{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Kate d
Kate d
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ang Avl. at komme igang? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe gået med drømmen om at starte at avle Chihuahua, men vil gerne sætte mig 100% ind i det før jeg begynder. jeg tænkte på om nogen kunne komme med gode råd om hvad man skal kigge efter når man skal finde en egnet hvalp? eller måske anbefale en bog om emnet?
Vil blive meget glad for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang Avl. at komme igang?
  • #1   25. nov 2008 Kontakt seriøse opdrættere og find det sted du gerne vil have hvalp fra.
    Hundeweb kan være en hjælp til at finde en hvalp efter forældre der har sundheden i orden og har opnået fornuftige udstillingsresultater.
    -det er self ingen garanti for at hvalpene vil blive egnet til avl, men det er et skridt på vejen.

Du skal self snakke med opdrættere omkring dit ønske om en hvalp du senere kan bruge i avl, og denne ka så hjælpe dig med at vælge den helt rigtige hvalp i kuldet.
    -igen er det ikke en garanti fr at hvalpe vil være egnet til avl, men det giver i hvert fald de bedste odds.

DKK holder opdrætterkurser, og sådan et var sikkert ikke en dårlig idé at deltage i.

Og så skal du jo have sat dig ind i det at få hvalpe. Jeg vil tro "din" opdrætter kvil svare på spørgsmål og hjælpe dig å vej, men derudover kan anbefales at læse om emnet osv.

-jeg er ikke opdrætter, men det var der jeg ville starte

• #2   25. nov 2008 Som Michelle siger: find en god opdrætter, som vil hjælpe dig med at udvælge den bedste hvalp, og så er det igang med at udstille, så hunden kan blive avlsgodkendt, men også så folk kan se din hund, og evt ønske at bruge den til avl. Her kan du også udvælge den hanhund, som du ønsker at bruge.
    Så er det vel også bare at tilmelde dig et af de kursus´er som bl.a. dkk holder om opdræt, og søge om kennelnavn.

• #3   25. nov 2008 Ja tag DKKs opdrætter kursus - samt et kursus i anatomi/struktur er også at anbefale...

Og snak med seriøse og dygtige opdrættere - det er en meget stor hjælp...

• #4   25. nov 2008 Jeg bliver nød til at spr. dig om du kender noget til racen?? Fordi et er et ønske om at købe en chi, men ligefrem at ville starte et opdræt op, hvis man hverken kender til racen eller til opdræt er nok en ret stor bid....
    Jeg vil dog sige, at jeg syntes at det er godt at du spr og undersøger markedet før du gør noget!!
    Kan se, at du søger en chihuahua tæve, hvorfor jeg gætter på, at du ikke kender racen i forvejen?
    Jeg vil klart anbefale dig, at kikke på hundeweb.dk under hvalp og chi (vælg KH ell LH) så kommer der nogle opdrættere op, der har hvalpe til salg... du kan også klikke på alle opdrættere også kigge på deres hj.sider og tage kontakt til dem... Husk en stambog ikke bare er en stambog... (nogle er ligefrem fra hjemmelavet klubber ;(( Så i min verden er der KUn 1 stambog DKK (eneste danske FCI klub)!!
    Vær opmærksom på, at ikke alle opdrættere vil sælge til fam. med børn på under 3 år, fordi det ikke kan forventes at børn forstår hundens grænser og det er synd for begge parter...

• Kate d
    Kate d Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   26. nov 2008 Tak for jeres svar, vil bestemt undersøge mulighederne for at tage de kurser i skriver om.

Jeanette A
    Havde bare glemt at slette annoncen, jeg troede egentlig først at det var lige til, men nu mere jeg undersøgte sagen er der jo masser af ting der skal være iorden, så derfor vil jeg sætte mig 100% ind i sagerne, så det ihvertfald ikke går galt fordi jeg var uvidende. ang racen, så har jeg hørt mig om omkring, og mange siger at de sagtens kan gå som familiehund, og en af mine venner har en chi, som går sammen med fire små børn, og det går rigtig godt. men selvfølgelig kan man ikke forlange at en hvalp er børnevant, det er selvfølgelig rigtigt. Og tror heller ikke jeg kommer igang med alt dette før om nogen år, så man er helt sikker på man gør det hele rigtigt, og til den tid er mine drenge jo ved at være noget større smiley
    Grunden til jeg sådan spørger folk, er også fordi jeg så et program om folk der snyder, og vil heller ikke ende med at være den der bliver snydt, feks med en falsk stambog smiley
    Så undersøger det hele, og så må jeg jo på kursus smiley
    Tak for rådene.

Kommentér på:
Ang Avl. at komme igang?

Annonce