853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mærkelige smerter Mærkelige smerter

Louie har ramt de 9 år og har for 3 år siden fået konstateret slidgigt i hans løse knæskaller. Han har også en gammel skade i ryggen, hvor en rottweiler ruskede ham. Vi har holdt ham smerte- og genefri vha J/d, ingen trapper og ellers et aktivt hundeliv.
Han startede mandag med at give et piv fra sig, da kæresten nussede ham. Vi gik ud fra, at kæresten var kommet til at klemme ham på en eller anden måde. Hundi lider nemlig ikke i stilhed og hyler op ved det mindste. Tirsdag gjorde han det igen to gange, og vi lagde mærke til, at det kom, når han lå på højre side. Onsdag har vi været ude at gå en god tur og da vi kommer hjem kravler hunden ind under sofaen- som han altid gør- men midtvejs begynder han at skrige. Og han bliver ved. Intet kan trøste ham og han har hevet højre forben op. Det står på i 5 minutter måske. Vi får ringet til dyrlægen og bærer en nu rolig hund hen til bilen, hvor han trisser lige så fint på alle fire ben.
Da vi kommer til dyrlægen, har hunden så ondt, at dyrlægen slet ikke må pille ved ham. Han er normalt ikke glad for dyrlægen men finder sig nogenlunde i det. Men det er så slemt, at vi må tage mundkurv på ham. Han reagerer to steder i ryggen, højre knæ og venstre albue. Højre forben, som han hev op, er der intet ved.
Nu har han fået smertestillende i tre dage og er i vældig hopla, men bliver holdt i så meget ro, man nu kan med en hoppebold.
Hvad ville I gøre som næste træk? indtil videre har jeg aftalt med dyrlægen, at vi ser tiden an, giver ham smertestillende i en uge og ser så, om der kommer tilbagefald, når ugen er gået. Så kan vi så tage røngent, hvis det er. Men jeg tænker, er der noget bedre at gøre? Røngent får han nok uanset tilbagefald eller ej, så jeg ved, hvad vi har med at gøre. Skal han til Magtor fx eller scannes? Hvad havde du gjort? Er der nogen, som har oplevet spondylose vise sig på den her måde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelige smerter
  • #1   31. jul 2015 God bedring med Louie.
    Jeg ville gøre som dyrlægen anbefaler. Smertestillende, ro (held og lykke med det) og så se hvordan det går. Bliver det ikke bedre, så røntgen og evt. scanning.

• #2   31. jul 2015 Magtor er altid en god ide smiley de kan ofte kæde ting sammen som DR. Dyr ikke kan smiley

• #3   31. jul 2015 Jeg ville høre efter dyrlægen og afvente en diagnose, inden jeg begyndte at behandle ud fra symptomer, som kan betyde alt muligt.

I foråret begyndte min ene hund at trække på det ene bagben. Hun kom til dyrlæge, der ligesom din anbefalede ro og smertestillende nogle dage. Herefter fik vi taget røgten og konstateret HD samt spondylose.

• #4   31. jul 2015 Jeg er SÅ bange for spondylose. Hvordan klarer din hund sig Labsen?

• #5   31. jul 2015 Vi holder det nogenlunde stabilt med gode kosttilskud, massage og muskelstyrkende øvelser. Desværre har hun haft nogle uheldige "vrid" med hofterne i lidt for vild leg her i sommerferien og det bliver "straffet" med det samme i form af halthed. Så lige i øjeblikket er hun på skån. Men generelt synes jeg hendes liv er godt med spondylose. Jeg var dog helt slået ud over diagnosen

• #6   31. jul 2015 Det kan jeg godt forstå. Det er simpelthen ikke en rar sygdom.
    Men godt, at I kan holde hende kørende uden for meget kemi. Ikke at jeg har noget imod en hund på smertestillende- det virker bare som sidste løsning, og så er man ude, hvor det begynder at være rigtig træls.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #7   1. aug 2015 Vores Skipper havde et lignende forløb. Smerter når han lå på højre side. Hylede op når vi nussede ham. Så ud som om at smerterne det ene øjeblik kom fra ryggen, og det næste øjeblik fra et af benene. Han havde utrolig ondt - og det opstod på under et døgn. Det viste sig at være betændelse i bugspytkirtlen. Men mon ikke din dyrlæge, også har undersøgt maveregionen grundigt?

God bedring med ham. smiley

• #8   1. aug 2015 Tak smiley jeg ved faktisk ikke, hvor meget hun trykkede ham på maven. Det var mest ledene. Hvad er ellers symptomerne på betændt bugspytkirtel?

• #10   1. aug 2015 Okay, han har ikke andre symptomer på noget med bigspytkirtlen. Heldigvis da!

Kommentér på:
Mærkelige smerter

Annonce