{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Trist syn {{forumTopicSubject}}

Ja skulle lige fejre at jeg havde fået bil i dag, ved og køre ud i hundeskoven.
Desværre var der en masse jægere der var i gang med nogle prøver eller sådan noget.

Satte mig og kiggede lidt på det på afstand da jeg ikke ville forstyre dem.
Og sikke et trist syn. hunde der blev slæbt rundt i nakkeskindet når de ikke adlød eller satte sig 5 cm forkert i forhold til ejer.
Hunde der blev skældt voldsomt ud fordi de ikke ville sidde stille imens de ventede på det blev deres tur.
Noget der ligende en død and som hundene skulle hente i vandet,
blev proppet ind i kæften på hunden imens ejer hold den fast og tvang den til at sætte sig, hvis hunden smed den på bredden for og ryste sig inden aflevering.

Gud hvor en dårlig oplevelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist syn
  • #1   16. apr 2015 Der er desværre stadig en del kontant og hårdhændet måde at træne hunde på smiley
    Enormt frustrerende at være vidne til smiley

• #2   16. apr 2015 flødebollen
    ..jagt er en hård træning men da er gansker på hvor meget man kan forlange af en jagt hund. det kan både være godt men osse dårlig for hunden smiley

• #3   16. apr 2015 Man behøver ikke bruge hårde metoder for at træne jagthunde.

• #4   16. apr 2015 De metoder brugte vi for 30 år siden. Heldigvis er rigtig rigtig mange af os blevet klogere siden og træner med positiv indlæring istedet for smiley

• #6   16. apr 2015 Hmm
    Jeg er opvokset med en stedfar der var flittig jæger og mine 2 barndoms hunde var fremragende jagthunde. Tør slet ikke og tænke på hvordan de blev trænet så smiley
    Desværre ved jeg det ikke.

• #7   16. apr 2015 Selvfølgelig kan man da træne jagthunde med positive metoder!

• #8   16. apr 2015 Jeg syntes virkelig at man er en svag person når man er nød til at udsætte sine hunde for sådan en behandling for at få dem til at adlyde.

• #9   16. apr 2015 Kender en, hun er i gang med at klikkertræne hendes ruhåret hønsehund til jagt smiley Det ville jeg gerne se mere af rundt om i jagtforeningerne, om ikke andet så bare en positiv tilgang med belønning. smiley

• #11   16. apr 2015 Bare de ikke er udenfor pædagogisk rækkevidde smiley
    For de kan da ikke allerede nu undgå at have fundet ud af at der er andre måder at gøre det på end det der oldnordiske, men der er bare nogle der ikke vil høre.

• #13   17. apr 2015 Det er heldigvis et sjældent syn i diverse jagtforeninger i dagens Danmark, men ser det stadig ofte for dem der træner hunde derhjemme og er ALT for kloge til et hold. Selv er mine klikkertrænet, men jeg tillader også i høj grad at hunden tænker selv. De stod nærmest og måbende første gang til jagttræning over at jeg ikke dirigerede hunden hele tiden. Den skal sgu nok arbejde selv og gider heller ikke på jagt at skulle dirigere hunden hele tiden

• #14   17. apr 2015 Håber snart alle de fornuftige får præget den andre, for selv om det er blevet mere sjældent, så er det stadig trist for de hunde der får den behandling...

• #17   17. apr 2015 har en bekendt der gør lidt det samme, dvs. han straffer den ikke fysisk når den kommer, men skælder ud, og han forstår ikke den ikke har lysten til at komme smiley
    og så vælger han tit de forkerte situationer at kalde den ind på, i stedet for at gøre det når hunden ikke er så optaget af npget og så rose den vildt ... han forstår simpelthen ikke at en masse positive indkald vil øge succesraten ved indkald når hunden måske lige synes der er noget mere spændende

• #18   17. apr 2015 Jeg ser desværre den slags træning rimeligt ofte; min klub deler plads med en stor jagtforening, der også har en del hundetræningshold. Og jo, de bliver lige så stille bedre og bedre. Men man ser altså stadig temmelig ofte at hundene kastes rundt med og det der er værre - og det er altså på holdene det foregår! Min genbo træner i en anden jagtforening og han har altså trænet sin flatter op til jagt med guffere og ros.
    Og ja, løse jagthunde er et kapitel for sig. Af en eller anden grund er det OK at jagthundene render løse rundt på de samme steder som vores andres bestemt ikke må. Jeg kom engang gående i en af Valløs skove med mine to i snor (en han og en jævnt aggressiv tæve). Imod mig kom en mand med tre løse flattere. Manden kaldte da godt nok på dem, men de var fløjtende ligeglade og kom drønende lige hen i hovedet på mine. Jeg kunne så hurtigt spotte at det var tre tæver og at mindst en af dem var i løbetid. Så stod jeg der med en hund der kun tænkte på 'fisse' og at hoppe på de tre damer og en anden der kun tænkte på at slå de tre samme ihjel. Manden kom i magelig gang nærmere og reagerede kun meget trægt på min henstilling om at få sine hunde kaldt til sig. Hans undskyldning for ikke at have dem i snor var at det jo var jagthunde, så der var skam styr på dem..... Jo, tak det ses tydeligt - eller nowet. Jeg kunne så svare tilbage at hanhunden jeg havde med kostede 10.000 kr. i parringsgebyr pr tæve og havde været til DM i lydighed samme år. Alligevel gik han ikke løs i skoven eftersom det jo li'som var forbudt ! Det lukkede munden på den ældre herre og han fik sat snor på sine 3 damer, der så faktisk alle tre var i løbetid.
    Mine hunde har en hilseveninde (field trail cocker spaniel), der også altid flintrer løs rundt og ikke har noget særligt stabilt indkald. Men uuuuuhhh den bliver jo brugt på jagt så det er OK at den render løs rundt og fiser efter fasanerne og harene smiley

• #19   17. apr 2015 Vi har aldrig brugt vold men når en jagthund skal lærer det så skal den helst være over 2 til 3 år gammelt. men normal når en jagthund skal ud på jagt så skal den have snor på lige fra start til den for lov til og hente dyret og så skal den bare blive liggerne i mens. angå osse hvorfor en jagt man er på smiley

• #20   18. apr 2015 Tit og ofte er det fordi at jagthunde trænerne ikke har en dyt forstand på træning og hvordan skal deres kursister så bliver bedre til at forstå deres hunde.
    Frustration over manglende lydighed og fremgang og manglende forståelse og vejledning i god hundetræning er efter min mening grunden til den hårdhændede træning af jagthunde man ser flere steder

Kommentér på:
Trist syn

Annonce