{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund piver.
  • #2   5. aug 2013 Tænker han er utryg. Har du prøvet at tage en madras, og sove nede ved ham?

• #3   5. aug 2013 har altid haft mine hvalpe i kurv lige ved siden af mig, og har så haft en hånd nede ved dem ..... den savner sin mor, sine søskende og sine vante omgivelser, og da du er dens nye holdepunkt så savner den dig når den skal ligge alene .... det kommer de fleste hunde til at kunne med alderen og i takt med de bliver trygge det nye sted, men at lade en hvalp ligge alene og væk fra en den første tid, er i min optik synd ...

• #4   5. aug 2013 da vi fik vores hvalp i maj var han 8 uger og lige taget væk fra sin moder, vi valgte at tage ham med os i sengen , så han fik trykhed sammen med os, der var ikke noget som helst piv fra ham , og det har der ikke været, og vi har kun været oppe en gang om natten for at lukke ham ud , han var heller ikke renlig , så vi købte nogle billige håndklæder , lagde et på gulvet der satte han sig og tissede vi roste ham, nu er han 5 mdr og vi har ikke haft nogen problemer, så om du vil have ham på gulvet , bare han for din tryghed , det er meget vigtig, tillykke med hvalpen

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #5   5. aug 2013 Det lyder som om du kun er ude med den en gang inden i skal sove? Hunde på 9 uger tisser også i løbet af natten, måske har det også noget med at at gøre?

• #6   5. aug 2013 Jeg tænker også at han piver fordi han skal ud og tisse. Mange hvalpe i den alder skal tisse en eller to gange i løbet af natten.

• #7   5. aug 2013 Hvor står kassen?

• #8   5. aug 2013 Jeg fik min som 8 uger, og jeg var også oppe om natten og ned fra 3 sal og tisse og så igen tidligt om morgen... Jeg sov nede på gulvet de første par dage og derefter rykkede jeg op i min seng igen... Jeg ville prøve at sove nede ved hvalpen en nat eller to, op og tisse i løbet af natten og så se om det ikke løser problemet smiley
    tillykke med den lille hvalp, det er en fantastisk tid smiley

• #9   5. aug 2013 Nu når jeg tænker over det så gik der et stykke tid før jeg fik min fulde nattesøvn igen smiley

• #10   5. aug 2013 Jeg har en hvalp på 10 uger. Hentet i torsdags...

Jeg sover på sofaen og han ligger lige ved siden af. Han har ikke sagt en lyd.

Det lyder til din hvalp er meget utryg, så sov med den, gerne med en hånd nede ved den, så den kan mærke eller dufte dig.

Det er helt normalt en hvalp på den alder, der lige er kommet fra alle dens vante omgivelser, mor, søskende mm. piver, særligt om natten.

• #11   5. aug 2013 En nyhentet lille hvalp hører altså ikke til i et bur, og så er jeg fløjtende ligeglad hvad den har gjort tidligere hos opdrætter. Det er ikke sagt i en sur tone, men altså.....det er for mig ren logik at en hvalp, der netop er taget fra mor og søskende, ønsker tryghed.
    Smid en madras på gulvet og lad hunden sove en i kurv ved siden af (hvis ikke du ønsker den i sengen) - eller hav kurven ved siden af sengen, så du kan stikke en hånd ned, så den føler nærhed, når den er utryg. Du er hundens nye flok, det er dig, der skaber tryghed.

• #12   5. aug 2013 De første to dage var der ingen problemer, han sover også i den hvor jeg kan ligge og kigge ned på ham. Jeg bor i et 1værelses lejlighed så han sover jo samme sted som mig. men ellers laver han mega mange ulykker om natten som at bide i ledninger, tøj osv.

• #13   5. aug 2013 Jeg er ude med ham flere gange inden sengetid.

• #14   5. aug 2013 En hvalp skal også ud midt om natten. Den kan IKKE holde sig fra sengetid til stå op tid!

Jeg er pt. ude 2 gange og går først i seng over midnat...

• #15   5. aug 2013 Hvordan ved du at han laver ulykker når han aldrig har sovet uden for buret?
    Ledninger bør du hvalpe sikre. Og tøj mm. Må du jo så ligge væk. Har han nok at tygge i?
    Hvor har du tænkt dig han skal være alene hjemme når han skal lære det?

• #16   5. aug 2013 Og nej, det er bestemt ikke alle hvalpe der kan holde sig en hel nat.

• #17   5. aug 2013 Selvom du kan se ham så er det ikke sikkert at det er nok for den lille. Hvis du er bange for at han skal komme galt afsted så tag en høj papkasse og sæt den lige ved siden af sengen så du kan stikke hånden ned til ham, så ved han at du er der. Hvis han begynder at pive står du op og går ud med ham så han kan tisse og så i seng igen. Hvalpen vil jo ikke tisse i sin seng derfor piver den når den skal ud. Vi brugte ovenstående metode med berta da hun var lille og det virkede. Nu sover hun i en kurv i soveværelset ved siden af os.

• #19   5. aug 2013 MEGET ENIG med Isabelle smiley

• #20   5. aug 2013 Camilla

det er super vigtigt at du sørger for din hund ikke kan kommer til ledninger.

både pga. strømmen men også hvis du har en antenne ledning der er altså metalstrimler i sådan en ledning som i værste tilfælde kan sprætte mave eller tarm op. Vær sød at tage det alvorligt jeg har advaret for om dette og det var der en tidligere HG bruger der ikke tog til sig og hunden døde desværre på oberationsbordet.

Kommentér på:
Min hund piver.

Annonce