{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Åndsvag hundeejer! {{forumTopicSubject}}

Sorry, men har simpelthen brug for at få lidt luft smiley

Idag da jeg var på vej op til min veninde for at grille, kommer jeg hen af en kort grusvej inde i byen.
Går med min hund i snor og er i rigtig godt humør og glæder mig til lidt samvær med grill og hygge.
Vi kommer forbi et hus, hvor en kvinde ordner haven ud til grusvejen. Hun får øje på min hund og kalder på sin egen, en Cocker. Den er uden snor og uden tøven sender hun gudhjælpemig sin hund ud på vejen til min. Jeg forsøger at undgå hundene hilser, da jeg simpelthen er så træt af at folk ikke spørger først og jeg aner ikke om den fremmede hund er venlig.
Hun siger så meget bestemt "min skal altså lige hilse på din!"
Siger stille og roligt, at det mener jeg ikke, da hun ikke har spurgt mig først og at min hund er vant til at jeg skal give hende lov til at hilse først.
Hun bliver sur og siger "MIN GØR ALTSÅ IKKE NOGET!".
Kunne godt mærke, at hun havde en klar mening om at min hund skulle stå model til at hun synes de skulle hilse og hun ikke var til at forklare noget som helst. Prøvede endda at sige at min var aggressiv (en lodret løgn, men det vidste hun jo ikke), men det var jo lige meget, da hendes var ih og åh så søøøød.
Hun blev ved og ved og ved med at insistere på at hendes skulle hilse på min, selv da jeg var kommet hen for enden af vejen. Måtte til sidst råbe og skrige af hendes hund for at få den til at smutte.
For fanden, hvor kan sådan idioter få mit pis i kog. Hvad hvis min var aggressiv eller angst for andre hunde.
Min hund har en del gange været overfaldet af sådanne løse hunde, hvor ejeren bare mente det var hundes måde at lege på. Jeg synes det er virkelig ubehageligt ikke at kunne få lov til at tage stilling til om det er en hund jeg synes min skal hilse på.

Er jeg for sart eller er andre også træt af den type hundejere? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åndsvag hundeejer!
  • #1   13. jul 2013 Helt bestemt er du ikke sart , jeg vil også selv bestemme hvem min hund skal hilse på .

• #2   13. jul 2013 .. jeg kunne så godt finde på at lade sådan en hund følge efter mig... enten må ejeren jo prøve at indhente vapsen, for jeg fortsætter i skarpt trav uden at stoppe... eller osse kan jeg fint indlevere vapsen som strejfer hos nærmeste høkere.

• #3   13. jul 2013 "Okay, men min har altså kennelhoste/hundesyge/lopper/whatever". smiley

Men nej, synes overhovedet ikke du er sart. Enzo kan også med stortset alle hunde, men jeg ville edderhakme blive godt knotten alligevel hvis det var mig som stod i den situation.

• #4   13. jul 2013 Dejligt at vide det ikke er mig der er noget "galt" med.
    Jeg synes simpelthen det er SÅ respektløs ikke at spørge om de må hilse først. Jeg er ret utryg ved andres hunde, da jeg har haft rigtig mange dårlige oplevelser, så vil gerne kunne se den fremmede hund lidt an inden.
    Det er fint at man har sin hund til at gå løs, men man skal satme ikke lade den rende hen til andre, uden lidt at høre dem ad først! SUK smiley

• #5   13. jul 2013 Jeg ville næsten flippe skråt. Vaks er skide bange for hunde, der bare kommer farende op i hans ansigt efter han blev angrebet, og det skal min hund ikke udsættes for, bare fordi hun mangler almindelig høflighed og situationsfornemmelse.

• #6   13. jul 2013 jeg synes bestemt ikke du er sart!

Jeg forstår ikke hvorfor nogle tror det er alle hundes ret at hilse på alt og alle.. synes det er almindelig høflighed at spørge først. Lucky skal da heller ikke rende hen i "hovedet" på folk, bare fordi han er venligheden selv og kun vejer 1,5 kg. derfor er det da bestemt ikke alle mennesker og hunde der forguder ham.

• #7   13. jul 2013 Jeg ville også været blevet sur, men har heldigvis aldrig mødt nogen som insisterede på at vores hunde skulle hilse. Der er nærmere omvendt.

• #8   13. jul 2013 Nej du er ikke sart, for det er irriterende, min veninde har tit problemer der hvor hun bor med sommehusgæsterne,de tror ikke hundeloven gælder der, hvor de holder ferie, så hun brugte engang den med at råbe til en hundeejer der ikke ville kalde sine 4 hunde til sig ,mine hunde har skab, og så kan det nok være damen fik travlt med at få fanget sine hunde smiley

• #9   13. jul 2013 Jeg ville også være blevet sur..
    Kahla er nu 14 uger, og jeg bliver rasende hver gang - men får aldrig sagt noget..
    Den anden dag var det ved en sø, hun havde lige været i vandet og når hun kommer op af vand og er blevet kølet ned, så får hun totalt flip.. Men der var jo andre mennesker så jeg satte mig og trænede lidt øjenkontakt for at få hende til at falde lidt til ro..
    Lige pludselig står der bare to "skotter" ved siden af, jeg blev virkelig forskrækket. Hende damen blev ved og ved med at lade dem gå hen til Kahla og jeg sagde ingenting. Holdt bare Kahla og sagde "nej", og fik hende til at kigge på mig..
    Det gør folk ALTID og det er så resulteret i, at Kahla nu sætter sig/trækker hen mod andre hunde og tror hun skal snakke med alle - fint at hun er glad for at møde hunde, men gider altså ikke hilse på alle hunde. Og når hun gør det og gerne vil snakke - så tror ejerne fand*e at det er hende der bestemmer og så må hun godt "den vil jo så gerne"....
    Hold kæft hvor bliver jeg rasende bare af at skrive det her...
    Kan godt forstå du blev sur.. Den dame skulle have en reprimande!

• #10   13. jul 2013 Nej du er bestemt ikke sart - jeg undrer mig OFTE over at andre synes at deres hund skal hilse på Alpha og altid uden at have spurgt mig.
    Og tro mig, selv den med at have en hund der bider er ikke nok til at skræmme andre væk.

Alpha gider IKKE andre hunde, hun bider ikke som sådan, men hun snapper ud, viser tænder og viser HELT tydeligt at hun ikke gider, når de kommer for tæt på.
    Det er ofte at jeg støder på folk der mener de skal hilse, jeg prøver høfligt at fortælle at Alpha ikke gider og generelt ikke gider andre hunde. Det er desværre ikke altid det bliver respekteret - nogle gange tror jeg at folk mistænker mig for at lyve, for de skal alligevel lige prøve at lade deres hund gå hen til Alpha, som ellers ser så sød og lille ud, men for at bekræfte hvad jeg har sagt så kommer kællingen frem i Alpha.

Kunne være jeg skulle prøve at sige at hun har skab/kennelhoste/lopper mm næste gang?

Kommentér på:
Åndsvag hundeejer!

Annonce