1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hunde og det optimale liv Hunde og det optimale liv

Ja der er mange tråde om, hvordan man bør have hunde. De giver ofte gode diskussioner, og en af de ting vi er uenige om er hunde og alene hjemme tid.

Det fik mig i dag til at tænke lidt (meget lidt) over, hvad der er et godt hundeliv i min verden. Min er alene 6-8 timer dagligt, og jeg er ikke på nogen måde i tvivl om, at han har et godt liv.

I min alder har de fleste af mine venner/ bekendte fået børn, og nu begynder jeg at se en tendens af hunde, som bliver glemt .. hunde som bare bliver sløve og dovne, og jeg bliver lidt trist.

Jeg er helt med på, at børn kommer i første række... men at hunde bliver glemt gør mig trist, og jeg undrer mig over om det så er helt ok/normalt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og det optimale liv
  • #1   4. jul 2016 Det er ret normalt. Det kan jeg se og hører på jobbet. smiley

• #6   4. jul 2016 Jeg kan sagtens se omvæltningen og har også forståelse for denne.... Har 4 nevøer og niecer som jeg passer jævnligt, og ja ikke at man behøver gå 3 timer dagligt, men hundene bliver bare helt slukkede og affinder sig med meget.

• #7   4. jul 2016 De fleste af mine kollegaer har Labradors/blandinger heraf og de bruges ikke i hverdagen.
    To af stederne bruges de til jagt, men kun et par gange om året.
    Det ene sted er hundene MEGET alene hjemme hver dag og uden problemer 12-14 timer og de bliver ikke gået med, de får ikke kødben, bruger næsen eller andet.
    De får mad og det er det.
    Det andet sted er der 3 børn og alt tiden går med dem. Man hører ALDRIG om at der bliver gået med hundene. Det er bare hunde.

• #8   4. jul 2016 Hm ift. børn synes jeg, det er forståeligt, at der måske i starten ikke er lige så meget fokus på hundene, men det er imo ikke noget, der bør blive en permanent tilstand. Nu har jeg selv en race, der ikke kræver det store ift. aktivering osv., men de kræver stadig meget opmærksomhed og selskab, så de bliver også en stor del af det, når vi får børn. Det har vi i hvert fald tænkt på.

Ift. det optimale hundeliv har jeg da også selv tænkt på hvad det er. Altså, mine to får måske ikke så meget aktivering, som mange måske mener, de skal have hver dag, men til gengæld laver de det, de er lavet til (selskab) - de får lov til at være med og bliver hygget om.

• #9   4. jul 2016 Hold kæft hvor er det sørgeligt ! .. Mange syntes simpelthen at hunden er så opdraget og er sådan en god dreng , hvis den ligger i sin kurv 24/7 og INTET initiativ tager , de hunde har jo simpelthen opgivet livet og ligger bare og venter på - Ingenting ..

• #11   4. jul 2016 Præcis.
    Mine hunde er alene når jeg arbejder og ja i den perfekte drømmeverden der arbejdede jeg ikke og jeg var sammen med mine hunde altid. Altså jeg mener, hvem gad arbejde hvis ikke det var fordi man skulle?
    Men sådan et livet ikke.
    Men hellere at mine hunde er alene hjemme mens jeg arbejder, og de så ikke bliver glemt i hverdagen.

• #12   4. jul 2016 Jeg tager en lab med på tur, når jeg er hos min søster. Hun er samme alder som Junior, men ligner en på 12 år. Hun er i verdens dårligste form, og hver gang jeg går forbi deres hus, så ligger hun i kurven.. hun er helt slukket... De elsker hende, og hun bliver luftet 3 gange dagligt, er ikke overvægtig mere end 2-3 kg, men der sker intet i hundens liv..det gør mig trist.

• #13   4. jul 2016 L P netop... intet initiativ.. og ja slukket.. og det er øv.

