Hunde og allergi {{forumTopicSubject}}
Mine svigerforældre har jo den her super skønne hund, som de ikke rigtig formår at tage sig af.
Den får ofte sådan et stort, rødt, væskende sår på ryggen, lige over haleroden.
De mener klart det er allergi (uden at have snakket med en dyrlæge om det)
Jeg mener det er tilbagevendende hotspot.
Kan en allergisk reaktion, vise sig det samme sted hver gang, og aldrig andre steder på kroppen?
Især når de mener det er allergi over for noget mad (baseret på, at den spiser af skraldespanden)
Jeg vil jo mene, at allergi vil ramme hele kroppen, især når det er fødevare allergi.
Jeg er selv allergiker, og når min eksem er i udbrud, så er det flere steder på kroppen.
Men jeg aner intet om, hvordan hunde reagere på allergi.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Ja, det er sq svært at vide, når der ikke har været en dyrlæge ind over, så det kan jo være lidt af det hele. Og selvom det er så er allergi, er der jo ingen der ved, hvad hun reagere på.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Min hund har allergi, og det er kun poterne og ørerne, som han døjer med, når det er værst.
Jeg har så senere fundet ud af, at han heller ikke kan tåle kylling. (Han fik dårlig mave hver gang, at han havde fået det).
Kan du ikke overtale dine svigerforældre til, at prøve, at fodre med et godt og kornfrit foder. Og intet andet, for at se, om der kommer ro på?
Jeg har selv problemer med nogle i min egen familie, hvis hund er så fed, at det grænser til dyremishandling. Men jeg har efterhånden opgivet.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Vi tager Diva til dyrlægen, og får hende tjekket igennem, når vores økonomi er stabil igen, så må vi se hvad der sker.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Hvor er det stort af Jer, at I tager hunden til dyrlægen. Kæmpe skulderklap til Jer.
Hunde og allergi