{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.579 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. bullmastiff {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige HG smiley

Jeg har fået øjnene op for denne race, og har derfor nogle spørgsmål til dem med erfaring herfor smiley

1. Hvad foder i den med ? Og hvor meget spiser den om måneden ? (har kigger på acana og barf)

2. Jeg ved de døjer med nogle sygdomme, hvad er jeres erfaring med det ?

3. Jeg har to katte, er det et problem ?

4. Jeg vil super gerne være aktiv med min hund, hvad kan man deltage i med en bullmastiff, udover lydighed.og udstilling ? Vil ipo, spor, rally være noget en buller vil syntes om?

5. Har i navne på flere forskellige gode opdrætter, både i dk og skandinavien?

6. Er der noget jeg skal vide/ være opmærksom på ?

smiley tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. bullmastiff
  • #1   3. feb 2013 Jeg synes du skal gå ind på bullmastiffklubben.dk. Der kan du læse en masse om racen og så ellers tage kontakt til opdrættere på opdrætterlisten derinde.En god ide er også at tage ud og kigge på en udstilling og få snakket og set de forskellige typer.

  • #2   3. feb 2013 kennel Libbrani er ret store, men jeg kan ikke lige finde deres hjemmeside lige nu :((
    Men de har lavet nogle fantastiske udstillingshunde!!


  • #3   3. feb 2013 Deres hjemmeside er ved at blive lavet om. Men synes, du skulle kontakte dem. de er kanon søde og fortæller gerne om racen smiley

  • #4   3. feb 2013 ah, undrede mig virkelig også, at jeg ikke kunne finde dem. smiley Syntes det ville være mærkelig hvis de pludselig ikke var der mere, min veninde købte hvalp ved dem for to-tre måneder siden :b Og der var der ikke tale om at lukke kennelen ned :)))



  • #5   3. feb 2013 Rikke. Har læst på bullmastiffklubben.dk smiley ville bare gerne høre jeres erfaring , samt det kun er mit spørgsmål om sygedomme jeg får svar på derinde smiley

    Line. Jeg fandt deres hjemmeside igår, men der mangler en del da de er ved at lave den om smiley

    Vil self. Ud og se på udstillinger smiley


  • #6   3. feb 2013 Kan godt forstå du er blevet forelsket i denne race, den er også skøn.

    Jeg ved ikke så meget om div sygdomme... Har kun været Bullmastiff ejer et lille års tid.

    Min Berta, kan godt lide, at gå små spor, og hun er også god til det. Tricks og andet gider hun ikke, hun leger meget med en Fransk Bulldog, og er meget forsigtig i sin leg med ham.

    Jeg vil også anbefale dig, at tage kontakt til div. kenneler, du kan se opdrætter liste på klubbens hjemmeside.

    På lørdag d 9/2 er der rigtig mange af os der skal til udstilling i Fredericia.


  • #7   3. feb 2013 Der er jo en kæmpe udstilling her næste weekend i Fredericia smiley
    Toby (som min veninde lige har købt) er en stille og rolig herre, som nogen gange ikke helt ved hvor stor han er smiley Det kommer nok med tiden. Desværre er hans leg ret voldsom ved deres andre hunde (shelti, aussie, border collie) og ikke mindst deres kat. Altså han tumler dem ikke, men han holder dem, jeg ved ikke lige om de har opdraget ham fra det smiley Men altså han kunne finde på at "bide" også bare holde. Ikke så der kom sår, men så hundene/kattene ikke kunne flytte sig.

    Jeg tror i øvrigt du vil kunne lave al slags træning med dem, noget kræver nok bare mere tid end anden smiley Alle hunde kan bruges til alt (more and less) nogen har bare bedre anliggende til at lære visse ting smiley


  • #8   3. feb 2013 Kicki. Tusind tak for dit svar smiley hva kl. starter udstillingen ?

    Line. Det er rigtig nok, tænkte bare om der var noget bestemt, de egnee sig godt til, eller i gennemsnit er glade for, uden jeg overbelaster den, da det jo er en stor og tung hund. Har også tænkt på weight pull, og svømning smiley


  • #9   3. feb 2013 bedømmelserne starter vist kl 9 og udstillingen åbner kl 7 mener jeg smiley

    svømning vil alle hunde elske! Mit indtryk er, at de er forholdsvis tilbagetrukne, altså IPO er nok for perfektionistisk til deres umildbare kunnen (altså nu er jeg ude i gætterier smiley ) Men de vil nok være gode til forsvarsarbejde, men så vidt jeg har hørt, så er de svære at få til at gø smiley


  • #10   3. feb 2013 Line. Øv, der er jeg på job smiley

    Jeg er lidt både og med ipo, det er jo en vogter, men den tænker selv, og bedømmer selv sitiuationen, såvidt jeg har læst i hvertfald smiley så ved ikke om det er noget for den, måske det også er individuelt smiley jeg er bare på udkig efter en sport hvor vi kan hygge sammen, og måske deltage i små konkurrencer, og så vil jeg også prøve at udstille smiley men der er et par år til endnu, så god tid til at finde opdrætter, rette parring, besøge dem og udstillinger. Samt spare en masse op smiley


  • #12   3. feb 2013 Hej Heidi smiley

    Hvor meget den spiser for om måneden er jo forskelligt fra hund til hund og om det er en han eller tæve.

