{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Kennelnavn.? {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo sådan at jeg meget gerne vil opdrætte Hvid Schweizisk Hyrdehund - engang når jeg får mig en tæve.. Nu ligger landet jo så sådan at man idag skal have en mindre uddannelse for at erhverve sig et kennelnavn, hvilket jeg sådan set er igang med...

Men ville lige høre jer herinde, om i syntes jeg skal vente med at anskaffe mig et kennelnavn til jeg har en tæve eller om jeg godt kan gøre det nu uden at folk tænker "orv mand hun har godt nok travlt"..

Kom gerne med jeres mening - rå og usødet.. smiley

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelnavn.?
  • #1   6. jul 2011 du kan da sagtens få kennelnavnet inden du har tæven.... for mig viser det bare at du har drømme og arbejder målbevidst efter dem..

• #2   6. jul 2011 selvfølgelig kan du få dit kennelmærke allerede nu, og nej, det er da ikke forhastet. Der er jo mange omkostninger forbundet med det, både kurser og selve indkøbet af kennelmærket, så jo det ville være helt fint:-)

• #3   7. jul 2011 Okay - lyder rart at man kan gøre således uden at blive stemplet som forhastet. smiley

Lykke J: netop - det er nemlig en ret stor omkostning at få kennelnavn/mærke idag - alene kurserne koster jo det meste af 5000 kr. også skal købsprisen for navnet jo oveni.. Det er lige før det er en hel hunds pris.. smiley

• #4   7. jul 2011 Jeg havde mit kennel navn mange år før jeg syntes der var en tæve der var god nok til at indgå i avlen.

• #5   7. jul 2011 Go for it! Det bliver uden tvivl ehller ikke billigere og du risikere at lige det navn du gerne vil have er taget, hvis du venter...
    Og det signalere som de andre skriver kun positivt at have styr på formalier inden man går i gang med opdræt smiley

• #6   7. jul 2011 Jeg synes det er en god ide at søge det kennelmærke så hurtigt som muligt for så ender du ikke som jeg, der har 4 ugers hvalpe og et kennelnavn der skulle have været godkendt i slutningen af juni i år... meeeen der er åbenbart forsinkelser fra FCIs side og det kommer til at koste mig 7 x 115 kr... rigtig ufedt plus at jeg ikke kan komme på DKKs hvalpeliste eller schæferhundens for den sags skyld.... Pænt svært at komme af med hvalpe når man ikke kan annoncere.....

Så søg for Pokker:-)

• #7   7. jul 2011 Tak for svar alle sammen. smiley
    Det bliver til at jeg søger kennelmærke til efteråret når jeg er færdig med den sidste del af opdrætteruddannelsen.. smiley

Laila N: Ej hvor træls - troede sådan set man kunne få hvalpene på listen så længe der var søgt om kennelmærke..

• #8   7. jul 2011 Anita O: man kan ikke tage det som hold - hver deltager får et diplom.. smiley

• #9   7. jul 2011 jeg tror jeg fik mit kennelmærke i februar 2009 og har haft mit første kuld i december 2009

Kommentér på:
Kennelnavn.?

Annonce