{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Hvilken rolle har din hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg har oplevet flere gange, at Kaoz tager rollen som beskytter af de små/udsatte - at han direkte tager dem i forsvar..

Kaoz bor alene med 2 mennesker og en kat, han gider ikke fremmede voksne hunde - nye bekendtskaber skal være fra hvalp, ellers bliver han tvær..

Han siger gerne SKRID hvis en unghund på slap line tænker han gerne gider at have en fremmed energibombe i hovedet - han laver ordentligt væsen af sig selv og gøer aggressivt (med dyb knurren) lige ind i skallen på unghunden... der så går slukøret væk smiley

Men er 2 hunde oppe og slåes, så går han imellem og stiller sig over den tabende hund og knurrer indædt af den sejeste.. eller hvad man skal kalde det..

En dag slap 2 hunde fra en flok unge piger (9-11 år, har passet dem i børnehaven), og den yngste hund når os først - opdager at Kaoz faktisk er STOR og smider sig om på ryggen og ser noget ynkværdig ud...
- Lige efter kommer den ældre hund gøende og gal hen, og Kaoz stiller sig igen over den væltede hund og knurrer indædt af den "farlige", og uha pigerne blev bange for ham - det samme gjorde den ældre hund, derefter ville han både hilse og kysse på den unge....

Kaoz er så lidt af en beskytter.. Lader ikke de lidende lide.. Min store helt er han smiley

Har din hund en rolle du har lagt mærke til?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken rolle har din hund?
  • #1   21. jan 2013 Jasmina indtager altid den "se mig, se mig, se mig" rolle... Pisse irriterende og med ild i røven.. Lige kaoz' type ;-)!

Hvis andre kommer op at toppe så løber hun rundt og gør helt forvirret..

• #2   21. jan 2013 Typisk schæfere "har du set mig når jeg gør det her? Og det her?"... et splitsekund uden opmærksomhed og en skinger gøen rammer de højeste toner så man skærer ansigter - jepp; vi har en schæfer i blandt os smiley

• #3   21. jan 2013 Min fars tæve er ligesom Kaoz smiley hun er også den store beskytter og det er fantastisk at vidne !!!

Zoe er..... Uvidende om hvad der sker omkring hende.... Suk !!

• #5   21. jan 2013 Alting er bare meget sjovere med en schæfer :D!

• #6   21. jan 2013 Beskytter-hundene er så seje at observere!

- Den ligegyldighed Kaoz har for andre hunde.. Lige indtil der er ballade; DET stopper han lige!... Og så er man automatisk venner med taberen bagefter *GG*

Er Ziva vild med fremmede hunde også? Eller som Kaoz mere reserveret?

Han må udstråle noget beskytter-agtigt-noget... Han har indfanget flere nytårs-angste hunde på aftenturene hvor der skydes af.
    Han selv uberørt og uden line som vanligt, ser han en hund komme løbende står han lidt og kigger (måske efter ejer...?), og vil så gerne have sin kommando "hent den", og 3 gange har han sgu gjort det, og den angste hund har kunne låne koens line... den ene kom ind under jakken, så lille og forfrossen...

• #7   21. jan 2013 Chico er tit den der møgunge som bare SKAL ses af alle om de vil det eller ej også skal han nok få en måde at få opmærksomhed på smiley Desuden er han r*v stædig og meget meget snu smiley

• #8   21. jan 2013 ... ejer shelties ikke bare generelt verden? Watson Danger McFluff gør i hvert fald også smiley
    - Små herskere i en noget så kær se-lige-den-mini-lassie-krop <2

• #10   21. jan 2013 Åh det synes jeg lyder SKØNT Agnete; synes ofte papiloner har det med at være sky og forsigtige... Lidt trist for en ellers så glad lille hund smiley

• #11   21. jan 2013 Ziva er vild med alt og alle !!
    Hun læser andre hunde på et split sekundt og respektere alle deres signaler fuldt ud !! Og sørger for at andre også respektere dem smiley hun er helt utrolig i en flok for hun bringer en ro og en styrke til legen der gør det sjovt for alle at være med smiley

Det er imponerende !

• #12   21. jan 2013 Zoe er mere " brrrrrrrr " = har du mad i lommen der ?

• #13   21. jan 2013 Gaja er enspænderen, gider ikke rigtig lege med andre og er faktisk ret ligeglad med hvad der sker omkring hende, hun lever bare i sin lille boble hvor der gerne må være vandløb involveret hihi smiley

Ellie er energibomben der skal være på hele tiden og er klovnen, hun får ofte folk til at grine fordi hun laver numre og så er hun bare PÅ hele tiden. "Klassens klovn" på amfetamin hehe! Men hun er også bare en pjattet hvalp på 6 mdr.

