{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.230 visninger | Oprettet:

Trist at se hos dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Så er vi lige kommet tilbage fra dyrlægen, for at få fjernet de sidste sting fra kejsersnittet, men sikke et syn. I venteværelset sidder 3 andre med jagthunde (2 gammeldags labber og en westie)- alle hunde var overvægtige! Det var altså et trist syn og forstår ikke at man ikke har det pisse dårligt over det. Man sætter hundens helbred på spil, fordi man ikke kan overholde foderdoseringen.

Undskyld. Skulle lige af med det i det rette forum.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trist at se hos dyrlægen
  • #2   20. mar 2013 jeg kom ind til en dyrlæge hvor deres egen lab var pænt overvægtig.. så gjorde de lidt grin af den og sagde at min var en "pæn slank model"
    ak suk -.-

• #3   20. mar 2013 Ja, det er rigtig trist at så mange dyr er overvægtige..

Jeg håber da at det er en dyrlæge der kommenterer på det.

Nu har jeg heldigvis en rigtig sød dyrlæge.
    Hunden er rimelig tilpas i vægten, men jeg har tilgengæld rigtig svært ved at holde min kats vægt. Og der er det altså meget rart at jeg har en dyrlæge der lige fortælle hvad han mener dyrene skal veje.
    Det kan være rigtig svært at se når man går med dyret hver dag nemlig.

Men jeg har så også selv startet med at tage emnet op, så ved ikke om det er fordi jeg selv har det, at dyrlægen godt tør sige det til mig. Også hvis det ikke lige er det jeg selv lige tænker over når jeg er der.

• #4   20. mar 2013 Jeg synes faktisk at de dyrlæger jeg har konsulteret gennem tiden har været ret gode til at sige til. Et par har også været med i en eller anden kampanie (staveplade) mod overvægt hos kæledyr.

• #7   20. mar 2013 Jeg er en af dem der har en tyk hund. Laika. Hun har for lavt stofskifte og det er derfor hun er tyk. Hun får nu piller imod det og så ser vi om ikke hun taber sig.

Mine dyrlæger siger hvis hundene er for tykke. Og det er fint de gør det, for nogengange ser man det ikke selv.

• #8   20. mar 2013 Min dyrelæge har et billede af Zoe stående så de andre mopsejere kan se hvordan en mops OGSÅ kan se ud smiley hahah

• #9   20. mar 2013 Mine har svært ved at holde idealvægten og i starten kommenterede hun det også altid. Men nu kender hun hundene og ved hvad de bruges til, og med deres muskelmasse er der heller ikke meget at tage fejl af. Når man ligefrem jubler efter hunden har taget 100 gram på i venteværelset, glor folk også helt underligt. Hendes egen er selv i perfekt form.
    Jeg tror som sådan at hun nævner det for dem, men hun kan jo ikke stoppe dem i at overfodre deres hunde. Et er at have en sygdom der giver overvægt, men 3 ud af 4 hunde i rush hour kan altså ikke argumenteres imod.

• #10   20. mar 2013 Jeg havde Molly med i skole for et par uger siden da vi skulle på gåtur med klassen. Så var der en lærer der kom ind og så Molly og sagde "den er da lidt tyk" hvad han så ikke ved er at hendes medicin giver hende en oppustet mave og hun faktisk er i gang med en fedekur smiley

• #11   20. mar 2013 Dyrlægen min bror brugte i sin tid sagde også at hans (min brors) lab havde en fin vægt. Ingen talje at se og ribbenene kunne man ikke sådan lige finde. Vægt på den forkerte side af 35 kg smiley
    Min egen dyrlæge roser Charlies vægt for der er både talje og ribben til at finde. Og siger at det er helt rart at se en golden der IKKE er overvægtig.

• #12   20. mar 2013 Da vi overtog Cocio, vejede han 9 kg, havde dårlig mave, dårlige tænder, dårlig pels osv. Efter 1 mdr hos os, på Pedigree vejede han 10,5 kg! Vi skiftede meget hurtigt væk fra Pedigree igen og over til Taste of the wild. Han vejer nu 9,3 kg og har en rigtig flot figur, perfekt pels og mave og tænderne er også blevet meget bedre. Dyrlægen siger stadig, at han vejer lidt for meget, men det synes jeg absolut ikke. Han har timeglas figur, gode muskler og mærkbare ribben. Han er bare ret stor af en cavalier at være, også i højden. Men vores dyrlæge har også mere kendskab til de lidt større racer, samt landdyr.

• #13   20. mar 2013 Min Cody får hele tiden kommentarer om, at han er for tynd, men kan man få kræet til at tage på? Nix... pt. kan man se det bagerste ribben "stikke ud", altså ikke vildt, men det er da tydeligt.

