{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Ville i turde lade jeres hund passe? {{forumTopicSubject}}

Ville i turde lade jeres hund blive passet hos en familie i ikke kender?

Jeg tænker hvis man en dag står og gerne vil på en uges ferie til de varme lande - kunne i så finde på at finde en familie herinde f.eks. mødes med dem nogle gange og se om det overhovedet kan fungere (evt. hvis de også selv har hunde om de så kan sammen) og så få jeres hund passet der i stedet for hos en hundepension?

Selv tænker jeg at hunden vil have det bedre hos en familie hvor den stadig er sammen med dem det meste af tiden og sover sammen med dem som vores hund jo er vant til hos os og ikke er vant til at sove for sig selv.

(Vil lige sige - dette skal ikke være en debat om hvorfor vi ikke bare tager hunden med på ferie - vi har valgt at hvis vi en dag rejser på ferie i en uges tid mener vi det bedste for vores hund vil være at blive passet herhjemme)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i turde lade jeres hund passe?
  • #1   20. mar 2012 Nej.

Jeg vil simpelthen ikke turde det med de mange sager, der har været med folk der ikke vil aflevere hunden igen.

Ydermere så er Louie ikke en hund, som bare synes, at det er rart at være sammen med fremmede i fremmede omgivelser. Han passes et sted i længere tid, og kan han ikke være der- jamen så tager vi ikke afsted. Han kommer heller aldrig i pension- det kan hans psyke ikke klare
    Vi har nogle fantastisk søde naboer, som Louie kender rigtig godt og han går godt i spænd med deres hunde- men han bliver max passet der en aften.

• #3   20. mar 2012 her i huset har vi 2 der passer hundene. Enten min veninde der flytter ind med hendes 2 jack russells. eller hundepensionen. Begge dele betaler vi.

• #4   20. mar 2012 Af nogen jeg ikke kender, nej det ville jeg ikke turde, måske på en hundepension der bruges af folk jeg stoler på.

• #5   20. mar 2012 Man skal selvfølgelig også se på hvad for en hund man har. Vi har en hund som bare eeelsker alt og alle men hun har aldrig prøvet at blive passet ude - hun har prøvet at overnatte andre steder MEN sammen med mig. Men hvis det var tror jeg også vi ville hører om hun ikke kunne prøve at komme derhen på prøve og evt én overnatning for at se hvordan det gik. Men synes også bare jeg har hørt dårligt om flere pensioner hvor hundene ikke bliver passet ordentligt smiley

• #6   20. mar 2012 Ja, det ville jeg godt turde. Med en kontrakt og aftale på plads. Jeg gider ikke gå og være nervøs for om nogen stjæler min hund. Det er livet for kort til.
    Kun udvalgte mennesker kan passe vores hunde, fordi forholdene omkring racen er så speciel. Så når jeg finder sådanne mennesker, overlader jeg gerne pasningen af pigerne til dem.
    Altså hvordan tror I lige børnepasning foregår i dag?!
    Man overlader dagligt sit barn til dagplejere, pædagoger, lærere mv., som er delvist eller helt ukendte.

• #7   20. mar 2012 Nej aldrig i livet, så hellere blive hjemme

• #8   20. mar 2012 NEJ

• #9   20. mar 2012 nej.

Mine hunde er hos mine svigerforældre når vi er ude at rejse. Hvis de ikke kan tage dem, så skal jeg ingen steder.

Ingen pensioner, ingen fremmede steder. Den lille ville sagtens kunne klare det, men den store kan ikke håndtere at blive efterladt et sted den ikke kender...

• #10   20. mar 2012 Ja, det ville jeg godt, hvis jeg ved besøg og lidt søgen på nettet blev tryg ved familien. Vi har faktisk gjort det, efterlyste en pasningsfamilie inde på vores racedebat og fik flere henvendelser, besøgte den valgte familie og dees hundeflok og afleverede trygt vores tøs i deres selskab.
    Det gik fint, og det gør det jo de fleste gange - man hører jo kun om skrækhistorierne.....

• #11   20. mar 2012 Nej det turde jeg ikke.. Hvis ikke mine forældre eller min søster kan passe hunden så rejser jeg bare ingen steder... For det første fordi jeg aldrig ville overlade min hund til fremmede mennesker, for det andet fordi er min hund ekstremt mor pattet og kan slet ikke holde ud at jeg er væk bare et par timer ad gangen hvis han er andre steder end herhjemme.. når mine forældre har ham stikker han af for at finde mig, hvis ikke de holder øje med ham hvert sekund han er i haven, og det er selvom han kender dem rigtig godt... Så helt fremmede mennesker, det ville aldrig gå godt tror jeg...

