Trist... {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har en lidt trist historie som jeg gerne vil dele med jer, og få svar på noget som jeg frygter jeg har ret i.
For små 14 dage siden var min kæreste og jeg hjemme hos et vennepar og sad og hyggede i haven. De fortæller så at et af deres vennepar lige havde købt en lille labrador hvalp som de lige ville komme og vise. Jeg glædede mig til at se endnu et lille vidunder, men det blev hurtigt lavet om. De kom med en LILLE bítte hvalp, som knapt kunne gå endnu!! De fortalte at hvalpen var syv uger, og de havde hentet den for tidligt da opdætter skulle på ferie! Men denne hvalp var IKKE syv uger, måske 4-5 HØJST! Jeg kunne have den i en hånd. Ikke nok med det, så var der noget helt galt med dens forben? Hvis i tager jeres arm og forestiller jer at jeres hånd er hundes pote og det den burde gå på, så "gik" denne hvalp på hele det stykke fra albuen og ned, der var slet ikke nogle knogle i, det var bare helt slapt. Men det virkede nu ikke som om det gjorde ondt på den. Jeg fortalte em hvad jeg mente om situationen, men de var ligeglade. Nu har jeg så lige hørt at de har afleveret den tilbage til opdrætter da den var syg! Hvad den fejlede ved jeg ikke. Men hvor er jeg træt af mennesker der kun tænker på sig selv og penge !!
- Ejerene sagde at benene på hvalpen så sådan ud fordi den ikke var færdigudviklet, men dette er vel ikke korrekt ?!!!!
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Hvis du kan finde ud af hvor opdrætteren bor, kan du melde dem. Mener det er ulovligt at sende hundehvalpe hjemmefra før tid og om ikk andet kan du melde dem til DB...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
Selvfølgelig er hvalpen ikke færdigudviklet, men derfor burde den kunne gå på sine ben alligevel.
JEG ville melde dem. Uden tøven!!!!
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Forstår slet ikke at man overhoved overvejer at købe sådan en alt for ung og oven i købet misdannet hvalp..
ikke noget under den er blevet syg
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 43
Sidder bare med en tyk klump i halsen og frygter for den lille hvalps liv
Havde jeg muligheden var de blevet meldt med det samme!
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Og hvad er det da for en ussel opdrætter, at sælge hunden en uge før tid fordi man skal på ferie? ØHH NEJ MESTER det tror jeg ikke du skal når du har valgt at avle.
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 909
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 43
Trist...