{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Spørgsmål. ang. Amstaff (sind og gåture?) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i hunde glade mennesker smiley

Jeg er helt ny hvad angår hund og jeg har altid ville have hund men har aldrig måtte for min mor.. men nu er det sådan at jeg 24 år nu og for læængst flyttet hjemmefra og nu her pr. 1 april flytter mig og kæresten i en 3 værelses lejlighed i stue etagen med tilhørende og nu er det så at hunden kommer ind i billedet smiley

jeg vil gerne have en Amstaff da jeg syntes det er en rigtig flot hund både kropsbygning og udseende i det hele taget..Og NEJ ved godt det ikke er en kamphund smiley jeg vil have den fordi jeg syntes det er en flot hund smiley

Så er mit spørgsmål bare om i kender nogen danske sider hvor man kan læse om denne hund? jeg har søgt på google og læst på diverse kenneler men syntes de skriver det samme alle sammen. så håber der er en derude der ligger inde med en god side?

Hvor tit skal man går tur med sådan en lille hvalp hver 2 time eller oftere?

Håber der er en flink sjæl derude der kan hjælpe mig lidt smiley

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Dennis Hansen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål. ang. Amstaff (sind og gåture?)
  • #1   30. jan 2007 kig paa dk kennel

• #2   30. jan 2007 Du må aldrig vælge en hund kun ud fra dens udseende.

• #3   30. jan 2007 umiddelbart synes jeg du skal finde ud af hvad du ønsker af en hund, dine krav og mål, en amstaff er ikke en let hund

• #4   30. jan 2007 http://www.amstaffnetwork.dk/

Her er en side om amstaffs samt links til diverse kenneler. Ved ikke om det er det du søger.

Husk nu at tjekke om du passer til racen. Det er jo ikke nok at du synes den er flot :o)

• #5   30. jan 2007 og en hvalp skal ud fra ca hver 10 min til 1 gang i timen

• #6   30. jan 2007 Du skal ud med den lille så snart den har spist, leget, sovet osv. Du må ikke gå for lange ture med en lille hvalp.

• #7   30. jan 2007 At det står detsamme nogenlunde er jo fordi det er samme race- men lidt mere præcist hvad vil du have at vide?
    Som regel er det nok hver 2. time, men ellers hedder grundregel når de har sovet, når de har leget og når de har spist så skal de ud. Og så hvis det er gået et stykke tid siden sidst den var ude. Medmindre man er vild med at tørre diverse op efter den, og det kender jeg ik nogen der er, så lær man rimelig hurtigt at kende hvalpens signaler på hvornår den er ved at lave det ene eller det andet.

Og så er det en ting der som regel ikke står på de fleste hjemmesider, og det er at det er ikke den hunderace der har stået forrest i køen når det blev delt hjerner ud. Den er sød og rar o.s.v., men den er IKKE en Einstein.

Og jeg har selv amstaff, så jeg siger det ikke nedsættende....

• #8   30. jan 2007 Annika det passer altså ikke, på en træningsbane er det en kvik og lærenem hund. og jeg taler af erfaring, har trænet dem i mange år

• #9   30. jan 2007 syntes altsaa ogsaa at jeg har set menge kloge amstaffer

• #10   30. jan 2007 Tina- det er nok kun fordi jeg også har cattledog- men jeg synes altså de er dumme, men ok, jeg synes også labradoren er lidt langsom til at lære.....

• #11   30. jan 2007 Der er til at træne, og kan lære, men kloge- sorry det er de altså ik

• #12   30. jan 2007 det er MEGET vigtigt at ens liv passer sammen med den hund man vælger. ellers ender den som så mange andre enten på dba eller qxl sammen med de 100000 andre hunde der skal ha nye hjem. jeg syntes feks at en Pyreneerhund er RIGTIG flot men den passer slet ikke til det vi har og der er MEGET pelspleje. så den blev det ikke da vi købte første gang

• #13   30. jan 2007 kig inde på www.dansk-kennel-klub.dk ´s opdrætter vejviser

• #14   30. jan 2007 Og NEJ ved godt det ikke er en kamphund smiley

JO det er.

• #15   30. jan 2007 na N

Det kan godt være det er en Kamphund eller hvad folk kalder det MEN det er ikke det de skal bruges til...

jeg ved godt det ikke er en let hund. men man lære heller ikke at cykle på 2 dage feks smiley

jeg en kammerat der har en og det er sku en dejlig hund. min fatters kammerat har også en og det er sku også en dejlig hund.

Kommer jo også an på hvordan man griber det an fra starten af.

• #16   30. jan 2007 det ikke kun hvordan man griber det an fra starten, det har rigtig meget at sige hvem dens forældre er og om man kan være en stærk leder, desuden skal man være klar over at når den bliver kønsmoden har de en tendens til at kun kunne lide sig selv,
    den mindste svaghed og mangel på lederskab, så mister man grebet om hunden,

som sagt er den rigtig flot og rigtig mange er velopdraget, men man skal virkelig tænke sig om inden, man vælger den,

• #17   30. jan 2007 Ja det er rigtig nok.. men det er vel ligemeget med hvilke hund det er så skal man jo tænke sig meget om..med nogen racer mere end andre smiley

hvis man er fast og kontant så går det vel også smiley jeg mener bare det er jo nok ikke en HEL umulig hund at have jo smiley

ser feks mange unge mennekser have sådan en hund smiley

• #18   30. jan 2007 Min mand plejer at sige den største kamp i vores er at få den til at bevæge sig.... Nej den kan godt og nyder( som voksen) af lange gåture, men det er rigtigt at man ikke skal satse på den kan med andre hunde af samme køn når de først er op over2-3 år.

