1.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Ville i? Passe hundehvalp Ville i? Passe hundehvalp

En bekendt netop fået en hundehvalp. For et par dage siden. I dag bliver det så spurgt til på fjæs om nogen kan passe den næste lørdag pga noget fødselsdag/fest i familien.
Jeg skrev og spurgte om ikke opdrætter måske ville, da jeg synes det ville være synd hvis han skulle passes af en "tilfældig" fremmed.
Så gik der total forsvarsmode i det. Jeg skrev yderligere at når man får hvalp hjem må man indrette sit liv det første stykke tid så hunden kan komme med eller blive passet af en den er tryg ved, feks opdrætter.
Men nu det først er næste uge så var der jo fin mulighed for at hunden kan lære passeren at kende... Og igen total pigesur/fornærmet svar tilbage.

Er jeg helt galt på den? Ville bare aldrig selv gøre det hvis det var min egen hund, selvom de da sikkert ikke tager skade af det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville i? Passe hundehvalp
  • #2   29. nov 2013 Altså hun ville have haft hunden 1 1/2 uge på det tidspunkt og det er moderens rund fødselsdag. Men dejligt jeg ikke er helt galt på den. Tror desværre købet var lidt impuls smiley

• #3   29. nov 2013 ok, jeg kan så ikke se problemet i at vovse skal passes en enkelt dag... heller ikke når der er tale om en forholdsvist ny hvalp. Skulle den sendes i pension e.l. efter så kort tid i hjemmet, ville jeg da nok genoverveje det, men herregud, den dør altså ikke af at lære et nyt menneske at kende

• #4   29. nov 2013 Umiddelbart ville jeg forsøge at undgå det --- alternativt ville jeg forsøge at få nogen til at passe hunden i eget hjem ....

• #8   29. nov 2013 Når det kun er en dag det drejer sig om, synes jeg, at det er okay. Vi fik Berta passet i nogle timer en uge efter vi havde fået hende. Det var så min kærestes søster og det var hjemme hos os, men hun overlevede nu fint uden traumer smiley

• #9   29. nov 2013 Da vi havde haft Pepsi i 17 dage blev han passet hos min svigermor fra middag til ca kl 17. Det gik super og jeg tror bestemt ikke han har fået mén af dette.

Aftenen før spiste vi dog hos hende, så han var der sammen med os og han var meget glad for at se hende igen næste dag smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #11   29. nov 2013 En sund hvalp vil på ingen måde tage skade af at komme ud at se lidt af verden. Ud over en god oplevelse,kunne det jo være starten på at hunden lærer at blive passet et andet sted. Der er jo ingen grund til at pakke hunden ind i vat.

Hvis det var min hund og den ikke kunne klare det,ville jeg ikke betragte den som en sund og normal hund.

• #14   30. nov 2013 Synes da det er ok, og bedre end at den bliver efter ladt alene hjemme

• #15   30. nov 2013 Jeg er enig I at når man får en hvalp skal man være hos den I starten, og at det er et stort ansvar man tager sig, men jeg tror altså godt at den kan klare at blive passet en enkelt dag, især hvis det er I eget hjem. Og synes da hun tænk på den når hun siger at de kan mødes lidt inden. Jeg ville ærligt selv have gjort det hvis fet var mine forældres store fødselsdag og jeg havde en jeg var tryg ved til at passe den. Jeg synes faktisk det ville være værre hvis hun begyndte at slæbe den med.

• #16   30. nov 2013 Jeg er helt enig med dig - en lille uskyldig hvalp der lige er ved at finde sig til rette i sin nye familie..

Når det så er sagt, så ville min hund allerede have mødt nogle andre mennesker hjemme ved mig (mine forældre, bedste veninder og søskende), og så ville jeg helt sikkert spørge dem, om ikke de havde tid og lyst til at komme, for de havde jo mødt hvalpen før. Bede dem komme i god tid, så vi kunne lege med hvalpen sammen, så den havde en god oplevelse med den "fremmede" og kunne sove til at starte med..

Jeg ville sige ja til at passe hvalpen, fordi jeg hellere ville passe den for dem, end jeg ville lade nogle der ikke havde erfaring med hunde! Så jeg ville hjælpe hvis jeg var dig og hvis du ellers har mod på det, og hvis du har mulighed for at møde hunden inden smiley

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #17   30. nov 2013 Kan ikke se, hvorfor den skal passes?

• #18   30. nov 2013 Hvis den bliver passet i eget hjem, kan jeg bestemt ikke se nogle problemer i det.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #19   30. nov 2013 Kan ikke forstå at det er så vigtig at det skal være i eget hjem?. Såfremt det sted hunden skal passes er stille og roligt,så er det helt fint. Hvad er der lige at der skulle ske ved det. Hvis hunden bliver ødelagt af at blive passet en enkelt aften som lille,er det godt nok en hund med dårlige nerver.

Mine meninger. Ejer skal til fest en lørdag aften og skal have hunden passet. Det er der så nogen der mener at det kan blive for meget for den.

• #20   30. nov 2013 Næ,jeg kan da heller ikke se noget stort problem eller "ormsorgtssvigt",hvis hvalpen,bliver passet 1.dag,hos mennesker man stoler på.Og,hvor der er fred og ro.

Fremfor at,tage en lille hvalp med,til en festdag,med mange mennesker,og støj nivuet,måske kan blive lidt højt.
    .
    Så,ja jeg ville da foretrække en rolig pasning,til min hvalp,hos mennesker man kender,fremfor at slæbe den med til en måske"højlydt" fest.

m.v.h.
    vibeke

• #21   30. nov 2013 Jeg kan ikke se noget problem i det. En almindelig velfungerende hvalp, vil da med stor sandsynlighed ikke sige noget til det.
    Hvis en bekendt sagde sådan til mig, så ville jeg nok også blive lidt spids.
    Det er da trods alt dem der bedst kan vurdere om deres hvalp vil tage det i stiv arm, og der er trods alt en hel uge til.

• #22   30. nov 2013 pernillevibe

hvad baserer du din udtaelse på:

"at det var et impuls køb"(regner med at du mener,hvalpekøbet):;;;;

m.v.h.
    vibeke

• #24   30. nov 2013 Det er mig der foreslå hende at hun skulle lade hvalpen mødes med den der skal passe inden - ikke hende selv.

Så vidt jeg kan læse mig frem til bliver det ikke i ejet hjem - vidst nok pga hendes to katte? Fattede ikke helt hvad hun mente..
    Festen er hendes mors runde fødselsdag og vidst hele dagen.
    Det kan sagtens være at den ikke tager skade og at jeg måske er "sart", men synes stadig man skulle have tænkt over en sådan anledning og lavet pasningsaftale inden man hentede hunden hjem (som den blev i forgårs) - deraf tænker jeg også lidt impuls køb.. også fordi man slet intet har hørt om denne hvalp før hun pludselig havde hentet den hjem.. og hun er ellers ikke den der holder sig tilbage med status på fjæs.. men selvfølgelig kan det sagtens være velovervejet alligevel smiley

Men kan se at det måske bare er mig der er underlig på det punkt smiley Og nej regner da bestemt ikke med at hunden tager skade, men derfor kan man jo godt tage hensyn alligevel smiley

Kommentér på:
Ville i? Passe hundehvalp

Annonce