Ville i? Passe hundehvalp Ville i? Passe hundehvalp
En bekendt netop fået en hundehvalp. For et par dage siden. I dag bliver det så spurgt til på fjæs om nogen kan passe den næste lørdag pga noget fødselsdag/fest i familien.
Jeg skrev og spurgte om ikke opdrætter måske ville, da jeg synes det ville være synd hvis han skulle passes af en "tilfældig" fremmed.
Så gik der total forsvarsmode i det. Jeg skrev yderligere at når man får hvalp hjem må man indrette sit liv det første stykke tid så hunden kan komme med eller blive passet af en den er tryg ved, feks opdrætter.
Men nu det først er næste uge så var der jo fin mulighed for at hunden kan lære passeren at kende... Og igen total pigesur/fornærmet svar tilbage.
Er jeg helt galt på den? Ville bare aldrig selv gøre det hvis det var min egen hund, selvom de da sikkert ikke tager skade af det.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 308
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.047
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1265 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.283
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Aftenen før spiste vi dog hos hende, så han var der sammen med os og han var meget glad for at se hende igen næste dag
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Hvis det var min hund og den ikke kunne klare det,ville jeg ikke betragte den som en sund og normal hund.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.171
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.304
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Når det så er sagt, så ville min hund allerede have mødt nogle andre mennesker hjemme ved mig (mine forældre, bedste veninder og søskende), og så ville jeg helt sikkert spørge dem, om ikke de havde tid og lyst til at komme, for de havde jo mødt hvalpen før. Bede dem komme i god tid, så vi kunne lege med hvalpen sammen, så den havde en god oplevelse med den "fremmede" og kunne sove til at starte med..
Jeg ville sige ja til at passe hvalpen, fordi jeg hellere ville passe den for dem, end jeg ville lade nogle der ikke havde erfaring med hunde! Så jeg ville hjælpe hvis jeg var dig og hvis du ellers har mod på det, og hvis du har mulighed for at møde hunden inden
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Mine meninger. Ejer skal til fest en lørdag aften og skal have hunden passet. Det er der så nogen der mener at det kan blive for meget for den.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Fremfor at,tage en lille hvalp med,til en festdag,med mange mennesker,og støj nivuet,måske kan blive lidt højt.
.
Så,ja jeg ville da foretrække en rolig pasning,til min hvalp,hos mennesker man kender,fremfor at slæbe den med til en måske"højlydt" fest.
m.v.h.
vibeke
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Hvis en bekendt sagde sådan til mig, så ville jeg nok også blive lidt spids.
Det er da trods alt dem der bedst kan vurdere om deres hvalp vil tage det i stiv arm, og der er trods alt en hel uge til.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
hvad baserer du din udtaelse på:
"at det var et impuls køb"(regner med at du mener,hvalpekøbet):;;;;
m.v.h.
vibeke
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 308
Så vidt jeg kan læse mig frem til bliver det ikke i ejet hjem - vidst nok pga hendes to katte? Fattede ikke helt hvad hun mente..
Festen er hendes mors runde fødselsdag og vidst hele dagen.
Det kan sagtens være at den ikke tager skade og at jeg måske er "sart", men synes stadig man skulle have tænkt over en sådan anledning og lavet pasningsaftale inden man hentede hunden hjem (som den blev i forgårs) - deraf tænker jeg også lidt impuls køb.. også fordi man slet intet har hørt om denne hvalp før hun pludselig havde hentet den hjem.. og hun er ellers ikke den der holder sig tilbage med status på fjæs.. men selvfølgelig kan det sagtens være velovervejet alligevel
Men kan se at det måske bare er mig der er underlig på det punkt
Ville i? Passe hundehvalp