Spørgsmål ang. OP imorgen {{forumTopicSubject}}
Yes sir and oh dear - Imorgen er dagen hvor Zoe skal under :S tror i liiiiige at jeg er følsom... :S øv..
Nåmen - Ringede så idag til min kære dyrelæge for at aftale en nærmere tid da pølsen ville flippe totalt skråt hvis jeg bare afleverede hende og gik, Så det skulle lige planlægges at jeg kunne blive til hun var under - Intet problem.
Dog kom jeg liiiidt hurtigt ud af røret ( jeg hader at snakke i tlf - Føler altid jeg forstyrre *G* )
Nåmen, Tænkte i kunne hjælpe mig, Da det jo ikke er vigtige spørgsmål lige nu, og at jeg nok får svar fra min kære dyrelæge imorgen -Så er det nu stadig godt for "Peace of mind" at få nogle svar nu *G*
So here goes :
Er der nogen der ved hvor lang tid den OP tager - Det handler om de nederste øjenlåg på begge øjne der krægner ind ad ?
Skal hun have plastik skærm på den forbindelse ? ( evt den der oppustelige en istedet for ? )
Hvor lang tid tager det at heale i det område ? og hvor mange dage før stingene skal ud ?
Hvad skal jeg være OBS på i området ? - Væske, farve whatever ?
Hvad må hun de følgene dage ? , gåture, leg, ja... ?
Eftersom OP´en kræver at de barbere omkring hendes øjne - Kræver det så solcream af en art i noget tid eller ?
Tusind tak på forhånd til jer der gider svare
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jul 2008
jeg ved godt at intet af det er aktuelt idag, men har sådan brug for at forberede mig mentalt på de ting tror jeg
Så håbede lidt nogen viste det herinde, Ellers går det jo nok
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg mener den tager 1-2 timer.
Skal hun have plastik skærm på den forbindelse ? ( evt den der oppustelige en istedet for ? ) Ja det skal hun nok, det er jo ret vigtigt hun ikke kradser sig i det bagefter.
Hvor lang tid tager det at heale i det område ? og hvor mange dage før stingene skal ud ? Hvis ikke det er selvopløselige sting så plejer de at sidde 7-10 dage.
Hvad skal jeg være OBS på i området ? - Væske, farve whatever ? Pas, vil tro du skal være obs på væske, osv og at det selvføleglig er rent.
Hvad må hun de følgene dage ? , gåture, leg, ja... ? Jeg ville holde hende i snor de første dage og ingen leg med andre før stingene er taget, men du kan godt gå længere ture med hende onsdag eller torsdag, hvis hun orker det.
Eftersom OP´en kræver at de barbere omkring hendes øjne - Kræver det så solcream af en art i noget tid eller ? Nej det ville jeg ikke gøre, det ville jo ikke være smart hvis det kom i kontakt med sting osv.. Bare lad være med at gå med hende mellem 12-15 hvis der er meget sol.
jul 2008
Så skal jeg finde sådan en oppustelig tingeling... kan man få dem i maxizoo tror i ?
Tak for svar Nadja
feb 2005
jul 2008
Tror bare skærmen ville skræmme hende lidt, men vi må se hvad der er
feb 2005
jul 2008
Får tror skærmen ville være bedst i forhold til at holde hende fra at løbe ind i altting - Men hvis den er stiv og larmer tror jeg den har en negativ effekt på hende ( mere end normalt *G* )
Jeg vil meget gerne låne den ja:)
feb 2005
feb 2005
jul 2008
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.089
Er der nogen der ved hvor lang tid den OP tager - Det handler om de nederste øjenlåg på begge øjne der krægner ind ad ?
Fra du har tiden og hun bliver bedøvet til hun skal hentes igen går der ca 2-2½ time.
Skal hun have plastik skærm på den forbindelse ? ( evt den der oppustelige en istedet for ? )
ja, det er ret væsenligt at de ikke klør sig i øjnene, skærm er at foretrække hvis hun har det med at klø snuden i græsset ..
Hvor lang tid tager det at heale i det område ? og hvor mange dage før stingene skal ud ?
Du for noget salve med som hun skal dryppes med i noget tid efter..
-det ser pænt ud efter en uges tid..
noget salve kan godt klistre lidt så, hun kan komme til at være meget snasket omkring øjnene.
gåturer ja, leg med måde..
Eftersom OP´en kræver at de barbere omkring hendes øjne - Kræver det så solcream af en art i noget tid eller ?
Mine er ikke levet barberet i forbindelse med en øjen OP..
jul 2008
Mange tak for svar Nobel :)
Tror de er nød til at barebere her fordi det er under øjet og ikke inde i øjet men det ved jeg imorgen *G*
Tusind tak for svar igen Rart lgie at høre hvad folket siger
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Ca 1,5 time
De fleste øjendyrlæger bruger ikke skærm, fordi det jo ikke er en lukning som sådan der skal syes sammen som feks hvis en hund er blevet sterilisere og der er åbnet. Her er der fjernet hud i øjenkanten og der er afsindigt svært for hunden at kradse stingene op.
Ca 8 - 10 dage
tror du skal være mere obs på at hund er smertedækket nok ind og at du får pencilin med hjem, mange mops får luftvejsinfektioner når de har været i narkose og så sætter det sig som en infektion, så derfor pencilin.
Jeg ville tage det stille og roligt hvis det var min hund, altså meget korte ture.
Nej - hårerne vokser meget hurtigt ud igen.
Stort held og lykke herfra
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
jul 2008
Det lyder bare super !
jeg troede ikke det gik så hurtigt med hårene i det område faktisk ?
Men det er jeg da glad for at høre
Jeg tror også jeg er så meget pylre pylre at hun får nogle meget rolige dage i denne uge, Skal ikke risikere noget !!
Tusind tak for svar
jul 2008
Men det er super svært at se, Og selvom jeg er opmærksom på hendes øjne - Så har jeg skisme åbenbart ikke kigget efter det :S
Man kan faktisk ( fandt jeg ud af efter ) godt se ardannelsen på hornhinden på nogle af billederne .. .skal lige se om jeg kan finde et
jul 2008
Det er ardannelsen - Selve de små hår kan jeg ikke se
feb 2008
(Finn Boserup gør det i hvert tilfælde ikke)
Hvis du imorgen finder ud af at du gerne vil ha en oppustelig "ring" til hende, og din dyrlæge ikke har dem, så har jeg dem i butikken, (Hillerød)
jul 2008
Det skal nok huske, Kan være vi kigger forbi hvis det er den løsning jeg vægler
jul 2008
feb 2008
Held og lykke med den lille imorgen.:-))
jul 2008
Spørgsmål ang. OP imorgen