• #15   20. mar 2013 Alfisten: Hvis det der skulle holde stand, skulle denne tabe sig. Han får nemlig at vide, at han er for tynd smiley Han vejer 8 kg ca.

profilbillede
  • #16   20. mar 2013 Og er man indehaver af en normalvægtig mynde, så bliver man lynchet af vrede folk med høtyve. Jaja, overdrivelse fremmer forståelsen. smiley

• #18   20. mar 2013 Cody har jeg INGEN problemer med at mærke ribbenene på, og synes altså selv han er til den tynde side, for de kan ses på afstand på ham, og hans rygrad er også nem at mærke, og også lidt tydelig. Desværre har han tabt sig siden det der billede blev taget (det ser i hvert fald sådan ud), og han skal bestemt ikke blive tyndere, for så bliver man da anklaget for at sulte kræet... Men han vil bare ikke æde sit foder.

Som det kan ses på det billede jeg har lagt op, kan man se hans ribben, og det billede er taget en del meter fra ham.

Og han går skam op i lysken smiley

Har desværre ikke nyere billeder af ham, så man kan se hvordan han ser ud nu, men går altså ikke ud fra det er sååå godt at ribben kan ses på faktisk en pænt stor afstand?

profilbillede
  • #19   20. mar 2013 Ja sådan her ser mine ud og det er i vintersæsonen når træning er på absolut minimum. Her er hun faktisk drægtig

profilbillede
  • #20   20. mar 2013 Når jeg er hos dyrlæge med mine, plejer hun at kommentere overfor de, der sidder og venter, at det er sådan her en hund i perfekt foderstand ser ud.
    Det plejer at udløse en del protester og mumlen om, at nu er det jo ikke en mynde vi har osv.

Efter min overbevisning har hun ret, alle mine hunde har været slanke som en whippet, men de fleste har haft lidt mere pels til at dække.

profilbillede
  • #21   20. mar 2013 Jeg er glad for at Zantos har pels i massevis.
    Han vil ligne en saluki hvis man klipper pelsen af ham..
    Man kan tydeligt mærke rygrad, hofteben og ribben når man lægger en hånd på ham... men kræet gider ikke spise ret meget..
    Men .. Hellere lidt for tynd end lidt for tyk

profilbillede
  • #22   20. mar 2013 Kirstens whippet lige over min collie er godt i stand i forhold til hvordan Zantos er at mærke på.. Synes jeg

• #23   20. mar 2013 Har lige lånt et billede fra nettet, men jeg føler han er mere som denne saluki ser ud.

Dog svært at vurdere pga alt pelsen

profilbillede
  • #24   20. mar 2013 Ib - Så er han lige det tyndeste, men hvis han er frisk og aktiv ville jeg ikke være det mindste bekymret.
    Jeg har haft en gravhund, der så sådan ud hele sit 15 årige liv smiley

Ghini har tydlige ribben i bevægelse, i stand kan de tre ryghvirvler øverst på ryggen anes.

• #26   20. mar 2013 Ghini er helt perfekt.

Tossen er lige det tyndeste ja..
    Han kan sagtens gå en hel dag med en fyldt madskål og bare rode lidt rundt i det en gang imellem ( og nej det hjælper slet ikke at fjerne maden efter 20 min, som jeg ellers altid har gjort med mine hunde )
    Nogle gange hjælper det med lidt guf i skålen sammen med tørfoderet... torskerogn, leverpostej eller lignende

Jeg er bare virkelig glad for hans pels, for tør slet ikke tænke på alle de blikke og kommentarer jeg ville få ellers

• #27   20. mar 2013 Ib- Har du prøvet som jeg gør med Ghini at køre ham op i drift inden du fodrer?

Ghini spiser som en hest i dag, hvis hun er i drift, hvis ikke kan hun gå i dagevis uden mad.
    Er hun ikke kørt op, kan man smide de lækreste ting foran hende og hun rører dem ikke, det har vi meget sjov ud af smiley

• #28   20. mar 2013 Linda - Den har den tykkelse som en løbssaluki skal have smiley

• #29   20. mar 2013 Jeg er lige kommet hjem og har mærket på ham igen.. han er nok lige knap så tynd som salukien, men Kirstens whippet har betydeligt mere på siden end han har.
    Ryghvirvler hele vejen ned af ryggen mærkes tydeligt ved let berøring

Jeg har prøvet at køre ham lidt op på træning..
    Forskellig stuedressur for at få ham opmærksom og op på tæerne.
    Når belønningen så kommer i form af en foderpille, så tager han den i munden..Holder fordepillen.. Kigger lidt til den ene side og til den anden side for til sidst at spytte den ud igen..

Jeg har overvejet at råfodre, men desværre er manden ikke helt med på ideen.
    Han får med jævne mellemrum et stykke kylling eller et godt kødben med kød og ikke for meget fedt.

Når han lige har fundet ud af hvad han skal stille op med det, så spiser han med velbehag ( Det ser pænt sjovt ud når pelsbolden prøver at hyrde et kødben )

• #32   20. mar 2013 Det øjeblik salukien er fanget i gør også at ribben står meget tydeligt frem.
    Det vil helt sikkert se knap så slemt ud hvis den stod stille

• #33   20. mar 2013 Linda. Det hjælper ikke. Eller så skal vi VIRKELIG presse ham og det bryder jeg mig heller ikke om.
    3 timers rask gåtur i skoven gør ham ikke sulten.
    Han spiser mest om natten faktisk

• #35   20. mar 2013 jeg giver ham netop et lår en gang imellem smiley
    Men mest for lige at prøve om han vil og tåler det.
    Men så gider han slet ikke tørfoderet.. Ihhh møghund.