Nogle kan andre kan ikke, og det er letsindingt at lade dem fjolle rundt med andre til den tid Min mening i hvert fald.

Det er nogenlunde det samme som mange andre racer, MEN , og det er et stort men...Hvis en amstaff først bliver sur, og det kan godt tage et stykke tid, så går det tit galt, og jeg synes det er en dum chanse at tage.

At nogen siger de har en kort lunte, er efter min mening fordi de er dårlige til at læse amstaffens signaler, de er ikke så signalstærke (tydelige) som andre hunde, men man kan faktisk "læse" dem.

• #19   30. jan 2007 Men hvis i siger den kan være svær at magte så går der mange rundt i det danske land der ikke kan magte deres hund.

• #20   30. jan 2007 Det gør der også...Det er derfor bl.a. at der så tit er amstaffer til salg.

Jeg synes nu ik der er Såååå stor forskel på at ha amstaff som enhver anden hund, hvis bare man tar sine forholdsregler med andre hunde.

Der går nu også mange blandinger rundt som folk ikke kan klare o.s.v.

• #21   30. jan 2007 Der hvor den især bliver svær at magte- er når det er nogle ejere ( især unge ) der synes at det er skide sødt når hvalpen/unghunden ser faaarlig ud, og opmuntrer den til det, ligesom de alt for mange der vil ha den for at se sej ud, og fordi andre blir bange for den.

• #22   30. jan 2007 er det rigtigt hvad der siges at tæverne i denne race er lettere at magte end hannerne?

jeg har haft en bekendt der købte en bare for at se sej ud og skabe frygt. det er sku forkert..

• #23   30. jan 2007 Mit råd til dig, når nu du har besluttet det skal være en AST er at få en med stamtavle, fra en annerkendt kennel med gode linier.

Evt ring til racerepræsentanten fra DKK og få en snak med ham hende.

Held og lykke...

• #24   30. jan 2007 Og jeg vil bruge min datters egne ord ( hun blir 18 i år ), Kelly er hendes hund, "mor du skal også opdrage min næste hund efter Kelly, for det er jeg ik voksen nok til ".
    Nu lever Kelly nok så længe at hun når at blive voksen inden, da jeg har besluttet at min hunde skal blive mindt 25 år.....Men hendes point er rigtig, for det ER sku ik så mange unge der er opgaven voksen nok at ha amstaff ( eller anden stor hund)

Nu er du 24, så du har en god chanse, og jeg bliver nok halshugget for det, men dem på 20 der har hund og ved sååååå meget om at ha hund- er ikke modne nok, men dem der i det mindste indrømmer at de ikke ved noget- ja de skal nok komme efter det.

• #25   30. jan 2007 dennis

der er rigtig mange der går rundt og ikke kan magte deres amstaff, jeg kender da nogle stykker og nogle af dem tænker endda på at få hund nr 2 af typen,

jeg har selv har købt min fordi jeg faldt pladask for hende og hun var sød og kærlig i starten, desværre læser hun ikke andre hunde, er bange for de fleste hunde og en temmelig hissig en, en absolut farlig blanding,
    årsag
    jo hun var 6 uger da hun blev taget fra mor(de skal være 8 uger mindst) hendes mor er en meget hissig amstaff, der pænt sagt er syg i hovedet, hendes far en bulldog som kun kan lide sig selv og mennesker, alt dette vidste jeg desværre ikke for så havde hun ikke boet hos mig idag,
    men det kun mit eks. der findes rigtig mange lign. eks. både her og andre steder, jeg kæmper hver dag for at få en *normal* hund og det hårdt, og hun er endda min hund nr 2 indenfor muskelhunde-gruppen,

så vil du have en amstaff så få en med tavle, be om at se forældre, start på hvalpetræning og forsæt med træning så længe det muligt og besøg så mange kenneller som muligt inden i køber, for alle hvalpe er søde og dejlige

• #26   30. jan 2007 Peter J : Ja det er den hund jeg vil have den er kanon flot og en dejlig hund det er sådan en jeg vil have jeg mener også man skal købe en hvis det er den race man er brændt varm på for som du selv siger så bliver man nok ikke rigtig glad for sin hund hvis man bare tager den fordi det er en god begynder hund smiley

* Miss Fich * : Hvordan ser man om en kennel er anerkendt?

Annika C: Jeg indrømmer blank at jeg ikke ved alt om hunde det er også derfor jeg vil læse så meget om den hund som jeg nu kan. ved godt det ikke er alt man kan læse sig til men det er en god start smiley også derfor der går nogen måneder endnu inden jeg skal have en smiley

• #27   30. jan 2007 Karina : Jeg vil heller ikke købe den første og bedste jeg ser smiley

jeg har læst hvad man skal være opmærksom på og tro mig det er noget jeg skriver bag øret når jeg drager ud til de forskellige kennler smiley

• #28   30. jan 2007 Så skal du nu nok finde ud af det.
    Held og lykke med at finde en hvalp

• #29   30. jan 2007 jeg takker smiley

Kommentér på:
Spørgsmål. ang. Amstaff (sind og gåture?)

Annonce