{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

De gider ikke spise!!! {{forumTopicSubject}}

Ja nu har det altså stået på et stykke tid, dalmatineren ser ok ud, men vores schæfer begynder at se tynd ud.

Vi har prøvet med dåsefoder i køleskabet, med leverpotej på, med makrel på, med koldt vand, med fiskeolie, vi har sågar ladet schæferen skifte til dalmatinerens foder for det virkede han mere interesseret i... men nej!

Vi har delt måltiderne op i 2 (normalt får de kun mad 1 gang om dagen)

Normalt er dalmatineren VILD med mad, schæferen har altid haft en meget svingende ædelyst!

Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De gider ikke spise!!!
  • #1   7. aug 2006 rolig nu... min veninde er dyrlæge... dem var vi på besøg hos i går, med hunde!

    Jeg søger bare nogle råd til at give hundene ædelysten tilbage...


  • #2   7. aug 2006 Har du prøvet at blande kogt lever i eller kogte kødbolle og ris eller noget kylling ?



  • #3   7. aug 2006 ja altså lidt madrester bla svinemørbrad fik de i maden i weekenden... de spiser en 1/4 portion, piller det "lækre" ud og lader resten stå...

    Tror faktisk jeg skal prøve med noget rå lever...

    det med müsli lyder også godt.

    Nej han fejler ikke noget, han har før lavet det nummer hvor vi fik taget blodprøver og meget andet... Han så fin ud på papiret, gad bare ikke spise - sådan har han altid været!


  • #4   7. aug 2006 ups... ja så er det ikke RÅ lever han skal ha, da han har en sart mave... så må jeg koge den og se om han synes den er lige så lækker...

    Har forresten også fordret med BARF engang


  • #5   7. aug 2006 Du kan jo evt. bruge noget af det vand som leveren er kogt i til at hælde over tørfodret........emma går fuldstændig i ekstase når vi laver det til hende.......vi plejer også at koge risene sammen med leveren...

  • #6   7. aug 2006 *Tanja A A* nye billeder taget af tosa foto *

    Nej det skrev jeg ikke, det er rigtigt, men jeg havde da helt klart været til dyrlægen før jeg spurgte herinde hvis jeg mente der var noget galt, i modsætning til mange andre.

    Hendes og andre dyrlægers råd er også afprøvet, ja vores hunde plejer at få mad sent om aftenen, selvom vi lige har fået at vide at det ikke er godt at fodre sine hunde efter solnedgang...

    (bliver svært at fodre hund om vinteren ;.))

    Ja hvis det nu bare var varmen... men schæferen har sådanne perioder jævnt hele året, synes snart vi har prøvet ALT!
    også lever men det er noget tid siden, så det kan være den skal "på" igen.

    Lavede som sagt indlægget for at høste af andres erfaringer og afprøvninger... jeg har fået rigtig god inspiration Takker!!!


  • #7   7. aug 2006 Lever er IKK godt for hunen i for store mængder, og bestemt ikke ubehandlet...

    Leveren udskiller jo forskellige giftstoffer, og de sidder så deri og lumrer.. kog det eller steg det, og ikk i for store mængder, da lever nedsætter hundens optagelsesevne af kalk..

    ser lige om jeg ikk kan finde hvor jeg har læst det...


  • #8   7. aug 2006 Kristina -> min sæffer Kayser ville heller ikk så gerne spise sin mad.. jeg gjorde det her :

    Drop morgenmaden (hundens altså) - ud på tur (vi gik til stranden) og legede og trænede. Hunden bliver træt og sulten (som regel)
    Jeg havde så hans mad med i en flaske som han fik at lege med på et grønt område, og så spiste han i hvert fald over halvdelen =)

    Ved ikk om det virker, men det er da værd at prøve =)


  • #9   7. aug 2006 Kan ikk finde det =(

    desværre....


  • #10   7. aug 2006 *Nina & Kaoz på Fyn - Bogense *

    Jeps.. leveren bliver kogt!

    tja har lige været ude i skoven med ham, han tænder mest på bolde o. lign. Nu ligger han bare og sover...

    Normalt får hundene ikke morgen mad her i huset, de får sen aftensmad. Prøvede at dele portionerne op i 2 for at se om det fristede mere hvis det bare var små portioner... det virkede ikke

    Tak for rådene, kører nu hen og køber lidt lækkert til hvapperne!!!


  • #11   8. aug 2006 Leveren gav pote TAKKER!!!

Kommentér på:
De gider ikke spise!!!

Annonce