{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Mia G
Mia G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Min hund piver.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi har 2 hunde. En labrador på 19 mdr. Og en papillon på næsten 4 år.

Vores papillon har lige haft hvalpe (det har hun haft før) - og nu da den sidste hvalp er flyttet hjemmefra opfører vores labrador sig mærkeligt. Den piver lægger sig i sin kurv kl. 19.00 om aftenen, vil ikke med ud og gå tur om aftenen og snakker ikke med os. Hun knurre af mennesker der kommer på ejendommen og har generelt en mærkelig opførsel... What to do..??
Vi overvejer om vi skal købe en hvalp, lade hende selv få hvalpe..? Vi aner ikke hvad en løsning kunne være- måske nogle af jer har oplevet noget lign..?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund piver..
  • #1   11. jan 2015 Lad ENDELIG være med at købe en hvalp eller lade hende få hvalpe for at få hende til at stoppe med at pive smiley Smid den idé langt, langt, LAANGT væk.

Det er svært at bedømme ud fra din tekst. Måske i skulle kontakte en adfærdsbehandler, der kan se jeres hund? Jeg har desværre ikke noget bud smiley

• #2   11. jan 2015 Jeg ville få hende til dyrlægen. Det lyder somom der er noget i vejen, som ikke kan ses med det blotte øje. Hvis dyrlægen ikke kan hjælpe, vil jeg gøre som Fünke anbefaler, men en adfærdsbehandler er ikke dyrlæge.

• #3   11. jan 2015 Ja det er måske godt at spore sig ind på, om det er fysisk eller mentalt først, som DKK siger - ved dyrlæge kan man oftest starte med at udelukke det fysiske smiley

• #4   11. jan 2015 Jeg ville starte med at dykke tjekkede hende igennem. Hvis dylle siger der ikke er noget, så videre og få hjælp til adfærden.

Det er dumt at få hvalpe. HVIS det der det, som er problemet, så symptombehandler i kun ved at lade hende få hvalpe.

• Mia G
    Mia G Tilmeldt:
    jan 2015

#5   11. jan 2015 Tak for svar- jeg tror også vi er ved at være desperate...;-)

Vi har været forbi dyrlægen og hun fejler ingenting, det lyser langt ud af hende at det er hvalpen det drejer sig om, hun leder, forsøger at lege med med vores papillon på samme måde, ser us som om hun keder sig (også selvom vi godt ved hun er godt aktiveret), så vi er enig om at det er hvalpen der er omdrejningspunktet..
    Vi må forsøge jeres vildt gode forslag om adfærdsbehandler..;-)

• #6   11. jan 2015 Hvis det er ændringen i flokken, der udløser den adfærd, så er tiden jeres ven. Det går over igen.
    Når hvalpene forlader huset her, så søger flokkens yngre medlemmer altid efter dem. Det tager en uges tid eller to, så er der ro på igen.
    Giv jeres unghund noget andet at se til. Træn, gå tur, lav søgeøvelser. Vær selv afslappede. Jeres adfærd smitter!

• #7   11. jan 2015 er hun omkring løbetid ?

• Mia G
    Mia G Tilmeldt:
    jan 2015

#8   11. jan 2015 Nej ingen løbetid endnu, hun har næsten lige været.. Her til aften har det store skrummel af en hund kilet sig ind under vores seng hvor hvalpen plejede at ligge og vi var over 15 min. om at få hende ud igen.. Jeg har helt ondt i hjertet, det bliver bare værre og værre...
    men ja vi er alle obs. På at vi ikke ændrer adfærd og nurser hende ikke- vi forsøger at gøre alt som vi plejer og med de samme rutiner (og samme ting man ikke må)..;-)

• #9   11. jan 2015 Jeg tænker om hun kan være falsk drægtig. Men ellers tilslutter jeg mig Malenes svar, og krydser fingre for hun snart er sig selv igen.
    Men ville også lige få hende tjekket hos dyrlægen.

• #10   12. jan 2015 Er det et par måneder siden hun var i løbetid? jeg tænker også falsk drægtighed og hvis I vælger at lade hende få hvalpe, kan I risikere at mangedoble hende problemer.

Så fat i en adfærdsterapeut, hvis I ikke kan/vil vente på at det går i sig selv igen.

• #11   12. jan 2015 Præcis..
    Hvad med sterilisation efter en snak med de dyr?

• Mia G
    Mia G Tilmeldt:
    jan 2015

#12   12. jan 2015 MLA Hvad mener du...?
    Jeg må forsøge at få fat på en der kan hjælpe omkring dyreadfærd i dag og så må det løses. Har selv tænkt falsk drægtighed, godt i lige nævne det, det er svært at spotte når vi ikke ved symptomerne på det.

• #14   12. jan 2015 Den stavekontrol smiley
    At overveje at få hende steriliseret, efter en snak med dr. Dyr..
    Det lyder meget som falsk drægtighed

• Mia G
    Mia G Tilmeldt:
    jan 2015

#15   12. jan 2015 Sterilisation... Det var Sørens...
    jamen vi må se hvad de siger, dyrlægen sagde bare ingenting da vi var der i fredags...
    Det vil være lidt Øv da hun er købt (ikke kun derfor) - til avl, -men hvis det er løsningen, så er det jo sådan det er, bare hun bliver "normal" igen..;-)

• #16   12. jan 2015 Det er synd for hende og irriterende for jer på sigt.

Vend den om og tænk på at der bliver sat rigeligt med hvalpe i verden i forvejen, i nedsætter sygdomsricici betydeligt, og får en sindsmæssig mere ligevægtig tæve ud af en sterilisation.

• #17   12. jan 2015 Det lyder som om hun savner/leder efter noget. Hvor lang tid er det siden den sidste hvalp kom hjemmefra?
    Hvordan reagerer papillonen i forhold til labradoren?

Hun har sikkert synes, at det har været super hyggeligt med hvalpe og "fuldt hus", så hun skal nok lige vænne sig til hverdagen igen smiley

Kommentér på:
Min hund piver..

Annonce