Mærkelige smerter Mærkelige smerter
Louie har ramt de 9 år og har for 3 år siden fået konstateret slidgigt i hans løse knæskaller. Han har også en gammel skade i ryggen, hvor en rottweiler ruskede ham. Vi har holdt ham smerte- og genefri vha J/d, ingen trapper og ellers et aktivt hundeliv.
Han startede mandag med at give et piv fra sig, da kæresten nussede ham. Vi gik ud fra, at kæresten var kommet til at klemme ham på en eller anden måde. Hundi lider nemlig ikke i stilhed og hyler op ved det mindste. Tirsdag gjorde han det igen to gange, og vi lagde mærke til, at det kom, når han lå på højre side. Onsdag har vi været ude at gå en god tur og da vi kommer hjem kravler hunden ind under sofaen- som han altid gør- men midtvejs begynder han at skrige. Og han bliver ved. Intet kan trøste ham og han har hevet højre forben op. Det står på i 5 minutter måske. Vi får ringet til dyrlægen og bærer en nu rolig hund hen til bilen, hvor han trisser lige så fint på alle fire ben.
Da vi kommer til dyrlægen, har hunden så ondt, at dyrlægen slet ikke må pille ved ham. Han er normalt ikke glad for dyrlægen men finder sig nogenlunde i det. Men det er så slemt, at vi må tage mundkurv på ham. Han reagerer to steder i ryggen, højre knæ og venstre albue. Højre forben, som han hev op, er der intet ved.
Nu har han fået smertestillende i tre dage og er i vældig hopla, men bliver holdt i så meget ro, man nu kan med en hoppebold.
Hvad ville I gøre som næste træk? indtil videre har jeg aftalt med dyrlægen, at vi ser tiden an, giver ham smertestillende i en uge og ser så, om der kommer tilbagefald, når ugen er gået. Så kan vi så tage røngent, hvis det er. Men jeg tænker, er der noget bedre at gøre? Røngent får han nok uanset tilbagefald eller ej, så jeg ved, hvad vi har med at gøre. Skal han til Magtor fx eller scannes? Hvad havde du gjort? Er der nogen, som har oplevet spondylose vise sig på den her måde?
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg ville gøre som dyrlægen anbefaler. Smertestillende, ro (held og lykke med det) og så se hvordan det går. Bliver det ikke bedre, så røntgen og evt. scanning.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
I foråret begyndte min ene hund at trække på det ene bagben. Hun kom til dyrlæge, der ligesom din anbefalede ro og smertestillende nogle dage. Herefter fik vi taget røgten og konstateret HD samt spondylose.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
feb 2006
Men godt, at I kan holde hende kørende uden for meget kemi. Ikke at jeg har noget imod en hund på smertestillende- det virker bare som sidste løsning, og så er man ude, hvor det begynder at være rigtig træls.
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
God bedring med ham.
feb 2006
feb 2006
Mærkelige smerter