28. jan 2010 Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
flænge i poten? {{forumTopicSubject}}
Godaften alle hunde folk.
I torsdags skar Watson sig, i poten. Lige ved trædepuden, ikke i selve puden.
det blødte som en sindssyg, men han var ikke øm i det. Vi snakkede med dyrlægen, og forbandt derefter hans fut. Det stoppede med at bløde og fredag tog vi forbindingen af, og rensede osv.
Det ser helt rent ud, det er et snit på 1 cm, men synes den er dyb, nok også en lille cm.
Han kan godt lade det være, og er ikke besværet af det. Han trækker en smule på benet her til aften, men de har løbet i haven det meste af dagen, så tænker det kan være det.
Men hvad gør man, limer man, syr man? Eller skal det selv hele?
De skal over og vaccineres, så får jeg lige dyrlægen til at kigge igen. Men ja er bare i tvivl hvad man 'normalt' gør.
Undskyld det blev langt
hilsen Mette
jan 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 518
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 63 Svar: 1.079
jan 2010
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
De er helet selv, har renset dem et par gange om dagen, hvis det var muligt, så havde han bandage på når han var ude.
Lidt forskelligt hvor hurtigt de har helet, men min dyrlæge syer kun hvis det er kæmpe flænger
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 250
Ved bare ikke lige hvor godt det er
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Der er selvf. undtagelser :o)
Men ellers er normalprocedure antiseptisk spray x flere dgl. (vi bruger Cothivet fordi Kia så med sikkerhed holder snuden helt væk :o)), forbinding/sok/sko når vovsen er ude og ellers så ro ..
Altså ret meget det som René også skriver :o)
Det plejer at virke her :o)
jan 2010
Men han må under ingen omstændigheder slikke i det?
Har lige forbundet den igen. Og fungerer fint. Men ville gerne ha fat i sådan en sko.
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 988
Jeg var en gang så uheldig med min gamle hund, at hun fik trådt i et form for frosset siv, så hun fik et lille men dybt hul... Til trods for grundig rensning endte hun med at skulle have lagt dræn for at få betændelse ud Det var en dyr affære..
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Nå, men skoene er udmærkede; den bliver siddende på gåturene, den holder skidt og møg væk og såret bliver ikke hele tiden irriterret når han træder i stift vissent græs eller småsten. Han kan dog ikke lade være med at pille skoen af hvis han kan komme til det
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Generelt så kan sko også give andre skader, gnaveskader og sår til følge, så jeg ville kun bruge sko , hvis det er strengt nødvendigt
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Bruger den kun når hun har en flænge eller lign. der ikke må blive beskidt, og kun hvis vi skal uden for huset.
Ellers har flængen mest af alt brug for ro og luft. Jo længere tid den er pakket ind jo mere fugtig bliver omgivelserne omkring flængen og jo flere bakterier bliver der.
Cotivet Sårspray desinficerer, holder såret tørt (MEGET vigtigt) uden at forhindre sårheling samt det er det eneste der findes på markedet der garanterer at Kia ikke stikker sin snude i nærheden af såret (hun kan slet slet ikke have lugten :o)).
Dog får Kia ofte lov til at rense hendes sår før jeg renser det. Hun kan bedst vurdere hvornår såret er rent, derefter kan jeg så gøre det rent på menneskemåden og spraye det. Så er vi da 100% sikre på at det er rent :o)
Mange er sikkert imod det, men det virker her.
Kia fik revet det meste af en af trædepuderne af for nogle år siden. Det var MEGET dybt og hun måtte under kniven for det skulle forsøges lukket.
Det holdt dog ikke. Dyrlægen var ikke sikker på at det ville blive helt normalt igen. I dag kan man ikke se hvor det har været. Ikke engang hvis man kan huske hvad pote det skulle være :o)
flænge i poten?