{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Pludselig halt - but why?? {{forumTopicSubject}}

Min hund på 9 måneder var ude og løbe løs i en park i søndags, pludselig snubler hun (tilsyneladende over sig selv eller vådt blad)
jeg bemærker så at hun ikke bruger sit venstre bagben og jeg bærer hende hjem i tasken og tager bussen hjem.

Det blev lidt bedre der hjemme men stadig ikke " godt nok" så vi tog på skadestuen. Her kunne de ikke se hvad det skyldes, hun var lidt øm om tåen, og så alligevel ikke, knæskallen var fin osv så vi blev sendt hjem med smertestillende til de næste 7 dage.

Næste dag er hun bestemt ikke blevet bedre trods smertestillende så vi tager på skadestuen igen og får taget røntgen - alt ser fint ud! Hun brokker sig lidt når man trykker rundt på hoften, men hendes hofte var eksemplarisk på billederne!

Her igår og i dag er hun blevet bedre og bevæger sig glad rundt (før lå hun ned HELE tiden og nægtede at gå)

Dog ser det ikke helt så smidigt ud som normalt synes jeg, og der sker stadig det, at hun pludselig gør et smerte spjæt og hopper afsted på 3 ben i et par sekunder. Der lyder ofte et "klik" eller "klonk" lige inden det sker. Det minder om min westie der et par sjældne gange blev ramt af "løs knæskal"/patella, men sådan noget er for filan da et snigende fænomen og ikke noget der opstår i forbindelse med et fald! Desuden prøvede begge dyrelæger at bevæge knæskallen ud og det kunne de ikke - knæskallen var fin. Min hunds forældre har heller ikke Patella skal det siges.

Jeg har selv tænkt korsbåndskade men det har ingen af dyrelægerne kommenteret på, jeg går også ud fra man kan se den slags på røntgen?

Jeg fatter ikke en bjælde! Er der nogen som har oplevet noget lignende?? Det er lidt frustrerende at ingen kan finde ud af hvad problemet er og at vi "bare" skal se tiden lidt an...

Sry det blev så langt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig halt - but why??
  • #2   25. sep 2013 Men måske ER der ikke noget andet at gøre. End at se tiden an. Vi mennesker kan jo også slå os/forstrække noget/træde forkert så det gør ondt i noget tid uden der derfor er noget galt.

• #3   25. sep 2013 Ja det er super træls, hun er blevet opereret 2 gange i højre bagben i forbindelse med brud, så vi orker snart ikke mere -.-

Er ked af st høre PL kan komme i forbindelse med skaden, jeg synes hun er AL for ung til den slags. Tak for trøsten Mikala, jeg håber også det her bliver godt igen hurtigt hvad det så end er.

• #4   25. sep 2013 Jeg synes bare at hvis jeg slår mig/forstrækker noget i benet så gør det ondt ved hvert skridt og ikke lejlighedsvis ved 5-10'ende skridt.

• #5   25. sep 2013 En muskelforstrækning kræver 1 uges ro, smertestillende til natten. Ro betyder ro, ingen ture, kun luftes, og ellers ro ro ro.

Det er frustrerende og det er trælst, men forstrækninger kan kommer af alt og intet, det er jo "bare" en forkert bevægelse..

Træls er det, men når nu røntgen siger fit for fight, så er det nok bare tid hunden skal have.

Har du nogensinde forstuvet anklen? det tager også 1-2 uger før det er helt godt smiley

• #6   25. sep 2013 Kaoz havde en forstrækning i det tynde led på bagbenet, jeg kalder det albuen, men det er vel hans knæ..

Han skreg når han skulle rejse sig, men stod han først på 4 ben var der INTET, det var et bestemt vrid når han rejste sig, der gjorde ondt, at gå på benet var intet problem.
    - Jeg løftede bare bagpart op og stå når det var, og så kunne vi gå nogenledes smertefri indtil ugen var gået, og ledet havde fået ro.

• #7   25. sep 2013 Den seneste dyrelæge tænkte at det var en forstuvning af hoften.

Jeg har aldrig forstuvet noget selv.

Vi går 4-5 korte ture, men hun er en fræk sheltie teenager så hun er svær st holde i ro når nu vi ikke må gå til træning eller på stranden smiley

• #8   25. sep 2013 Hmm, kan da godt tænkes hun har gjort et helt bestemt vrid her som Kaoz. Håber jeg lidt smiley

• #9   25. sep 2013 Det er ikke let nej, men hver gang hunden laver et vrid eller andet, der hvor forstrækningen/forstuvningen sidder, så forlænger du skaden smiley

Det er ikke sjovt, og det er drønfrustrerende.. Men tid, og smertelindring til natten, fordi søvn rehabiliterer.

• #10   25. sep 2013 Det vidste jeg ikke det med forlængelse af skaden. smiley

• #11   25. sep 2013 Jeg havde en haltende gårdkat for nogle måneder siden, der havde meget ondt i sit ben.

Han blev også gennemtjekket uden at dyrlægen kunne finde ud af hvad der var galt ud over at han altså haltede og havde så ondt. Han blev også ordineret smertestillende (5 dage med metacam) og ro. Dyrlægen gættede på en forstuvning (selvom han ikke var hævet) eller en så hårfin revne i en af knoglerne at man ikke kunne se den på røntgenbilledet. Han boede ude på vores badeværelse i 15 dage (frivilligt) med fuldstændig ro inden han valgte at flytte ud igen.

Han haltede stadigvæk lidt efter han flyttede ud, men dyrlægen havde advaret os om at det ville tage lang tid inden han blev helt frisk igen, men at han sandsynligvis ikke ville få mén af det. Der gik så lige en 1-2 uger mere og så gik og løb han normalt.

Kommentér på:
Pludselig halt - but why??

Annonce