Hvalpe & mad {{forumTopicSubject}}
Hej med jer!
Det er simpelthen umuligt for os, at veje vores lille Bella, og dermed afgøre hvor meget hun skal have at spise. På det foder hun får (SPECIFIC™ Puppy Small Breed), står der nemlig kun hvad hunden skal have at spise ud fra dens vægt, og ikke alder.
Vi har prøvet at ligge hende i en skål, og veje hende på en køkkenvægt, men den kan ikke veje hende. Vi har prøvet at veje os selv på en normal vægt, og derefter holde Bella, for at se differencen, men har fået for upræcise resultater. Vi har taget hende med i Maxi Zoo, hvor de har en vægt, men resultatet blev urealistisk. Heldigvis er der kun en uge til, at hun skal til dyrlægen, hvor hun skal blive vejet .
Men indtil da kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen af jer, som har erfaring med hvor mange gram mad en standard gravhund på 10-11 uger skal have om dagen? Sekretæren hos dyrlægen tør ikke sige det, så om ikke andet får vi forhåbentlig et godt svar hos dyrlægen på torsdag.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2012
Hvalpe får en fuld skål 3-4 gange dagligt, den fjernes når de går fra og der fyldes på igen til næste fodring;)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
dec 2012
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
jan 2014
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
Jeg synes det er lidt svært at se om en hvalp er overvægtig, da de jo skal være godt i stand, men tynd er hun i hvert fald ikke. Min egen vurdering er, at hun er som hun skal være.
Til Malene: Nej. Det var opdrætters første og eneste kuld, og han havde fodret alle hvalpene af en stor skål, hvortil der var fri tilgængelighed. Så han havde ingen råd til fodring.
Hvalpe & mad