{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Kastraktion eller ej {{forumTopicSubject}}

Jeg har en alaskan malemute på 2,5 år.
Sagen er den at jeg vil ikke kastrere uden god grund. Og jeg kan ikke finde ud af om det er en god nok grund.
Nu skal i høre.
Han har altid været påvirket af tæver i løb. Da han var lille gav vi ham en kemisk kastration, og det virkede fint. Lige nu er der tæver i løb på skift, så han har ikke rigtig spist noget i en månede, kun ganske lidt. Lige nu vejer han 36,5 og er tynd, han idealvægt er ca. 40 kg. Han er restløs, og piger/hyler en del pga. Han kan lugte tæver. Han har ikke andre problemer, som at strejfe, eller er ejenkønsagresiv.
Er det en god nok grund til at kastrere ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastraktion eller ej
  • #1   16. aug 2014 Nej, det synes jeg bestemt ikke. Det er et stort indgreb. Jeg ville kemisk kastrere. Det vil bevirke at han falder til ro, spiser og sover ved tæver i løb, og skal I bruge ham senere i avl, kan det lade sig gøre.
    Hvor tæt på jer bor tæverne, som er løb?

• #2   16. aug 2014 Hvis problemet med løbske tæver i området er på et niveau, hvor du vurderer, at han ikke har et godt liv, så synes jeg det er ok, at kastrere. Jeg bryder mig ikke specielt meget om at fylde mine hunde løbende med diverse kemikalier og hormoner.

At han i op til en måned af gangen er rastløs, hyler, piber, ikke vil spise så han har tabt op mod 10 % af sin legemsvægt er jo ikke en ideel tilværelse.

• #3   16. aug 2014 Tæven bor i den anden ende af byen. Jeg tror jeg prøver kemisk igen.

• #5   16. aug 2014 At den ikke spiser betyder ikke at den har madlede smiley

• #6   16. aug 2014 Min jack russell han var også meget påvirket af tæver, og især i løbetid. Han blev først kemisk kastreret, og med et godt resultat. Da den ikke virkede mere, ja så var vi tilbage med de løbske tæver, og jeg bor i København, så der er masser af tæver,ja så blev han rigtig kastreret. Han har nu et fantastisk hundeliv, uden stress fra tæver, og han er så harmonisk, kan med alle uden problemer. Meeen kommer der en højløbsk tæve, så ved han godt hvad man skal. Men han er til at kalde fra det uden problemer. Hvis du vurderer, at din hund vil få et bedre hundeliv, så skal du kastrere ham. Jeg har aldrig fortrudt, at jeg fik det gjort. Med til historien hører, at jeg næsten kun har haft hanhunde, og han er den første jeg har måtte lægge unde kniven. Alle de andre har jeg kunne træne det væk, men ikke ham jeg har nu. Det er skam prøvet, men han blev så frustreret, at det næsten var dyrplageri.

• #7   16. aug 2014 Jeg ville helt klart kasterere. Kemisk bliver dyrt i længden - og så er jeg ikke vild med at fylde min hund med hormoner hver halve år. Så hvis i er sikre på han ikke skal bruges i avl , er kasteration helt klart bedst for hunden.
    Der er normalt at hanhunde ikke spiser når der er tæver i løb. De er jo i en slags stres-situation pga. hormonerne.

• #9   16. aug 2014 Hvis hans livskvalitet ville blive væsentligt forbedret og der ikke er noget der psykisk (usikkerhed etc.) der taler imod det, ville jeg gøre det.

Det er ikke sundt for hverken krop eller sind at gå i så stor en hormonel stresspåvirkning.

Jeg ved dog ikke alverden om hanhunde. Så jeg ville lytte til dem der har større erfaring med det.

• #11   16. aug 2014 Jeg synes du har god grund til at kastrere. Han trives jo ikke lige nu.

Kommentér på:
Kastraktion eller ej

Annonce