{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.047 visninger | Oprettet:

Kennelnavn {{forumTopicSubject}}

Jeg leger lidt med nogle forskellige kommende kennelnavne til min forhåbentlig kennel en dag.

Jeg kunne godt tænke mig et navn som også kan udtales af folk fra andre lande.
Derudover skal det fange lidt, men det rigtige har ikke vist sig endnu. Har en liste med 19 forslag på, men er ikke helt tilfreds med nogen af dem. smiley

Eksempler:

My amazing eurasier
Kastaniebo (efter vejnavn)
My Precious eurasier
Mein liebe/Liebster eurasier

Fatter ikke hvor folk får deres inspiration til deres fine kennelnavne fra smiley er helt lost... smiley

Og glædelig jul forresten!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelnavn
  • #2   23. dec 2015 Hehe spændende og fængende smiley

• #4   23. dec 2015 Gå efter noget simpelt. Det kan folk udtale, huske og nemt søge efter på nettet. Det levner samtidigt plads til mange karakterer i hvalpenes stambogsnavne.

• #5   23. dec 2015 Jeg ville personligt undgå racenavn - skulle man nu en dag få en anden race også, så er det sgu dumt de hedder eurasier.
    Vejnavne synes jeg er fint hvis man er ret sikker på man er hvor man også er om 10 år.
    Jeg ville helt klart holde det kortere end de tre lange forslag du har. Man har 34 karakterer til hele hvalpens navn inkl. Kennelnavn og mellemrum. Vælger man et langt kennelnavn udelukker man feks to navne til hvalpene.
    Hvis kastanjebo er ledigt både i fci og dom internet domæne synes keg det er det bedste.
    Ellers kan man blive inspireret af navne der sættes sammen. Ord eller kælenavne der betyder noget for en. Ord der symbolisere racens egenskaber. Ord der symboliserer ens opdrætsmål.

Jeg har feks waginns.
    Jeg ville gerne have ginnes - det blev taget lige foran snuden på mig.
    Waginns er så lidt der hen af. Og ordet spiller for mig på wag - logre/ glad. Inns - hotel/ er sted man bliver "passet" for en tid. Jeg kunne lidt ordets udtale - engelsk i sit udtryk. Og der var ikke andre "firmaer" jeg kunne finde med navnet på google.

• #6   23. dec 2015 Kennel Amor, Dalton. smiley

• #9   23. dec 2015 Som Malene skriver, så vælg noget kort, der er kun 35 karakterer til hver hunds navn, så jo længere kennel navn, des mindre plads til det andet.

• #11   23. dec 2015 Jeg fifler selv med et kennelnavn i øjeblikket, de to jeg helst vil have er optaget, selvom de er opfundet ord.
    Anyway, jeg er kommet frem til at navnet ikke skal betyde noget, forstået på den måde at jeg ikke vil have at racen, dens evner eller udseendet indgår åbenlyst i navnet. Af den simple årsag at ikke er 100 procent sikker på at jeg ikke skifter race om 20 år, og vil ikke betale igen for et nyt navn, plus at navnet jo til den tid gerne skulle vække genkendelse hos folk, så er det dumt at starte forfra.
    En anden ting er at jeg vil have at navnet skal ende på s, fordi jeg syntes det ser/lyder godt med f.eks "Kennelnavns" Black Molly, "Kennelnavns" Fast Molly eller lignede.

• #12   23. dec 2015 Fokus skal også lægge på en evt hjemmeside. Jeg ville gerne have haft et andet navn men en anden terrier kennel havde næsten det samme og så bliver det svært at søge på. Igen med vejnavn, så skal man også bo der i pænt mange år. Det er de færreste kenneler der får succes i de første år, så der skal som regel en del generationer til og så er det sgu trist hvis man er flyttet

• #14   23. dec 2015 Mange tak for alle jeres svar smiley
    Det er rigtig svært, synes jeg..

