lille og fin som en chihuahua normalt er smiley

profilbillede
  • #53   4. nov 2016 Agility - ved du hvad en cavaleti er? Der er bommen sømmet fast på støtterne og kan derfor ikke falde ned og hun kan ikke vælte dem, de er ret stabile. Jeg ville på ingen måde udsætte min hund for sådan noget, hvis jeg var usikker på sikkerheden. Det kan jeg forsikre dig om smiley

• #54   4. nov 2016 Det er altså generne der bestemmer størrelsen på en hund ikke motionen. Din søsters Chi er blevet for stor fordi han er avlet for stor. Man kan ikke gøre en hund for stor muskelmæssigt ved at give den for meget motion som hvalp. Der er vist nogen der har bundet dig en historie på ærmet smiley

• #55   4. nov 2016 Undskyld, men jeg har aldrig nogensinde hørt om at en hund skulle blive for stor ifølge standarten pga. for meget motion smiley
    Mon ikke det er fordi den ikke er ren chihuahua?

• #56   4. nov 2016 Ja jeg ved godt hvad cavalettis er, stadig ikke noget jeg ville bruge til min hund smiley

• #57   4. nov 2016 @53: Jo, en cavaletti kan faktisk godt 'vælte'. Den kan fx trille en kvart omgang hvis et eller andet får fat i den. Og vupti kan hunden havne under bommen. Jeg kender udmærket til cavalettis og jeg ville holde min hund langt væk fra dem smiley

• #58   4. nov 2016 Han er ren chihuahua, han har stamtavle og det hele. Vi har fået det at vide fra forskellige dyrlæger smiley

• #59   4. nov 2016 Så er han avlet for stor smiley
    og du kan ikke motionere en hund til at blive større end standarten.
    Den vil muligvis blive mere muskuløs med mere træning/motion, men har intet med størrelsen på hunden smiley

• #60   4. nov 2016 Så et menneske kan heller ikke blive muskelmæssigt større ved bodybuilding? Det er samme koncept. Hunden har fået for meget motion eftersom at han har skullet følge med en stor hund på gåture osv. Det er et specielt tilfælde, men vi har fået det at vide fra dyrlæge og mon ikke de har forstand på det smiley

• #61   4. nov 2016 Nej det er ikke det samme smiley
    Og min bordermix hun er også ret muskuløs da hun løber agility på konkurrenceplan, men hun er da ikke større af den grund smiley hun er mere sporty at se på, og mærke på. Men hun er jo ikke vokset sig større pga. det smiley

• #62   4. nov 2016 Så siger vi det smiley

Men jeg har fået svar på hvad jeg skulle bruge, så jeg takker for alle jeres råd smiley

• #63   4. nov 2016 Det vil sige du tror på at fx. en bernner sennen ikke bliver så stor som den burde, hvis den fx. aldrig kommer ud og gå, og kun får lov at besørge i haven?
    Så vil den blive på størrelse med en dansk svensk gårdhund eller?

• #64   4. nov 2016 Nu synes jeg du bliver lidt nedladende. Hvorfor kan du ikke acceptere at jeg tror på hvad dyrlægen siger? Jeg tror på at de små hunde, såsom en chihuahua, kan blive muskelmæssigt større hvis de får for meget motion som hvalp. Han har fået så meget motion som en stor hund skulle have, hvilket har været for meget for ham og derfor er han kommet til at se ud som han gør nu.

• #65   4. nov 2016 Jeg tror ikke på at du kan motionere en hund større.
    Den vil jo ikke blive større af den grund, jo mere muskuløs måske. Men det har ikke noget med at den bliver større end standarten, så er den bare muskuløs.

• #66   4. nov 2016 Og jeg accepterer at du har den holdning, så lad blive enige om at være uenige smiley

• #69   4. nov 2016 Jeg ville heller ikke virke nedladende eller "bedrevidende" jeg prøvede bare at stille det firkantet op.

• #70   4. nov 2016 Altså nu er jeg jo uddannet inden for feltet med med avl, anatomi, fysiologi og fodring og om der er tale om hunde, mennesker, køer, grise eller heste kommer fuldstændig ud på et. På min uddannelse brugte vi samme lærebøger som dyrlægerne smiley Faktum er at individers vækst PRIMÆRT bestemmets af deres gener. Et individ - hund, hest, ko eller mennesker - kan sagtens få en muskelmæssig større vækst end gennemsnittet af populationen pga motion. Men de bliver altså ikke skeletmæssigt større end deres gener tillader uanset hvor meget man motionere dem. Heller ikke specialtilfælde smiley Det er ikke fordi jeg vil lyde nedladende, men jeg tror simpelthen at i har misforstået dyrlægens udsagn. Det er ikke første gang i historien at det er sket smiley
    PS og hunden på billedet ser da ikke kæmpestor ud for en Chi.