• #12   20. mar 2012 Vi ville også lave en kontrakt med dem hvis det endelig var. Og de skulle selvfølgelig også betales - så det ikke fordi vi hverken er nærige eller det ene og andet og ikke gider betale for pasning af vores hund. Men synes bare jeg har hørt så meget dårligt om hundepensioner at jeg næsten vil være mere tryg ved at lade en familie som jeg kun har mødt nogle gange passe hende og som jeg ved vil tage hende ind som var hun et nyt medlem af familien.

• #13   20. mar 2012 Og ja, alt skal selvfølgelig være aftalt på forhånd ang. evt. dyrlæge, skader etc.

• #14   20. mar 2012 Nix... Når vi rejser, så er det optimale for os og hundene, at der flytter nogle ud og bor ved dem, så de stadig er sammen og stadig er i vante omgivelser. Vi har enkelte gange sat dem i pleje "ude", hvis vi skulle være afsted i lang tid, men så har det været hos hundemennesker i vores allernærmeste omgangskreds.

• #15   20. mar 2012 Nej,jeg vil ha mine hunde passet af en jeg kender,der er forhold omkring dem der gør,at jeg ikke overlader dem til hvem som helst.. Nu er jeg så heldig,at ha en god veninde der gerne tar dem og ellers ryger de i den pension,hvor jeg selv har arbejdet.. kender stedet,ejer og medarbejdere,rutinen og det samme gør hundene smiley

• #16   20. mar 2012 I skal være opmærksom på at jeres hunds ansvarsforsikring ikke dækker evt. skader den laver på hundepasseren's ejendom.

• #17   20. mar 2012 uh, altså hvis man virkelig fandt nogen man var trygge ved og følte man kunne stole på, så ja måske, hellere end pension...

Ville ønske jeg kunne få kontakt med en der fx bor i lejlighed med hund, og hvor vedkommende og dennes hund havde lyst til at bo her med vores hunde, så havde de have og natur lige ved døren..
    Sådan en kontakt kunne jeg rigtig godt tænke mig da vi faktisk lige nu ikke rigtig har nogen der vil passe...

• #18   20. mar 2012 Nej det ville jeg ikke turde. Men har ofte selv tilbudt at passe fremmede menneskers hunde.

• #19   20. mar 2012 Ja det tror jeg nu nok godt jeg turde... Har desuden brugt hundepensioner flere gange, synes efterhånden der findes mange fine pensioner =)

• #20   20. mar 2012 Nej.. Det ville jeg ikke.. kan jeg ikke få mine hunde passet af familie, så skal vi bare ikke på ferie... sådan er det..

• #21   20. mar 2012 Nej. Men ville heller aldrig tage på ferie uden hundene =)

• #22   20. mar 2012 Tror jeg ikke jeg ville, men har heller ikke behov for det.... de er med hvis vi tager hjemmefra i mere end ½ dag.

Kunne dog godt finde på at tilbyde min egen hjælp, hvis det var en lille hund i nærheden og den kan med mine hunde samt jeg synes jeg har tiden til det, men ville forlange der blev lavet en skriftlig aftale vi hver har, så de trygt kan være sikre på hunden bliver udleveret igen efter endt ferie, men også så jeg har nogen retningslinjer fra ejer, hvad ejer ønsker der skal ske, hvis der skulle ske nogen former for uheld.....

F.eks. den tømmer alle skålene for mad (ville dog holde øje med når de spiser), vi aftaler jeg giver den brækmiddel, den får feber, jeg tager til dyrlægen og får den tjekket, eller i tilfælde de leger og den træder forkert og brækker et ben, den tages til dyrlægen og bliver behandlet.... regningerne påhviler selvfølgelig ejer, men altså helt klare retningslinjer for hvad der ønskes af mig imens jeg passer hunden, da det nok ikke er til at få fat i folk imens de er i udlandet :o)

• #23   20. mar 2012 NEJ.

Tager heller ikke på ferie.

• #24   20. mar 2012 Der er en del brugere herinde jeg gerne lader min hund passe hos uden rent faktisk at have mødt dem IRL, men en vildtfremmed familie... Det tvivler jeg på at jeg turde.

• #25   20. mar 2012 Det lyder til at indtil flere nærmest ikke vil lade andre røre deres hunde,,,,,,
    Hvad ville i gøre, hvis i f.eks, røg på sygehuset eller måtte afsted i anden anledning, og familien ikke kunne passe? Der kan jo ske noget uventet!!!

Vi har for det første en veninde, der ofte kan tage over, og derudover har vi en hundepension i nærheden som vi egentlig ikke bruger, men hvor jeg i nødstilfælde turde/ville lade hundene passe, hvis ikke vi fandt en familie, vi følte vi kunne stole på.

