1.667 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hundeloven, de forbudte racer... jeg var nærmest synsk ! Hundeloven, de forbudte racer... jeg var nærmest synsk !

Jeg faldt over en af mine egne gamle tråde; i den kunne jeg spore tilbage til 06, da jeg første gang forsøgte at råbe vagt i gevær; skal racer reddes og fredes er det NU i skal tage jer sammen.

Dengang var det kuul at eje en pitbull... Alle de seje kendte en, gerne en der var kæmpestor endda..
- Amstaff-blandinger, hvor en nær slægtning faktisk var pitbull, men skide være med loven - det dumme politi kan intet gøre *håne håne*

... i 06 !!!! var tendensen den hundelov der er så forhadt i dag.

Ja, det ændrer jo absolut intet, jeg er bare overrasket over hvordan det kunne gå så galt; jeg har nok ikke været den eneste, der har råbt lidt højt om tendensen..

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/306017-hundehadende_stikkersvin_

Billedet viser Amerikanske Bulldogs, i lovlig leg og ganske fredsommelige og legesyge med andre hunde.. En fri tid, hvor almen fornuft var nok til hundeejerne i min omgangskreds i hvert fald..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeloven, de forbudte racer... jeg var nærmest synsk !
  • #1   20. aug 2013 Ja det burde jo ikke komme bag på ret mange dengang loven blev lavet... men det gjorde det så alligevel.

Men det SKAL jo gå galt når indstilingen er "en hund er hvad man gør den til" og "med kiks og kærlighed går det hele"... det er da sjovt at lige netop amstaff, ambull osv er de ENESTE hunderacer i hele verden, som IKKE påvirkes af deres ophav og de gener de derfor er født med.
    Det skal ikke opfattes som at jeg ser dem som frådende monstre, for det gør jeg bestemt ikke. Men jeg VED hvis jeg anskaffer en border collie, at jeg ra start skal være obs på at den ikke skal begynde at hyrde f.eks. biler, hvis jeg anskaffer mig en mutte så VED jeg at den nok næppe nogensinde kommer til at rende rundt uden snor ret mange steder, men hvis jeg køber en muskelhund, så bliver den altså 100% det jeg gør den til BASTA...

Manglende erkendelse af hvad man har købt, tåbelig avl og import, ligegyldighed mm, vil jo føre til problemer... og det gik så ud over alle hundeejere, og ikke kun dem der faktisk skabte problemerne

• #2   20. aug 2013 Jeg er helt enig i at det ikke burde komme bag på nogen at der kom en eller anden form for lovgivning. En del hundeejere var jo helt uimodtagelige over for sund fornuft.

Og ja, det er da tankevækkende at en del ,helt seriøst, mener at en hund er hvad man gør den til. Jeg mener hvis man tænker rationelt over det, så giver det jo igen mening.

• #4   20. aug 2013 Krumme: I den tråd der linkes til, linkes der videre til tråde også oprettet af TS, og de går længere tilbage... :o)

• #6   20. aug 2013 Jeg gad så tydeligvis ikke deltage i min egen tråd kan jeg se... notifikationer *grr*

Ja, jeg har linket i den oprindelige tråd, så jeg satte kun 1 link ind her.. jeg ved jo godt man ikke gider trykke på skidtet eller læse en hel masse smiley

Når jeg læser de gamle tråde, husker jeg stemningen og den mentalitet rigtig mange havde omkring specielt ASTen, der var episoder, der kunne holde enhver med hund vågen om natten - og stadig pippede Trunte op om, at hunden er hvad man gør den til, og der bare skulle kiks og kærlighed til, så var de hunde slet ikke farlige (læs: terriere, med tendens til egetkkønsaggressivitet).

Alle argumenter for, at hunden IKKE er et frådende monster, men at man skulle tage sine forholdsregler og indse hvad racen indeholdt var for døve ører, og blev mødt med trodsig modstand og lyst til at modbevise... Og det resulterede i flere uheldige episoder.

Ih hvor jeg husker det, og øv hvor jeg ville ønske man kunne skrue tiden tilbage og tvinge folk til at lytte..

Hundeloven sucks! Men det behøvede ikke at have kommet så vidt..

• Lykke J
    Lykke J Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #8   12. feb 2014 Jeg er helt enig, syntes simpelthen ikke det er fair,, alle hunde skal føle jeg lige værdige. Forstår ikke den lov. Den er for meget. Havde selv overvejet at få en amstaff, men det kan jeg jo ikke bare lige gøre, efter denne lov blev sat op. Jeg har altid elsket kamphunde, og ingen har nogensinde gjort mig eller mine nærmeste fortræd. Så forstår ikke de skal sætte skylden over på kamphundene, mange andre racer kunne jo også finde på at blive gal, og måske bide sin ejer, eller selve personen der nu irreterre hunden. Syntes de skulle tage sig sammen regeringen..

• #14   12. feb 2014 Kommode: Jeg tror godt, du må fortsætte, hvis pølsen også gør det ved dig - for så er I vist ligeværdige?

• #17   12. feb 2014 Sådan, Maj-Britt smiley

• #18   12. feb 2014 En mand der hedder Lykke - så har man sgu set det med!

• #20   12. feb 2014 Pixel har lige ligget på min mave - skal jeg så ligge på hendes nu?

• #23   12. feb 2014 Ej piger, I har da noget at arbejde med! Og kommode, jeg er ked af at sige det, men du er nødt til at give dig i kast med den lort dér......

Kommentér på:
Hundeloven, de forbudte racer... jeg var nærmest synsk !

Annonce