    Jeg har en tæve på 15 måneder og 41 kg og hun spiser for 9,5 kr om dagen. Hun fåret Royal Canin indtil nu, der har den fordel, at der både er en puppy og junior variant. Det er en god ting, da de ikke må vokse for hurtigt og de dermed bedre kan få en optimal vækst.
    Det er også forskelligt fra hund til hund, hvad de fungere bedst på, så i den kommende uge skifter jeg over til "Taste of the wild", som bl.a består af 50% kød.
    "Taste of the wild" er en lille smule dyrere, men med det kan jeg fodre for 10,5 kr om dagen.
    Det kan gøres så billigt fordi jeg bestiller det fra tyskland på www.zooplus.dk smiley
    Jeg vil ikke anbefale dig at begynde at barfe før hunden er over vokse perioderne, så efter min meningen vil det være tidligst når den er 18 måneder.

    Sygedomme kan du læse om som Rikke siger på bullmastiffklubben.dk smiley
    Men jeg vil sige at man kommer rigtig langt med at se sig for på stamtavlen...
    Og så er der selvfølgelig hofterne, som med alle andre store racer, så skal de passes på..

    Hvis du vender hvalpen til at være sammen med kattene fra den er helt lille og lærer den at de ikke er til at lege med, så er det muligt det kan lade sig gøre..
    Men det er noget der skal trænes ind, de kommer ikke af sig selv smiley

    Hvis man gerne vil være aktiv med sin hund, så er en Bullmastiff ikke lige det mest indlysende valg og det er pga hofterne. Det er jo selvfølgeligt forskelligt fra hund til hund, men IPO vil jeg mene belaster dem for meget.. og så bliver de nok heller ikke lydighedschampion smiley Men derimod så elsker de gode gåture, at komme med nye steder hen, hyggetræning (med MANGE godbider, ellers er det ikke sjovt), at lære sjove tricks og så er mange også glade for at gå spor og har faktisk en overraskende god næse.

    Så er der jo også udstillingssporten som du selv nævner og så holder vi jo også en række arrangementer i klubben, hvor du også har mulighed for at være aktiv sammen med os andre buller tosser smiley


    Librrani kan helt klart anbefales, min egen er selv en udstationeringstæve derfra smiley
    Hvis du ikke kan vente til deres hjemmeside kommer op at køre igen, så kan de også findes på facebook...
    Så kan jeg også anbefale Bullgrin's i Finland, som vist nok har et kuld på vej..
    Men ellers så tag et tig på opdrætterlisten på klubbens hjememside smiley

    Og lige et godt råd - køb for guds skyld med tavle! Det kan ikke siges nok gange med den lorte lov vi har i DK smiley

    På udstillingen i fredericia på lørdag vil Bullmastiffen være at finde i ring A 11 og der er i alt tilmeldt 25 stk.
    Bedømmelserne starter kl 10 men der er lige 28 Dobbermann's først, så kig forbi ringen fra ca kl 11 smiley


  • #13   3. feb 2013 Dejligt svar smiley med aktiv, mener jeg blot en aktivitet vi kan nyde sammen, og som hunden kan få mental og lidt fysisk stimulans af. Hvad det end måtte være, er for mig ligegyldigt, hvis jeg lan se min hund nyder det, vil jeg nyde det mindst lige så meget. Søger blot nogle gode forslag smiley

    Jeg vil kun have hund med fci stamtavle. Og har self tænkt mig kigge langt tilbage i stamtavlen, skal bare have noget hjælp til det smiley

    Er desværre på arbejde på lørdag smiley men tusind tak for dit svar. mht til mad, ved jeg godt det svinger. det ville bare være rart med et ca. tal man kan regne ind i sit budget inden man anskaffer sig en hund, da min hund ikke skal mangle noget, evt. dyrlæge. Så skal der jo også være råd til at have den smiley


  • #14   3. feb 2013 Det er dejligt at læse at du sætter dig godt ind tingene smiley

    Både mig og min hund har haft meget glæde af at gå til alm lydighed og soft agility, så der finges bestemt aktiviteter man kan være aktiv til, sammen med sin hund smiley


  • #15   3. feb 2013 smiley hvad er soft agility ? Har altid været dybt fascineret af agility, men gik bestemt ikke ud fra det var en sport for bullmastiff smiley

    må jeg ansøge dig, så jeg nemt kan finde dig i fremtiden ?


  • #16   3. feb 2013 Og et lille sidespring, zooplus.de er ofte billigere end zooplus.dk smiley der handler jeg nemlig til misserne smiley

  • #17   3. feb 2013 Jeg tror også Rikke mente zooplus.de - hun skrev i hvert i Tyskland :b

    Soft agility er hvor forhindringerne er knap så hårde ved hundene. Der er fx længere mellem zigzag stavene smiley


  • #18   3. feb 2013 Ansøg du bare smiley

    Og ja jeg mente selvfølgelig zooplus.de, der gik det vist lige lidt for stærkt smiley

    Soft agility er som Line er inde på, en udgave af agility der er noget mere skånsomt for store hunde smiley
    Fx så er A forhindringen meget lav, springene er så hundene kan gå over, vippen er kun 5-10 cm over jorden osv.
    Raya elskede især tunnelen og løb igennem den af sig selv flere gange når der var fri leg smiley

    Jeg tror langt fra det er alle klubber der tilbyder det, men det er jo bare om at søge efter det på nettet smiley


  • #19   3. feb 2013 Kan se du allerede har fået svar vedr udstilling i Fredericia, inde på klubbens hjemmeside, kan du se datoer for de kommende udstillinger.

  • #20   5. feb 2013 Tusind tak for jeres svar smiley

    Lyder spændende med soft agility smiley


  • #21   5. feb 2013 Line. Hehe havde jeg ikke lige bidt mærke i smiley

Kommentér på:
spørgsmål ang. bullmastiff

Annonce