Han får lidt ekstra i foderet og det får ham også til at spise mere end hvis der ikke kom noget i, men det er stadig ikke nok.

Jeg kan godt forstå han er tynd, for han er småt spisende..
    Jeg er ikke som sådan bekymret for ham, for han er glad og frisk og vil meget gerne have lidt gang i gaden..
    Bare virkelig glad for at han har pels smiley

Nu skal vi til massør/kiropraktor / fysioterapeut om nogle uger og jeg VED han siger sin helt ærlige mening om hundens foderstand, så er lidt spændt på hvad han siger

• #36   20. mar 2013 Hov... Fik jeg lige lavet en tråd om tykke hunde om til en tråd om tynde hunde ...? Sorry

Jeg mener bestemt også at dyrlægerne bør være mere direkte når de får en overvægtig hund /kat ind i konsultationen.
    Dyrene får jo de samme livsstilssygdomme som os, og det er trods alt suverent os som ejere, der bestemmer hvad hunden får ( hvis den da gider æde smiley )

Nu er klokken ca 23.00 og det foder han fik kl 9 i morges står der stadig

• #37   20. mar 2013 Magtor lidt nord for Århus

• #38   20. mar 2013 Jep.. Har været på et heldags kursus med ham smiley

• #39   20. mar 2013 Han er rigtig dygtig smiley
    Bruger ham også til whipperne, han bor så tæt på mig, at der ikke er nogen undskyldning for ikke at komme til tjek engang imellem.

• #40   20. mar 2013 Så vil jeg også bare vise Zoes fine figur frem ja jeg vil smiley
    Ikke det bedste billede for hun er faktisk tyndere end det der - men det var lige det jeg havde her smiley

profilbillede
  • #41   20. mar 2013 Ellers skal det være det her, men det er lidt snyd smiley

profilbillede
  • #43   21. mar 2013 Iiiih HUN er flot !!!

LOL , Zoe og Kleo kunne gøre alle de andre mopser jaloux i hundegården smiley haha

• #45   21. mar 2013 Dejligt med et par mopser, der har hals, jeg troede egentlig at hovedet var klistret direkte på kroppen på sådan en smiley

Både Zoe og Kleo er smukke hunde smiley

• #47   21. mar 2013 Zoe har også suuuper meget hals-hud - kan man også se på vores profil-billede, det hænger ud over halsbåndet smiley - men det er bare hud og ikke fedt smiley

Og ja, når vi møder andre med mopser spørger de altid om hun er en hvalp fordi hun jo er så lille - neeej hun er 4 1/2 snart - det kan folk ikke forstå smiley

Vejer hun virkelig over 7 kg smiley hun ser jo mere fit ud end Zoe gør og hun er på de ca 6-6,5 kg
    Det må være hendes lange ben Kleo har smiley

• #48   21. mar 2013 Vi har en joke i familien med at hun har stjålet hud fra hendes søskene så derfor har hun ekstra smiley - det er helt vildt så meget der er "til års" på hende !!

• #49   21. mar 2013 Begge har nærmest girafhals i sammenligning med de to rullepølser, der dagligt går her forbi.
    Løs hud skal en mops have.

• #50   21. mar 2013 Det er så trist !! Og undskyldningerne er mange - og dårlige !! " hø hø ja bertha her er jo så glad for mad" nå..... Det er jeg også smiley

• #52   21. mar 2013 Og jeg fodre Zoe med alt muligt mærkeligt hele dagen, hun får ostehapsere og brødstykker, godbidder i store mængder og både morgenmad og aftensmad - hun forbrænder simpelthen sin mad lyn hurtigt !!

Prøvede at fede hende op til vinter så hun havde lidt at stå imod med, det troede jeg var nemt , jeg blev klogere smiley ;)

• #53   21. mar 2013 Jeg vil gerne beholde mine hunde længst muligt og det inkluderer at de skal holdes slanke og i form.

Meget apropos har jeg lige fået dette billede fra Ghinis opdrætter, Ghinis oldefar knap
    12 år gammel, så smuk må hun også gerne være til den tid smiley

profilbillede
  • #54   21. mar 2013 Ja han er godt nok flot !!! smiley

Jeg kan bare se hvor meget det betyder at Zoe kan følge med de andre hunde på marken, hvor meget hun nyder vores lange skovture osv - og det ville jo være at tage det fra hende hvis hun blev fed ... Virkelig en form for mishandling jeg slet ikke kan forstå man tillader sigselv - det er så meget livskvalitet for en hund at være i form !

• #55   21. mar 2013 Det er så trist, når en hund kommer halsende og knapt kan komme op i fart, fordi den er overvægtig.

Alfa havde 4 uger i ro efter et overfald for et par år siden, hvor hun tog 1 kilo på, hun var slet ikke den samme hund, i den periode, der gik til hun var i form igen.
    Ikke samme gnist og livsglæde som vanligt.

Kommentér på:
Trist at se hos dyrlægen

Annonce