{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Flænge i poten vs salt osv. {{forumTopicSubject}}

Hej med jer og godt nytår!

Laila fik en flænge under poten sidste lørdag (d.2 jan). Vi kørte på dyrehospital med hende hvor hun fik den bundet ind og fik antibiotika og smertestillende. Bandagen er taget af, men jeg syntes bare det er så synd for hende at hun skal gå på det salt, så jeg har købt sko til hende, så hun bare får en sko på den dårlige pote når hun er ude og gå.

Men Laila er meget ked af at man ikke kommer så ofte ud og leger i sneen i haven, hun smider simpelthen skoen når hun hopper rundt derude, men sker der noget ved at det bliver vådt hvis vi tørre det når hun kommer ind igen? Der er ingen salt i haven jo...

PFT

Hilsen Annelise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flænge i poten vs salt osv.
  • #1   11. jan 2010 Bare i holder det rent vil jeg ikke tro der sker noget ved det.

En god hunde sko som ikke falder af er PawZ

• #2   11. jan 2010 Så længe hun kun er i haven, og ikke kommer ud hvor der er salt, vil jeg heller ikke tro der sker noget ved det :o)
    God bedring med det lille pus .o)

• #3   11. jan 2010 salt er også noget djævlen har skabt mht hundepoter...

vi vasker altid poterne når de har været ude i denne tid... også når der ikke er salt... for at give varmen lidt tilbage til de dybfrosne poter...har også set små klumper af sne i tæerne ind imellem

når de så er tørre kommer vi voks på...

• #4   11. jan 2010 Hun skal slet ikke ud at gå de lange ture,for et sår skal have ro til at hele og det gælder i særdeleshed en flænge,som meget nemt sprækker op i bunden ved bevægelse.
    Så var det min hund,blev det til aktivitet i haven i stedet for,sålænge såret ikke er helet.

• #5   11. jan 2010 Hanne, hvis det stod til mig blev det også sådan som du foreslår! Problemet er 1. MEGET aktiv hund, dvs. stimulering af næse,hjerne osv er fint nok, men hun er som en sæk lopper hvis hun ikke får de gåture. Vi prøver virkelig at holde hende i ro så godt vi kan.

2. Hun vil ikke tisse eller lave i haven, kun når vi går tur smiley så jeg ved ikke hvad jeg snart skal finde på?

Hendes poter bliver vasker i kold/lunken vand når vi kommer ind ALTID!

• #6   11. jan 2010 Jeg synes du skal fortsætte med at give hende sko på når I går en lille tur, for salt og skidt på vejen er ikke godt for en i forvejen skadet pote. Men i haven behøver hun ikke have sko på, da det jo bare er rent sne, og det er faktisk kun med til at rense.
    Det eneste du skal være opmærksom på er om sneen er blevet hård og skarp af den hårde frost, for det kan altså godt skære i poterne.
    God bedring med fussen smiley

Kommentér på:
Flænge i poten vs salt osv.

Annonce