690 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

At komme igang med udstillinger At komme igang med udstillinger

Jeg havde Saga med på Store Heste Dag idag, hvor der var en lille uofficiel udstilling, hvor man kunne få bedømt sin hund, også selvom den ikke var raceren eller havde stamtavle.

Det endte så med at dommeren blev vildt begejstret over Saga, og insisterede på at jeg bør udstille hende rigtigt.
Men hvordan søren kommer man igang med sådan noget? smiley
Jeg har aldrig prøvet at ring træne eller lignende, da jeg er vokset op med blandingshunde.

Saga har DKK stamtavle, og er en tibetansk spaniel på 13 uger, så i princippet kan hun jo godt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At komme igang med udstillinger
  • #1   7. sep 2013 Meld dig til noget ringtræning så du lære at vise hende korrekt, og så er det ellers bare at tilmelde hende smiley

Det ka være en fordel at starte med nogle skuer, mindre nationale udstillinger og/eller klubudstillinger - de er en hel del mindre end de store internationale udstillinger, så det er mere overskueligt for både dig og Saga smiley

• #2   7. sep 2013 Det michélle sagde, og så kunne du evt kontakte din opdrætter hvis han/hun udstiller og spørge hvornår de skal afsted igen så du kan være sammen med nogle du kender.
    Det kan nemlig godt være ret skræmmende at komme på udstilling, også selvom man har gået til træning, for man skal følge med i hvornår det er ens tur.

Husk at komme i god til så hunden falder til ro i omgivelserne og så du kan nå at se hvad der sker og hvordan andre gør i ringen, hvis ikke du skal på først smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #3   7. sep 2013 Du kunne også prøve at kontakte jeres raceklub og høre om de har tid og lyst til at guide og vejlede dig på en af deres klubudstillinger smiley

• #4   7. sep 2013 Du kontakter opdrætter og så skulle denne gerne hjælpe dig lidt.

Du kan også -. hvis du er på FB, melde dig ind i selskabshundene gruppe 9 og få gode råd. Der er medlemmer der er medlem af specialklubben KSS - klubben for små selskabshunde
    https://www.facebook.com/groups/328699390484141/
    De kan alle give gode råd.

Det er en god ide også evt. at begynde på en KSS udstilling med din lille Saga da det er en noget mindre udstilling end en DKK udstilling.

Der er udstilling i Herlufmagle den 28. og 29. september hvor du kan starte med at slæbe Saga med og kigge og få snakket med en masse tibbe folk.

Du kan se udstillinger i KSS her
    www.canis-minor.dk

• #5   7. sep 2013 Tak for svarene smiley
    Hendes opdrætter bor desværre 350 km væk, men det kan selvfølgelig være hun kender nogle i nærheden af mig, jeg kan hægte mig på.

Skal man være medlem af DKK for at udstille, eller afhænger det af hvilken udstilling det er?

• #6   7. sep 2013 Madam Mim - Mange tak for linkene,dem vil jeg kigge lidt på smiley

• #7   7. sep 2013 Line K
    Du behøver ikke at være medlem af DKK for at udstille.
    Du kan også gå ind på DKK's hjemmeside og se hvor der er ringtræning i nærheden af dig.
    Og gør som en anden råder dig til. Kontakt opdrætter, selv om hun bor 350 km væk, så er jeg sikker på at hun gerne vil hjælpe dig. Og sandsynlig så kommer hun også til de store DKK udstillinger, så har du nogen at støtte dig op ad.

Til lykkemed din lijje dejlige hund og held og lykke med den og udstillingen.

• #8   7. sep 2013 Ja det er en rigtig god ide at gå ind og tjekke ringtræning hvor du bor. Du kan finde din kreds på DKK's hjemmeside
    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=1523

Her taster du dit postnummer ind og vupti kommer der frem hvor der er ringtræning for dig. Det får du et kæmpe netværk ved kan jeg love dig. Folk der har samme interesse og som er søde til at hjælpe nye.

Der er altid mange tipper meldt til en KSS udstilling så der er nok at snakke med og få råd ved.

• #9   9. sep 2013 Kom lige til at tænke på noget, som undrede mig lidt ved bedømmelsen - dommeren nævnte hverken noget om hendes haleknæk eller navlebrok.
    De er også begge så små, at det ingen betydning har for hendes helbred, og kan heller ikke ses på hendes halebæring.
    Men det er jo små kosmetikske fejl, og troede netop det var sådan noget en dommer kiggede efter? smiley

• #10   9. sep 2013 Ja, I hvert fald haleknækket

• #11   9. sep 2013 Så det vil normalt trække ned, at hun har haleknæk? smiley

• #12   9. sep 2013 Line > Og du har nu netop haft din første oplevelse af hvorfor man bør få hundene vurderet af flere forskellige dommere, og oven i bruge sin egen fornuft og viden inden en udstillingshund (eller hvilken som helst anden hund) vurderes klar til avl smiley
    Dommere er mennesker som vi andre og kan misse visse ting - .f.eks et haleknæk..

• #13   9. sep 2013 Det kommer an på hvad der står i jeres standard. Hvis det står som diskvalificerende fejl så kan du risikere at falde på det. Jeg havde en tæve hvor det yderste led bøjer indad. Dommerne mærkede meget på det, men hun er aldrig dømt ned på det. Det står ikke som diskvalificerende fejl i vores standard heller.

• #14   9. sep 2013 Haleknæk står ikke som en (diskvalificerende) fejl hos tibetansk spaniel....
    Min egen race har ofte et "knæk" i de yderste led på halen men det har ingen umiddelbar betydning smiley

• #15   10. sep 2013 Okay, mange tak for jeres svar smiley

Regner med at tage hende med til Ballerup her d. 21-22, bare som gæst, så kan vi snuse lidt til stemningen og se hvordan det foregår smiley

• #16   10. sep 2013 i de fleste racer og hos langt de fleste dommere vil et haleknæk trække ned.

• #18   10. sep 2013 hvor på sjælland bor du?

• #19   10. sep 2013 Roskilde smiley

• #20   10. sep 2013 der er ringtræning i hakkemosen i taastrup, men det holder vinterpause fra slut september, men så kan du få nogle redskaber og selv træne i løbet af vinteren

Kommentér på:
At komme igang med udstillinger

Annonce