{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

dominans eller? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu har jeg læst herinde, at der er mange myter om dominans fra hunde. Jeg har en lille chihuahua på knap 10 uger, hvis jeg har min arm på gulvet, kan han finde på at stille sig på bagben og tage fat om min arm med forbenene og så "bevæge" sig som hvis en hund "parrer"
Det siger min mor er dominans, sammetidig har han halen meget høj.
Hvad skal man gøre ved dette?

/Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dominans eller?
  • #1   27. okt 2011 har han lige fået kuglerne ned ?
    hvad laver i i løbet af en dag ? har i faste rutiner eller ? smiley

    smiler.. Det kan være noget stress realateret , men det kan gså være fordi han lige har fået dem og synes det egentlig er spændende der der med at bevæge sig sådan. Ludo gjorde det de første dage han lige havde fået stenene til at falde ned, så skulle det hele lige have turen. vi tog ham væk når han gjorde det, for det gider vi ikke smiley det skulle nødig blive en vane at parre ting.

    nu gør han det slet ikke mere, han er 17 uger nu smiley !


  • #2   27. okt 2011 Maja - Det er ikke dominans, din hund er stresset i den givende situation og udløser denne stress ved at lave "humpe" bevægelsen.
    En hund dominere ikke som mange tror.

    Jeg ville prøve at finde ud af hvad der gør at din hund opfører sig sådan.

    Har den lige leget vildt?
    Hvad sker der forinden at du sætter armen ned?

    Jeg ville nok undgå situationen som gør at hunden udviser denne adfærd og fange dens opmærksomhed med noget helt andet eller tage dig selv væk så du ikke udløser adfærden.


  • #3   27. okt 2011 han gjorde det også en gang for en uges tid siden, og nej stenene er ikke faldet ned.
    Jeg prøver at lave faste rutiner med hvornår han får mad og kommer ud om morgenen og natten, og kommer ud med nogle timers mellemrum. Men det er meget forskelligt hvornår han sover og leger, og i dag har han fx drukket meget mere end han plejer, og har skulle tisse mere smiley


  • #4   27. okt 2011 Sanne & sportsvognhunden
    Lige inden havde vi gået en lille tur i haven efter jeg fodrede kaniner og han fes rundt, så kom vi ind og han skøjtede rundt på gulvet, så sad jeg kort med ham, og så sad han kort hos min mor og så kom han hen til mig igen og gjorde det.


  • #5   27. okt 2011 Hvis i lige havde været i haven og han feser rundt og ikke kan slappe af når han så kommer ind kan det godt udløse stress.

    Men han er jo hvalp og der skal ske noget, jeg ville når han kommer ind ikke tage nogen kontakt til ham før han slapper helt af, det er ikke sikkert at han kan finde ud af det hvis han først er ved dig så din mor og så dig igen, han finder ingen ro. Lad ham flade til ro på gulvet inden i tager kontakt til ham og når i så gør så lad det ikke være i voldsom leg.


  • #6   27. okt 2011 Sanne & sportsvognhunden
    Tak, det vil jeg have i tankerne næste gang smiley


  • #7   27. okt 2011 Var så lidt..

    En anden ting du kan gøre for han brander krut af unden at skulle fese derud af er at smide hans foder i græsset og så lade ham lede efter det. Tro mig du har en meget træt hvalp bagefter. smiley


  • #8   27. okt 2011 Sanne & sportsvognhunden
    Ja, men han er ikke super madglad, i forvejen kan det stå et par timer før han pludselig spiser det hele, han fodres 3 gange dagligt smiley


Kommentér på:
dominans eller?

Annonce