635 visninger
|
Oprettet:
Hunde og allergi {{forumTopicSubject}}
På mit lille bi-job møder jeg virkelig mange hunde med allergier / foder intolerancer. Det er næsten lidt skræmmende.
Jeg læser pt lidt bøger omkring hundefoder, bl.a. "the forever dog" som er meget interessant. Den kan jeg anbefale.
Hvad har I oplevet har hjulpet jeres hunde med allergier/foder-intolerancer? Måske kan jeg give tips videre.
Mine vuffer på 12 og 5 har ikke allergier, så jeg har ikke personlig erfaring med det.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.965
Til gengæld har jeg oplevet flere venner og bekendte, som har haft hunde med maveproblemer, hvor dyrlægen har sagt allergi, som så på mystisk vis er forsvundet, når hundene har fået styrket deres mave/tarmflora.
Jeg oplever at allergi er blevet lidt en skraldespandsdiagnose, som nogle dyrlæger slynger ud, når de ellers ikke lig ved, hvad de ellers skal gribe og gøre i, når flere ting er forsøgt.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.959
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.184
Når dét er sagt, så er de ringen tvivl om, at årlige vacciner heller ikke gør noget positivt på den front. Selvfølgelig ikke at det ødelægger tarmfloraen, men det må alt andet lige give en kæmpe mavepuster til immunforsvaret hver eneste gang.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.779
Man udsætter hvalpe for elementer, de ikke kan bearbejde, og dermed udsættes kroppen for påvirkninger, der kan give konsekvenser.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 88 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.250
Det er svært at blive klog på, men jeg er meget enig i hvad I skriver, og laver bl.a. selv meget af hundenes mad og titer tester.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.682
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.959
Man kan ikke udvikle allergi, hvis man ikke er genetisk disponeret for det.
Ift foder"allergi" så er det nok i højere grad intolerance, der er tale om.
Det du skriver om ift stivelse, Malene, lyder mere som en fødevareintolerance.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 259
men jeg giver dem heller aldrig alt det "skod" af godbidder m.v.
Jeg har altid brugt deres alm. foder piller som godbidder,
skulle der lidt ekstra til f.eks. træning - så en anden variant.
(Schæferhunde og Sheltie)
jun 2007
Vi kan dog oplevet at skægget på Sealyerne kan farves rødt afhængig af foderets sammensætning, så det har faktisk været vores udfordringer.
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 183
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.741
Min nu afdøde Boston fik allergi men han havde en tarm lidelse, som giver god mening. Men hans allergi var på hustøvmidder og pollen. Kom til udtryk med vand i øjnene og næse og sår på kroppen.
Dog blev begge rigtig godt medicineret og levet et liv uden gener
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 2.741
jun 2007
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1426 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.682
Pludselig efter noget tid fik han total splatmave uden at være foderskiftet. Så vi prøvede at fjerne det rå foder. Og så var hans mave normal igen. Men det varede kun noget tid, så fik han total splatmave igen. Så prøvede vi at fjerne hans vådfoder.
Så en overgang fik han kun tørfoder i samråd med dyrlægen.
Nu er han så langt, at vi kan komme en halv dåse vådfoder over hans mad (200 g), uden at der sker noget, og han kan alternativt få madrester over.
Så ting kan hurtigt ændre sig.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.384
Mine hunde får deres tørfoder, som indeholder korn. Og så får de også alt muligt andet incl madrester, råt kød, diverse godbidder, pizza osv osv osv. Jeg har aldrig selv haft en allergihund, men har et par træningskammerater der har haft nogle virkelig slemme tilfælde (retrievere og schæfere) - bestemt ikke noget jeg har lyst til at prøve
Hunde og allergi