{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Betina K
Betina K
Tilmeldt:
15. aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Dominans eller ???? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Vores gamle lab på 9,5 år er begyndt at "udfordre" min kæreste og nu også den yngste datter på 10 år. I aftes forsøgte han at "parre" hende smiley
Han døjer lidt med hofterne, som han får smertestillende for ind i mellem. Han viser ingen ændring i adfærden mod vores hund på 4,5 år

Ja jeg ved godt det lyder underligt, men jeg tænker om det kan have noget at gøre med vores ældste datter har fået menstruation??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominans eller ????
  • #2   15. aug 2013 Hvad mener du med, at han "udfordrer" din kæreste?

    Min oplevelse med de gamle hunde er, at de indimellem bare glemmer deres opdragelse. Begynder at stjæle fra bordet - tigge osv. Og så må man lige starte forfra med, hvad der er ok, og hvad der ikke er.

    Større ændringer i adfærd KAN skyldes smerter - men det kan også være begyndende demens?


  • Betina K
    Betina K Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   15. aug 2013 Han hører overhovedet ikke efter hvad han siger... og viser tegn på at han bliver jaloux feks. piver han hvis vi står sammen eller går ind imellem os

    Jeg er meget obs på om han har ondt, men jeg synes ikke han viser tegn på smerter i øjeblikket. Han er lige blevet tjekket ved dyrlægen her for 8 dage siden

    Demens??? Har du lyst til at uddybe det?

    Ændring i hverdagen: ja ferien er jo slut for hele familien og hverdagen startet igen - det har stået på nu i to til tre måneder, så det startede inden ferien, men er blevet værre her i sommers


  • #6   15. aug 2013 Demens er et rigtig godt bud, men for at udelukke stress på grund af smerter, så prøv at smertedække ham i en uges tid, og se om det påvirker hans opførsel.

    Og ellers er han en ældre herre, og ligesom hos mennesker, så kommer der nogen gange demens, desværre er der ikke de store behandlingsmuligheder.... Man må typisk lære at leve med det.


  • Betina K
    Betina K Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   15. aug 2013 Tusind tak - jeg kan se ud fra skemaet, at han har flere af symptomerne bla. virker forvirrende ind i mellem og svært ved at finde ro - især om natten. Meget kontaktsøgende. Respekterer ikke hierarki - Meget øget slikketrang på alt og piver og grynter

    Hvordan hjælper jeg ham bedst? Har I nogle gode forslag - skal dyrlægen ind over eller? Hvad er jeres erfaringer?

    Jeg lover jeg nok skal være meget obs på om han har smerter stadigvæk smiley


  • #9   15. aug 2013 Demens synes jeg stadig er et godt bud. Det er korrekt, at man ikke rigtigt kan afhjælpe det, men man kan få masser af hjælp og gode råd, så det bliver nemmere for både jer og hunden at leve en forholdsvis almindelig dagligdag. De har kørt projekt om det på KU Life (eller hvad pokker det nu lige hedder i den her periode - det gamle KVL) i efterhånden en del år, og de har haft rigtigt gode resultater

  • #10   15. aug 2013 Betina - jeg har kun haft en hund med milde symptomer (Punktum på min profil), hvor det ikke var nødvendigt at ændre noget. Og lige nu er Lanka med i kontolgruppen i projektet. Prøv at kontakte din egen dyrlæge, og hvis han/hun ikke kan hjælpe - så ville jeg gå videre til KU Life.

  • Betina K
    Betina K Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   15. aug 2013 Tak Karina - det vil jeg gøre. Jeg håber det falder lidt til ro igen - han er jo heller ikke ung mere... desværre.
    Jeg kan se at nogen giver piller mod det? Har du/I nogen erfaringer med det?

    Men Tusind Tak til Jer alle - det var rigtig dejligt at få lidt ro på tanken om han måske "kæmpede" mod den yngste. Det er altid godt at have lidt at gå ud fra - nu vil jeg sætte mig ind i "demens hos hunde" og håbe på, at blive endnu klogere smiley

    Tusind Tak til Jer alle smiley


  • #13   15. aug 2013 Nej jeg ved desværre ikke hvad effekt de har fået ud af at medicinere. Men eftersom det ikke rigtigt kan behandles hos mennesker - så tvivler jeg også på, at det kan hos hunde. Men måske det kan forsinke processen?

  • #14   15. aug 2013 Hunde kan så åbenbart godt være jaloux Maj-Britt:

    http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/hunde-foler-misundelse

    Og en hundeflok har da et meget tydeligt hieraki, så at afvise tanken vil da være sært.


  • #15   15. aug 2013 Aj - den undersøgelse køber jeg nu ikke smiley

    Som jeg ser det, så holder hunden blot op med at udføre adfærden, fordi den ikke bliver belønnet. Jeg er STENsikker på, at du ville få præcis samme resultat, hvis du bad én hund, der var helt alene om at give pote igen og igen uden at belønne den smiley


  • #16   15. aug 2013 Hvis man i så mange år som jeg har boet sammen med en flok af skiftende hunde og kuld...Ja så siger jeg at mine hunde har en rangorden indbyrdes. Og de udviser en adfærd som godt kan tolkens som jaloux. Mine flok består som regel af 4-5 schæferhunde.

  • #17   15. aug 2013 Og Hanhunde og tæver er klart obs. på menstruation hos kvinder...
    Ts. at hunden forsøger at gå imellem er faktisk normal adfærd som jeg selv har oplevet mange gange...De bliver lidt forvirrede over hvis man står tæt sammen og envt. kysser og kæler...Så går de ligesom de går i forhold til hinanden hvis 2 hunde er igang med noget, så kommer de andre til og mænger sig.


Kommentér på:
Dominans eller ????

Annonce