Mht kstaniebo så har vi købt hus på kastanievænget i 2013, så skulle gerne bo her 28 år endnu smiley men det er ikke så internationalt.

Isabelle jeg synes nemlig at dit kennelnavn er så fint smiley det er et flot navn der er nemt at udtale.

Tror måske også vi holder os fra at tage racen med i navnet, vi skal bare have et kort og fint navn smiley

• #16   23. dec 2015 Ja vi heder så Arachun, men os har du nok hørt om smiley det kan udtales i både ind- og udland. Det betyder ikke noget men er et gammelt kælenavn jeg fik af en af mine venner. Kunne ikke tænke mig noget andet kennelnavn i dag smiley

• #17   23. dec 2015 Mit er leg med racens navn Jack Russell Terrier. Jeg skulle egentlig ikke være opdrætter men købte bare en lille familie hund. Derfor blev jeg "kidnappet " til racen = hijacked på engelsk

• #19   23. dec 2015 Jeg syntes fint at bruge vej/hus/område navn som Kennelnavn, også selvom man flytter efter nogle år. Det var jo der man startede kennelen(på den vej/i det hus) og derfor har det jo en betydning for en og derfor altid være rigtig for en.

Det Kennelnavn jeg har udtænkt nu, indeholder både noget fra racens navn, mit navn og første avlstæve navn. Men i bund og grund er det jo kun mig der ved det og det vil altid have en betydning for mig og være rigtig, også selvom jeg skulle skifte race. For andre vil navnet jo blot være et navn, og ikke betyde det som jeg ved det betyder.

• #20   23. dec 2015 mit navn er Ane...så det var nærliggende....Anes Alma....Blondie og så videre, er jo fint da det navn også betyder slægt. smiley

• #21   23. dec 2015 jeg plejer at anbefale folk at finde et fiktivt navn på dyret - hvad det så kan være for en art - og så se hvordan det ser ud og lyder med de forskellige opdrætternavnsforslag.
    Det kan nemlig sagtens ske at man finder et navn som bare ser sååååå fedt ud, men som i praksis bare ikke fungerer helt så godt.

• #22   23. dec 2015 Lisbeth B - kennel arachun det er nemlig jeres og Isabelles Catalejma jeg synes er så fine smiley

Cuda har et kaldenavn som er Cujonjas (ved jeg ikke hvad jeg synes om) smiley

Tænker også lidt sammensætning af hans navne Simba og Cuda:

Cusim
    Simca
    Simcajas (jeg kalder ham Jackson) - kært barn har mange navne.
    Calua (sammensætning af han og hans mors navn)

• #24   23. dec 2015 Jeg synes fx. forslaget med Simcudas lyder rigtig fint - jeg er ikke til lange navne, både pga. det allerede nævnte men så lyder det altså bare heller ikke særlig godt med så lange kennelnavne. Jeg kan godt lide noget enkelt, unikt og mest af alt netop genkendeligt.
    Sådan noget som Simcudas burde jo også kunne forstås internationalt og det skaber altså bare lidt mere genkendelighed/man husker det bedre end "Mein liebe eurasier" smiley

• #25   23. dec 2015 Altså leger man med sammensætninger af Simba og Cuda så er der jo også "Bacuda(s)", men jeg ved sgu ikke om det minder for meget om Barracuda rovfisk smiley smiley

• #26   23. dec 2015 Haha Isabelle sådan havde jeg ikke lige tænkt over cusim smiley anede heller ikke at der var en bil der hed sådan.

Hælder mest til simcajas eller calua.
    Cuda+Malua = mormor Kalua smiley

Fünke ja det er også fint, ved bare ikke om det kommer for tæt på kennel Balule smiley

• #28   23. dec 2015 Tak Isabelle smiley er også ret vild med det navn, måske skal det være det så smiley

• #29   23. dec 2015 Jeg ville også kombinere navne...