• #71   4. nov 2016 Det er bare underligt hvorfor han så er så stor. Både hans far og mor er normale, samt søskende. Han er den eneste af dem der er stor. Det er jo heller ikke fordi at han er dobbelt så stor som en "normal" chihuahua, men man kan tydeligt se forskel på ham og en "normal". Han vejer 2 kg for meget i forhold til sin race og det er ikke fordi at han er tyk, han er som han skal være. Han bliver ikke mindre, men nu heller ikke større. Jeg undrer mig hvis vi har forstået dyrlægen forkert, jeg ved ikke hvordan man ellers skal fortolke "at hunden har fået for meget motion som lille og er derfor blevet muskelmæssigt større" smiley
    Han er faktisk lige så stor som min hund nu, hvor min stadig kun er hvalp.

• #72   4. nov 2016 http://www.mx.dk/nyheder/global/story/25799550

Han ser nu meget normal ud selvom han muskelmæssigt var MEGET større som barn, og det gør sig faktisk gældende for elite/ekstrem sports udøvere blandt børn, de bliver helt normale når det stopper.

Så ja, som flere skriver, så må du/I have fået forkert fat på det.

Derudover så er chihuahuaen en race som over en årrække er blevet skam avlet, både med og uden tavle, fordi den i en periode steg eksplosivt i popularitet. Så rigtig mange chihuahuaer passer ift racestandarten. En anden ting er at det jo ikke kun er tævens og hanhundens gener som bestemmer udfaldet af hvalpene, men også gener længere tilbage mormor, olde-, tip- forældre mv. Så måske farfaren til din søsters hund er stor eller en anden.

• #73   4. nov 2016 Hvis det er at I mener at han ikke er helt 100 renracet, hvordan kan han så have stamtavle og papire og det hele?

profilbillede
  • #74   4. nov 2016 Vi har lige målt ham og han er 26 cm, som er i den høje ende for en chihuahua, kan vi læse. Så det er jo ikke fordi at han er unormal i den forstand. Men chihuahuaen vejer ca 3 kg, hvor han sidst er vejet til 5,2 kg, men han er i fin stand smiley hvis det var fedt, så ja, så var det måske normalt at han var stor. Men det er det jo ikke, så må det være noget andet = muskelmasse.

• #75   4. nov 2016 Det ligner ikke en fci-stamtavle

profilbillede
  • #76   4. nov 2016 Var din hund ikke en blanding?

• #77   4. nov 2016 Zenta vi snakker om hendes søsters chihuahua smiley

• #78   4. nov 2016 Sorry!

• #79   4. nov 2016 Det er en DRU stamtavle.

Zenta - det er min søsters hund vi snakker om, emnet er ændret lidt smiley

• #80   4. nov 2016 Ja det havde jeg ikke lige opdaget smiley

• #81   4. nov 2016 Men hvilke krav har DRU ved avl på chihuahua?

• #82   4. nov 2016 Giver dette et svar?

http://dru.dk/avlsgodkendelse-og-stambogsf%C3%B8ring

Kan ikke finde noget specifikt om Chihuahuaer.

• #84   4. nov 2016 Ah, tak!

Det kan godt være at jeg er dum, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter smiley

• #85   6. nov 2016 Nu svare jeg kun lige chihuahua, det andet har andre sagt smiley
    Din søsters chihuahua er helt normal, bare for stor, det sker, også indenfor tavleavl. Når man parre to hunde, får hvalpene 3 størrelses gener fra hver forælder, altså 6 i alt. Det er forskelligt hvad de får, de kan få 6 minus, hvilket vil gøre hvalpen mindre, 3 af hver som vil gøre den midt imellem eller 6 plys som vil gøre den større, hvilket jeg tror er sket her. Størrelsen afhænger af hele afstammeningen bag og ikke kun forældrene, så er der store hunde bag moderen f.eks. kan hun give de store gener videre.
    Chihuahua måles udelukkende kun på grund af vægt og ikke højde smiley

Med hensyn til for meget motion ændre det ikke på hans vægt på den måde, han ville uanset være blevet for stor i forhold til standarden. Det er genetisk bestemt ikke miljømæssigt.

Min Lucky gik også omkring 1 time dagligt, hvor han løb rundt i flexi eller fri, fra han var 4 mdr gammel, han vejer altså kun 1,8 kg som knap 4 års smiley

Kommentér på:
Spørgsmål ang gåture og mad til hvalp

Annonce