Syg, hvad fejler han? {{forumTopicSubject}}
Vores skønne Golden dreng begyndte for 3-4 uger siden at få det dårligt, og han tabte sig helt vildt, da han holdt op med at spise hundemad.
Han var til dyrlægen 3. dag han var underlig, da det hele begyndte at tage til, men der var intet at finde. Han har fået taget div. blod-, lever- osv. prøver, som alle var fine og intet var der at komme efter.
Han drak usandsynligt meget, og tissede lige så.
Han var nu blevet så tynd, og nægtede at spise sit mad, så vi begyndte nærmest proppe ham med alt det kød han kunne spise. Han fik mad ca. hver anden time døgnet rundt.
Hans vejrtrækning har i denne tid været meget tung, og vi har flere gange tænkt, at nu var det nu.
Trods div. dyrlæge undersøgelser og snak med dyrlægen flere gange om ugen, har vi intet fundet ud af. Det har været på tale, om han måske har en hjerneblødning, da han hang lidt i venstre side af hovedet, og ikke var kilden under venstre for - og bagpote, som han plejer at være. Han hænger nu stadig minimalt i venstre side, og alt følelse er kommet tilbage i poterne.
Nu er han normalvægtig, kan uden problemer løbe rundt i haven og løber nu sin bror træt både i haven og på tur.
- Han fik sidste smertestillende i går aftes, som han har fået lidt over en uge. På disse reagerede han positivt; Blev sig selv igen, og kunne igen slappe helt af, hvilket resulterede i 2 - 3 døgn med bare at sove.
Nogle der har prøvet noget lign.? Dyrlægen er på bar bund. Han skal i næste uge ind til total gennemgang, for at forsøge at finde smerten..
sep 2011
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
kan det være et tæge stik
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 111
Han skal scannes i næste uge, er dyrlægerens plan. Vi følger med, for JA, uvisheden er godt nok grim...
Borreliose, hvordan kan det tjekkes helt præcis?
maj 2007
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
det gør man med en blodprøve
maj 2007
maj 2007
Der har ingen bivirkninger været ved hans medicin, og de var begge (har to) blevet dryppet mod flåter...
Det er en jungle
- Men må få dem til at tage en blodprøve mere, og så få tjekket borreloise..
maj 2007
Der har ingen bivirkninger været ved hans medicin, og de var begge (har to) blevet dryppet mod flåter...
Det er en jungle
- Men må få dem til at tage en blodprøve mere, og så få tjekket borreloise..
maj 2007
Rex var i går oppe og blive røgtenfotograferet. Det viser sig, at han har gigt i nakken, hvilket kan være årsagen til, at han var stoppet med at spise.
Han var dog ved at angribe dyrlægen, da hun rodede ved venstre øre, hvilket også passe til, at han har hængt lidt i venstre side af hovedet. Dette passer dog ikke med gigten i nakken, og derfor skal han nok op, og have taget en hjernescanning.
- Men udover det, skamroste dyrlægen hans ''udvikling'', og han er en hund i den bedste form, af en 10 årig hund at være. Han har desuden taget 3.5 kg på, og nu er nu oppe på sit normalle vægt
maj 2007
Min søde elskede hund er gået bort d. 20. december, grundet cancer som åd ham op inde fra. Det gik meget meget stærkt til sidst, og det er stadig enormt surealistisk, at min bedste ven gennem ti år, er væk. Savnet kan ikke beskrives..
Dagene op til hans død, blev han mere og mere svækket, og begyndte at gå tilbage til gamle symptomer. Onsdag fik han det enormt godt, løb rundt og legede med sin boldt, kom selv hen og jeg ved ikke hvad.
Torsdag morgen var den gal, og torsdagen igennem var noget skidt. Der var egentlig bestilt en sidste dyrlæge tid kl. 16, men vi synes han begyndte at live op, og man ser nok også syner, når man står i situationen..
Om aftenen gik det helt galt. Han lå bare, han var rædselsslagen, og havde svært ved at rejse sig..
Aftenen var et mareridt, og jo længere tid der gik, jo værre blev det. Han begyndte at blive larm, vi måtte sætte ham op og holde hans hoved og hele hans krop, for at han kunne få noget at drikke, hvilket han skulle hele tiden stadigvæk..
Vi ringede til dyrlægen og sagde, at nu var nu, han havde på alle måder givet op.
Vi troede alle, at han skulle bæres ind og ud af bilen, men da døren blev denne gang, gik han stolt ud, ned af trappen, og hen af havegangen, som takkede han af for denne gang. Ingen gangbesvær, ingen ingenting. Bare min stolt elskede hund.
Han lå med hovedet på mit skød på vej ned til dyrlægen, og min far og jeg fortalte ham hele vejen derned, at vi elskede ham, og at han var den bedste. Den længste tur jeg nogensinde har kørt, til trods for at der er lidt over en km. fra os til dyrlægen.
Da vi ankom hos dyrlægen, sprang han lige så ''elegant'' ud af bilen, op af en trappesten, ned af den igen, og var lige så stolt som da han sagde farvel derhjemme.
Han har aldrig brudt sig om dyrlægen, og aldrig gået frivilligt derind. Denne gang gik han først, uden tøven. Jeg overhælede ham, satte mig på gulvet, og min dreng kom hen og lagde sig hos mig.
I mit skød, tog han sin sidste åndedrag.. Og forhelvede hvor er det ikke fair :-((((((
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Tak for den desværre triste Update
maj 2007
Han er den klogeste hund jeg nogensinde har mødt, og dagen igennem kan ikke beskrives med ord.
Vi har også vores anden golden dreng - Rex's bror. Han lå op af ham hele dagen, knurrede af os, hvis vi var for voldsomme ved Rex. Det var meget underligt, men også smukt. At se deres kærlighed til hinanden.. Det var som om de vidste, at nu var nu..
Og puha... Tusinde tak for jeres ord
maj 2007
Buller har fået ny ven, og de er ved at være gode venner, men har på ingen måde det forhold Rex og Buller havde, men bare hvis en lille del af tomrummet over vores tab af Rex kan udfyldes, vil det være en kæmpe hjælp, og vores nye gør det godt.. Han kan på ingen måde erstatte Rex.. Men Buller kan i en alder af 10 år ikke lære at leve alene, og hvis ikke vi fik noget liv og gejst i ham hurtigt, ville vi også miste ham..
Tak Birgitta, det er min største drøm! At vi alle sammen kan være sammen engang igen..
maj 2007
Tusinde tusinde tak for den besked. Beskeden fik mig ikke mindst til at blive ''fri'' igen, og indse at jeg nok skal være sammen med min elskede bedste ven igen. Derudover blev jeg klar over, at jeg godt kan kaste min kærlighed til den nye hund også. Har ikke kunne holde af ham, af angst for at jeg vil føle jeg forsøger at få ham til at erstatte Rex, og så har jeg været ''sur'' på ham, fordi han ikke var Rex..
Så tusinde tusinde tak! Har tænkt mange gange på din besked siden den blev skrevet
Syg, hvad fejler han?