Jeg går selv og leger med tanken om et kennelnavn, og det bliver en kombination af navnet på min nuværende hund og navnet på min kommende hund (er fastsat)

Du kan gå ind på http://namecombiner.com/ der kommer mange spændende løsninger når man kombinerer navne

• #30   23. dec 2015 Tusind tak Nicole smiley

• #31   23. dec 2015 Jeg har mit efternavn som kennelnavn.
    Så hvis du har et specielt efternavn, så kunne du bruge det . smiley

• #33   23. dec 2015 Lone please find et navn man kan udtale, hjemme hos os taler vi om de andre eurasierfolk ved kennelnavn og ikke rigtigt navn:
    Har du set hva Catalejma skriver på HG?
    Har Daqelas stadig en hvalp hjemme?
    Hvem var det Balule fik parret med sidste gang? Osv.
    Det er sjovt når vi kommer til at snakke hundesnak når vi har gæster de ser helt forkert ud i hovedet haha!!

• #36   24. dec 2015 Anni - hedder desværre bare Lund Pedersen. Manden hedder Hosbond, men vi er ikke gift smiley ellers var det jo et sjældent navn.

Lisbeth hvad tænker du om simcajas?
    Eller har du et andet bud? smiley

Kender det godt fra en selv med de andre hundeejere vi går til træning med. Aner ikke hvad de hedder., de hedder bare Bono far og lady mor fx. smiley

• #37   24. dec 2015 Synes sådanset, at Simcajas er god, men for mig (som ikke er interesseret i racen) kan det i skyndingen forveksles med Isabelle's kennelnavn.

Prøv lige at gå ind på FCI's side og se, om navnet er ledig eller om der er et andet som ligger meget tæt op af dit ønskede.

http://www.fci.be/en/affixes/

• #38   24. dec 2015 For alt i verden noget simpelt, som kan udtales, og som også fungerer internationalt. Da vi kiggede på Salukier, mistede jeg næsten modet, før jeg kom i gang, netop fordi de fleste navne er arabisk klingende, hammersvære at udtale og umulige at huske. F.eks. Sa'd el Nashira eller El Djiibaajah.

Nu ved jeg godt, at arabiske navne selvfølgelig ikke er aktuelle her, men det er bare for at illustrere, hvor svært det kan være at være international hvalpekøber, når navnene ikke kan omdannes til noget let forståeligt på f.eks. engelsk smiley

• #39   25. dec 2015 Jeg synes, det er ideforladt og kedeligt når man sammensætter kennelnavn efter ens hunds navne.
    Undskyld Isabelle smiley
    Men er dit avlsarbejde seriøst er dit navn jo ligegyldigt.

• #40   25. dec 2015 Du får nok ikke lov til Kastaniebo, da der i forvejen er registreret et kennelnavn, som hedder Kastanjebo.

Her kan du se, hvad der er optaget til dato...
    http://www.fci.be/en/affixes/

Du skal nok to-tre bogstaver fra eksisterende navne, så det kan godt af og til være svært....

• #42   25. dec 2015 ARAKUN - med rullende R, fordi vi eeelsker Japan og de altid ruller på deres R'er smiley
    Arachuns Akataro er den førstefødte i vores kennel. Hans "r" ruller også og vi synes selv, det lyder smadder fedt haha!

Jeg kunne ikke finde på at kritisere andres valg af kennelnavn, medmindre de direkte efterlyser min mening smiley

• #44   26. dec 2015 Mit er Landkildens, jeg opdrætter Broholmer, så for mig var det historiske og danske aspekt vigtigt. Landkildegård var en gammel meget kendt og vigtig gård i vores lokalområdes historie. Derudover symboliserer en kilde for mig liv - derfor faldt valget på Landkildens.

• #45   26. dec 2015 Hvis jeg skulle have kennel, ville jeg nok bruge mit efternavn (Hoose)..

Vi er kun 4 i DK der hedder det (min far, hans kone, min bror og jeg), så det må man sige er lidt specielt.. smiley

Kommentér på:
Kennelnavn

Annonce