• #14   4. jul 2016 Nu er mine hunde alene 8 timer alene når jeg er på arbejde og nogen dage mindre fordi mine forældre henter dem. Men vi venter os og min kæreste er rejsemontør. Dog håber jeg at jeg kan efter uddannelse kun arbejde 32 så jeg også kan nå at træne mine hunde, dog ved min kæreste at jeg vil have en fast barnepige så jeg kan komme afsted til hundetræning. Men ja håber jeg kan trække lidt på mine forældre til at starte med, så hundene også kan komme ud smiley heldigvis bor min forældre og svigerfamilie i området smiley

• #15   4. jul 2016 Det er bare super trist, når hunden bliver "glemt" pga børn. Jeg venter mit første barn (termin 29/8), og jeg har absolut ingen planer om at hunden skal have mindre opmærksomhed pga baby.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det bliver at have en baby og hund samtidig, men jeg tænker, at at baby kommer med på tur i barnevogn, og ellers kan vi sikkert finde på noget lydigheds træning/aktivering i haven eller stuen. Desuden er vi to om baby og hund, så mon ikke der bliver tid til begge?

• #16   4. jul 2016 Dem jeg kender lavede meget med hundene inden børn ... og det var også planen efter de fik børn, at det skulle fortsætte. Jeg ser blot, at man prioriterer anderledes, hvilket er forståeligt på mange områder... dog ikke altid så fedt for hunden.

• #18   4. jul 2016 Det er en af grundene til, jeg ikke vil have hund igen før jeg har fået børn. Eller i hvert fald et. Det gør SÅ ondt at se på, når en hund bliver skubbet væk på grund af et barn.

• #21   4. jul 2016 Der er så mange triste hundeskæbner og jeg får ondt i maven, hver gang jeg høre om det smiley

Heldigvis er der også familier der kan magte både og.
    Jeg elsker at se, på vores konkurrencepladser, at der er masser af hundefolk der har deres baby med ( og en mand eller kone til at hjælpe) kender heldigvis også mange, hvor alt er gået op i en større enhed og der stadig er plads til både træning og gåture selvom der er kommet baby.

Egentlig tror jeg ikke at der sker noget ved at man i en periode, fx efter en fødsel giver hunden lidt kortere ture og måske knap så meget træning. Der hvor jeg synes det går helt galt er, når man ser familier hvor hunden ganske enkelt bliver udelukket af familien og der slet ikke bliver stillet nogle behov for den. Ville faktisk ønske at sådanne familie ville omplacere.

• #22   4. jul 2016 Chico bliver ikke aktiveret alt det, man måske kunne forvente. Og jeg kan ikke engang bruge tiden som undskyldning... Jeg er alene og er cirka væk hjemmefra 8 timer i døgnet.
    Men han kan til gengæld bruge haven og huset, som han vil - han har en del forskelligt legetøj i stuen og tre kæmpestore okseben fra en nyslagtet tyr liggende på terrassen. Alt hans foder bliver serveret som søg i haven - medmindre vejret er helt elendigt smiley

Når jeg er nogle steder, er det for det meste uden hund - medmindre det er med overnatning selvfølgelig. Men derudover kommer han med på stranden og ud at se verden. Vi har sovet i shelter sammen for nyligt, og det var super lækkert med en stor, bamset hund til at holde mig varm - og holde vagt smiley

profilbillede
  • #23   5. jul 2016 Mon ikke at det også handler lidt om HVOR hundeinteresseret man i virkeligheden er ? Hvis hunden blev anskaffet fordi kæresten og én selv, ville begynde at bygge rede/lege far, mor og barn, men ikke lige syntes at det var tid til at få barn. Så kan man jo starte med at øve sig på en hund, som så ryger ud på et sidespor, når baby kommer til. Sørgeligt smiley
    Folk der virkeligt brænder for hunde, brænder lige så meget for dem, selvom der kommer børn til.

• #24   5. jul 2016 Tror du har meget ret Ann-Marie og det er jo top sørgeligt

• #25   5. jul 2016 Det er desværre ikke sjældent man ser det.
    Trist!

Jeg har også haft hunde/hvalpe/babyer samtidig, men det har aldrig været på bekostning af hundene.
    Som en anden skriver, så er det nok et spørgsmål om HVOR stor hundeinteressen er.

Kommentér på:
Hunde og det optimale liv

Annonce