Min hund er meget ked af det.. Min hund er meget ked af det..
Der er sket noget mærkeligt herhjemme de sidste par dage.
Balto, min Border Collie(Halvandet år gammel), er rigtig ked af det, så snart han er alene nede i baggangen.
-Baggangen er "hans" sted, det er der han sover, og der han er når vi ikke er hjemme.
For nogle uger siden(20. juli) mistede jeg min far meget uventet. Min far brød sig egentlig ikke synderligt om Balto, men alligevel, ind i mellem, var de bare som Gøg og Gokke. Dog gjorde min far ofte udtryk for, at han var "træt af Balto"
(Vi har haft store problemer med at han løber væk, og ikke kan fanges igen).
De er værst her om aftenen når vi lige har "puttet" ham. Han får sine godbidder og vi siger godnat.
Tit går der ca. en halv time og så begynder han at pive, virkelig, virkelig højt. Vi bor i et meget stort hus(På en gård) han sover i den ene ende af huset, og vi, i den anden. Men vi kan tydeligt høre ham.
For 3-4 dage siden startede det. Det blev så slemt at han begyndte at gø/hyle.
I dag har vi så prøve at købe en bamse til ham. Han er helt vildt med den, og går hele tiden med den. Nu her, for 20 minutter siden sagde vi godnat til ham(og bamsen). Men lige nu, piver han igen.
Det er noget han aldrig har gjort før. Ikke engang da vi hentede ham hjem. Det er altså først startet nu her.
- Der er intet andet der har ændret sig, han spiser normalt og er ligeså glad(om dagen) som han plejer.
Hvad tror I det kan være?
Jeg synes selv det hele er lidt mystisk.. Baggangen lugter/dufter stadig en del af min far, da hans arbejdstøj hænger dernede. Men det har det jo gjort altid.
Savner Balto min far????
Undskyld emnet blev lidt langt.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 64
Vi er også selv nået frem til at han savner min far. Troede faktisk bare ikke en hund kunne savne på den måde. De to(Far og Balto) havde langt fra det samme forhold som Sargo(min gamle hund) og far havde..
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Det er JER, der har bestemt, at det er hans sted - IKKE ham, for stod det til ham, ville han som alle andre hunde ønske at være i nærheden af sin flok = jer.
Det er jo tydeligt, at han ikke er glad for at være der, og hvis han både opholder sig der, når I ikke er hjemme, og om natten med, er hans grænse nået, hvad ensomhed angår.
Hvad er der til hinder for, at han sover i sin kurv i nærheden af jer?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Og det gør mig ondt med din far.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Prøv at kigge på dette link
http://www.omhunden.dk/index.html
Fra siden under Myter om hunden
"Det er en myte at hunden ikke må være sammen med familien om aftenen
Hunde er ekstremt sociale dyr, og at tvinge dem til at være alene eller ikke at måtte komme i nærheden af sin ejer er tortur. Dette gælder både ved spisetid, ved hygge om aftenen og når man går i seng.
Ønsker man ikke at have hunden i soveværelset, bør man afskærme med et børnegitter. Således kan hunden stadig høre og se sin familie, hvilket vil give den tryghed, da den er et flokdyr og ikke må være meget alene.
Kærlighed, tryghed og socialt samvær er essentielt for en sund hund."
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 243
Jeg sidder lige nu alene med min hund, hun holder vagt ved vinduet, og hver gang hun hører en bil kigger hun efter om det er min far, så de ved helt sikkert at der er noget der mangler...
Jeg er ked af at høre om dit tab, jeg håber at du og familien klarer jer! Kæmpe kram herfra!:)
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
Hunde kan godt føle savn, ikke på samme måde som os, men stadig et savn.
Nu kender jeg ikke jeres hus-regler, men var der en mulighed at han i en periode kan være tættere på jer?
Han kan jo mærke i ikke er som i plejer, urolige og kede, det påvirker uden tvivl også ham.
Det kunne være det havde en beroligende effekt han har "styr" på jer ( tænker på BC hyrde instinkt ), også om natten.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 275
Jeg er utrolig ked af at hør det med din far... Jeg håber at i klare den knus
jul 2009
jul 2010
jul 2009
Jeg vil lige kigget på den Kathrine.. Tak.
jul 2010
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
jul 2009
Hm.. Nærmeste nado bor 500 meter væk. Hun har en løbsk tæve eller to lige nu, men hun lufter dem kun sjældent i vores skov.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Ked af at høre med din far
Min hund er meget ked af det..