Trist syn {{forumTopicSubject}}
Ja skulle lige fejre at jeg havde fået bil i dag, ved og køre ud i hundeskoven.
Desværre var der en masse jægere der var i gang med nogle prøver eller sådan noget.
Satte mig og kiggede lidt på det på afstand da jeg ikke ville forstyre dem.
Og sikke et trist syn. hunde der blev slæbt rundt i nakkeskindet når de ikke adlød eller satte sig 5 cm forkert i forhold til ejer.
Hunde der blev skældt voldsomt ud fordi de ikke ville sidde stille imens de ventede på det blev deres tur.
Noget der ligende en død and som hundene skulle hente i vandet,
blev proppet ind i kæften på hunden imens ejer hold den fast og tvang den til at sætte sig, hvis hunden smed den på bredden for og ryste sig inden aflevering.
Gud hvor en dårlig oplevelse.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Enormt frustrerende at være vidne til
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
..jagt er en hård træning men da er gansker på hvor meget man kan forlange af en jagt hund. det kan både være godt men osse dårlig for hunden
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 458
Jeg er opvokset med en stedfar der var flittig jæger og mine 2 barndoms hunde var fremragende jagthunde. Tør slet ikke og tænke på hvordan de blev trænet så
Desværre ved jeg det ikke.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.445
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
For de kan da ikke allerede nu undgå at have fundet ud af at der er andre måder at gøre det på end det der oldnordiske, men der er bare nogle der ikke vil høre.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
feb 2011
feb 2011
og så vælger han tit de forkerte situationer at kalde den ind på, i stedet for at gøre det når hunden ikke er så optaget af npget og så rose den vildt ... han forstår simpelthen ikke at en masse positive indkald vil øge succesraten ved indkald når hunden måske lige synes der er noget mere spændende
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Og ja, løse jagthunde er et kapitel for sig. Af en eller anden grund er det OK at jagthundene render løse rundt på de samme steder som vores andres bestemt ikke må. Jeg kom engang gående i en af Valløs skove med mine to i snor (en han og en jævnt aggressiv tæve). Imod mig kom en mand med tre løse flattere. Manden kaldte da godt nok på dem, men de var fløjtende ligeglade og kom drønende lige hen i hovedet på mine. Jeg kunne så hurtigt spotte at det var tre tæver og at mindst en af dem var i løbetid. Så stod jeg der med en hund der kun tænkte på 'fisse' og at hoppe på de tre damer og en anden der kun tænkte på at slå de tre samme ihjel. Manden kom i magelig gang nærmere og reagerede kun meget trægt på min henstilling om at få sine hunde kaldt til sig. Hans undskyldning for ikke at have dem i snor var at det jo var jagthunde, så der var skam styr på dem..... Jo, tak det ses tydeligt - eller nowet. Jeg kunne så svare tilbage at hanhunden jeg havde med kostede 10.000 kr. i parringsgebyr pr tæve og havde været til DM i lydighed samme år. Alligevel gik han ikke løs i skoven eftersom det jo li'som var forbudt ! Det lukkede munden på den ældre herre og han fik sat snor på sine 3 damer, der så faktisk alle tre var i løbetid.
Mine hunde har en hilseveninde (field trail cocker spaniel), der også altid flintrer løs rundt og ikke har noget særligt stabilt indkald. Men uuuuuhhh den bliver jo brugt på jagt så det er OK at den render løs rundt og fiser efter fasanerne og harene
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Frustration over manglende lydighed og fremgang og manglende forståelse og vejledning i god hundetræning er efter min mening grunden til den hårdhændede træning af jagthunde man ser flere steder
Trist syn