• #14   21. jan 2013 hi hi det bare sådan en tråd der får en til at smile : )

Joy har rollen som okay den hund på den anden side at hegnet er godt nok sur mor, men det kan da ikke være mig den er sur på, hun viser alle tegn på hun faktisk bare er dejlig, i mens man kan se hun virkelig undre sig over den der mærkelige hunde adfærd, vi går jo så selvfølgelig videre, men stod det til hende kunne hun godt finde på at bruge tid på at prøve at charme sig ind først.
    Hun bliver heller ikke sur hvis andre har noget hun godt kunne tænke sig hun ligger sig bare ned og ruller tættere og tættere på indtil hun ligger oven på det og det så er hendes !!
    Stor er hendes undren så når andre tager nogen af hendes ting, og ikke give hende det tilbage igen.
    Hun har også rollen som hende der altid ved hvordan andre mennesker har det, og viser en ekstrem omsorg over for dem hun kan mærke ikke har det godt.

• #15   21. jan 2013 Chico er generelt meget udadvendt så længe det er mennesker han er desværre meget nervøs for nye hunde men når han har lært dem at kende er der intet og har endnu ikke oplevet en han ikke har kunne med på trods af at han må være ret så irreterende smiley

Jeg har mødt en del DKK Papilloner og de fleste jeg har mødt er meget glade for alt og alle men har tendens til at være race resistiske smiley

Men hvor lyder Kaoz altså dejlig, min veninde har en hund som gør det samme overfor min lille dreng smiley

• #16   21. jan 2013 Årh Natasja; Molli er vist ligesom Koen min... Han finder også pindsvin på gærder (hvor de ikke kan komme ned), duer med brækkede vinger og fugleunger som naboens kat har kig på - dem tager han ind og afleverer ubeskadiget - dog med lidt savl på - i min hånd...

Der er noget meget værdifuldt i at kende sin hunds rolle smiley

• #17   21. jan 2013 Joy lyder SKØN, og faktisk som en hund Kaoz ville falde for.. Sådan en charmer må gerne få hans tyggeben tror jeg smiley

• #18   21. jan 2013 Karla er storesøster og politibetjent.

Johna er medløber og tumpe

• #19   21. jan 2013 Nina he he Joy ville elsker hvis Kaoz ville falde for hende : )

• #20   21. jan 2013 Fluffy er uden tvivl dronningen og politibetjenten, hun går rundt i en flok med stor værdighed og holder øje og er der for vild leg eller optræk til ballade går hun imellem med en vov og stopper det smiley Hun gider heller ikke vilde unghunde der buldre afsted, de bliver sat på plads med det samme smiley

Bazil han er bare klumpen der lever sit eget liv, han laller bare rundt med logrende hale og venter på nus eller guf smiley Han er unghund, men en meget forsigtig en, han buldre ikke hen i hoved på andre hunde, men tager det stille og roligt og holder lidt afstand indtil han ved hvad de andre vil smiley
    Men slipper jeg ham med en flok cavalier så spiller han smart *LOL*

• #21   21. jan 2013 Emmi er bare en legesyg tosse.. Ikke særlig dominerende, men kan dog godt sige fra. Tror ikke hun har en rolle overfor fremmede hunde endnu.

Gamle Nala er bare sur og gider bestemt ikke fremmede hunde hvis de er nærgående - det skal være på hendes præmisser, og de skal flytte sig når hun løfter overlæben smiley

• #23   21. jan 2013 Alvin er ikke voksen endnu, så det kan jo stadig ændre sig!

Han er en kæmpestor kylling, og hvis der er konflikter, bakker han ligeså pænt tilbage og ser til.
    Han er rigtig menneske glad, men er lidt usikker på fremmede hunde.
    Han er en beskytter, og en trofast loyal ven.

• #25   22. jan 2013 Min er helt vildt bange for, at fremmede hunde kommer for at slå ham og hans familie ihjel - noget der er blevet bedre og som vi til stadighed arbejder med. Derudover synes han at andre (specielt store eller "pumpede") hanhunde er nogle idioter der bare skal skride, og det får de også at vide.
    De hunde han kender, er han bare blid, sød, forsigtig, tålmodig og utrolig eftergivende over for. Er der noget der ikke passer herren flytter han sig et par skridt væk og er de virkelig grænseoverskridende, og her mener jeg virkelig utroligt grænseoverskridende, løfter han overlæben 3 mm og siger "grr" så lavt det næsten er umuligt at høre. Over for de hunde han kender er han verdensmester i hundesprog og meget opmærksom på deres signaler.
    Når vi har andre hunde herhjemme skal katten i hvert fald ikke vove på at komme i nærheden, for så bliver han rigtig rigtig gal. Så noget beskytter er der gemt i ham.

• #26   22. jan 2013 Luna er politibetjenten, der meget gerne opdrager på Alba og fortæller hende, hvad der er forkert. Og så er hun fjollehovedet, der helst vil lege døgnet rundt og den opmærksomhedssøgende type, der evner at få gjort opmærksom på sig selv i alle sammenhænge. Alba er medløberen, der kopierer al Lunas adfærd og klassens klovn smiley

• #27   22. jan 2013 Gia er mange ting. Hun er medløberen, ballademageren, opmærksomhedskrævende (snakker man med andre hunde maser hun sig altid ind foran), tossen, enebarn = forkælet, charmetrolden, stædig og pigesur hvis det ikke går efter hendes hoved.

Kommentér på:
Hvilken rolle har din hund?

Annonce