• #26   20. mar 2012 @ Kirsten, der er jo forskel på om det er af nød, eller der er mulighed for at plankægge...
    Jeg overlader bestemt gerne mine til familie og venner, hvis bare der var nogen af dem der var hunde mennesker.... mine forældre passede hund i mange år, nu er der kun min mor tilbage og hun passede tit den gamle, men sagde at med ny hund og specialt 2 skulle vi ikke regne med det....
    Og ingen anden i familen, heller ikke vennerne har hund, og børnene er enten med eller afsted selv... så lige nu er der ret lukket... Pension har jeg det bare dårligt med...

Men stadig, uh jeg ville gerne finde en der ville synes det var ferie at være i hus, have og natur istedet for e en mindre lejlighed, og som så ville passe hundene imens....Har en kollega der har sådan en aftale med en der bor inde i Aarhus og som gerne vil ud i hus og have om sommeren... det må da være dejligt

• #27   20. mar 2012 Nu det jo heller ikke fordi jeg ville banke på døren hos nogle vildt fremmed mennesker og sige "vil i passe min hund mens jeg tager på ferie - jeg henter den om en uge" - vi ville selvfølgelig have mødt dem der skulle passe vores hund over flere gange, få deres hunde til at hilse på min samt deres børn (hvis de har det) for at se om det overhovedet kunne fungere samt være i kontakt med dem over længere tid så vi (os samt vores hund) ligesom også kan lære dem at kende og føle os trygge nok til netop at lade vores hund blive passet hos dem.

• #28   20. mar 2012 Nope, kun mennesker som jeg kender godt, vil kunne få lov at passe mine hunde...

Dette indebærer: Nogle i familien, nære venner, samt en pension hvor vi kender personerne bag, via privat/hundeliv...

• #29   20. mar 2012 Kirsten, den tid, den sorg.
    Mine forældre ville kunne tage mine hunde så.

Jeg passer selv mine hunde og tager ikke på ferie uden dem.

• #30   20. mar 2012 Ja, det kunne jeg sagtens finde på og skal også besøge en familie i denne uge som måske skal passe vores basse en uge i sommerferien.

I første omgang sagde jeg NEJ til kæresten, men ved nærmere eftertanke så vil jeg heller have at han bliver "enebarn" hos en sød familie der MEGET gerne vil passe hund og hvor han indgår som en del af deres familie (det eneste han ikke må er at komme i møblerne, men det må han heller ikke hjemme) end jeg vil aflevere ham i en pension hvor han måske kun kommer ud tre gange om dagen og ikke bliver nusset og kælet om - som jeg synes han fortjenet ;o)

Jeg er ikke så nervøs for om de stjæler ham - for det ville da være utrolig bøvlet for dem. De skal nå at flytte og slette alle spor på en uge + han står i mit navn, så politiet har en god grund til at hjælpe mig HVIS det er. Og så gider jeg ikke mistænke alt og alle for at stjæle hunde...det er mit liv for kort til.

Men hvis ikke vi har en god kemi og jeg ikke føler de vil passe på ham som jeg selv vil, så er det bare ærgerligt - så får de ikke lov at passe ham. Det skal lige siges at vi betaler for det. Dog mindre end en pension ;o)

• #31   20. mar 2012 Nej......

Hvis mine forældre ikke kan passe ham ryger han i pension. Dem har jeg mere tillid til en fremmede familier/mennesker.

• #32   20. mar 2012 Jeg var jo inde på en langtidspasning og flere meldte sig på banen.

Fælles er at det er personer jeg kun har mødt få gange og ellers kender gennem nettet.

Dem ville jeg trygt overlade Floyd til, selvfølgelig ville der blive nedskrevet div. ting

• #33   20. mar 2012 Jeg vil også rigtig gerne passe andre folks hunde - som jeg kender - men jeg gider ikke bo en uge eller 14 dage i andres hus og jeg vil egentlig heller ikke bryde mig om at andre skulle bo i vores hus så lang tid uden vi var hjemme, men sådan er jeg bare.

Men nu har jeg også en hund der er vant til at blive passet ude og elsker andre mennesker.

• #35   20. mar 2012 Tja - måske...

Inden vi fik Humle fik vi kontakt til en familie, som også har en Broholmer.
    De åbnede deres hjem for os mens stod på venteliste til en hvalp - og vi besøgte dem og deres dejlige hund.

Holdt kontakten ved lige på nettet, og mødtes igen til det årlige Broholmerskue på Broholm Slot i sommers.

Da Humle kom hjem, var de på hvalpevisit - og siden har vi været sammen på et par skuer og hos dem. Og vi skal på skue sammen igen 1. April.

Da de tilbød at passe Humle i vinterferien slog jeg til helt uden bekymring! Og Humle kunne ikke blive passet et bedre sted. Han blev forkælet og vi fik daglige opdateringer...

Så ja - hvis kemien er der og mine alarmklokker ikke ringer, så kunne jeg godt.

Kommentér på:
Ville i turde lade jeres hund passe?

Annonce